kogt stegt kylling
Fra : Bjarne K

Dato : 22-12-04 14:22

Forleden i bilradioen (P1 eller P4øst) fortalte en kok noget om en ret
hvor en kylling, parteres, koges med diverse krydderier for derefter
(dagen efter måske) at blive stegt i ovnen. Manden påstod at det var den
lækreste måde han havde smagt kylling på.
Nu er det lidt svært at skrive ned samtidig med at man manøvrere en
Honda Civic, så hvis nogen har hørt udsendenlsen eller måske ved hvad
ret det drejer sig om, så er jeg interesseret.

--
HEJ

BJK

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-12-04 14:37

Bjarne K (kanfaaes@hvis.ønskes) skrev følgende:

> [...]
> Honda Civic, så hvis nogen har hørt udsendenlsen eller måske ved hvad
> ret det drejer sig om, så er jeg interesseret.

Måske kan du bruge dette link
http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1103542545947 det er
godtnok ikke kylling men and der tales om.

Henriette Døssing

Fra : Bjarne K

Dato : 22-12-04 15:08

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
> Måske kan du bruge dette link
> http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1103542545947 det er
> godtnok ikke kylling men and der tales om.
>
> Henriette Døssing

Fremgangsmåde må vel være den samme. Så hvis ikke andre har kender
rettet, vil jeg forsøge mig med andemetoden.

Med venlig hilsen

BJK

Fra : Peter Westh

Dato : 22-12-04 15:48

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda Civic, så hvis nogen har hørt udsendenlsen eller måske ved hvad
> ret det drejer sig om, så er jeg interesseret.

Jeg ved ikke om det er netop det samme, men prøv at se opskriften
http://www.geocities.com/ftcookery/recipes/5_etler/firinda_pilic_kizartmasi.htm

Jeg har lavet den en enketl gang med stor succes (brugte dog smør i stedet
for margarine, bvdr). Men jeg brugte også en stor og dyr, økologisk kylling,
så det kan være det var dyret, snarere end tilberedningen, der gjorde
udslaget. Men du kan jo prøve.

Den pilaf, det anbefales at servere til, er her:
http://www.geocities.com/ftcookery/recipes/6_sebzeler/ic_pilav.htm

MVH

Peter

Fra : Bjarne K

Dato : 23-12-04 11:25

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote in message

> [...]
kylling,
> så det kan være det var dyret, snarere end tilberedningen, der gjorde

Jeg har også selv fundet noget her
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=10966 ,
men nu kunne jeg jo godt tænke mig at smage "den lækreste måde han havde
smagt kylling på", så derfor ville jeg godt have navnet på lige netop
den ret der blev snakket om.
Jeg skrev at det var på P1 eller P4 øst (øst er her Øst Jylland)..

Jeg tror jeg vil prøve alle de opskrifter jeg finder, og så kan der er
en iblandt der er ekstra lækker.

Med venlig hilsen

BJK