Kræver et TV-Kort til PC licens betaling..~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 22-12-04 13:11

Jeg faldt over en diskution i et andet forum ang. licens, og et af
forslagene var at køber et tvkort til pcen, da det efter signe ikke var
underlagt licens reglerne... Det mener jeg ikke kan passe da det mig bekendt
er tvtuneren det går på, og ikke om produktet er et tv eller en anden dims.
Men der var ingen der brokkede sig over indlæget, så derfor bliver jeg helt
i tvivl...
Ved ikke helt om det er det rigtige forum, men det er vel noget med love og
regler...
--
Mvh Tonni Madsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-12-04 14:05

Tonni Madsen wrote:

> [...]
> i tvivl...
> Ved ikke helt om det er det rigtige forum, men det er vel noget med love og

Svaret er nej.
Søg selv efter argumenterne på
http://www.google.dk/advanced_group_search?hl=da

Det har været oppe og vende her i gruppen et par gange for nyelig. Brug
Google!

mvh

Carsten Riis

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 22-12-04 20:25

On Wed, 22 Dec 2004 13:11:29 +0100, "Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk>
wrote:

>Jeg faldt over en diskution i et andet forum ang. licens, og et af
>forslagene var at køber et tvkort til pcen, da det efter signe ikke var
>underlagt licens reglerne...

Kortet er underlagt gældende regler - men DR (som administrerer
opkrævningen) har _valgt_ ikke at kræve licens for tv-kort.

> [...]
>i tvivl...
>Ved ikke helt om det er det rigtige forum, men det er vel noget med love og

Svjh er den eneste modtager-type som er nævnt undtaget for licens (for
alm. dødelige) høreværn med indbygget radiomodtager.

--
Mogens Poulsen
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-12-04 23:46

Scripsit Mogens Poulsen <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk>

> Kortet er underlagt gældende regler - men DR (som administrerer
> opkrævningen) har _valgt_ ikke at kræve licens for tv-kort.

Sandsynligvis i erkendelse af at en ordret håndhævelse af reglerne
bare ville medføre et ramaskrig og en politisk ændring af samme.

Som skrevet omfatter bekendtgørelsen jo også PCer uden tv-kort i --
sådan en kan jo nemt gengive billedprogrammer spredt ved hjælp af
kabelanlæg (nemlig: internettet).

--
Henning Makholm "Jeg forstår mig på at anvende sådanne midler på
folks legemer, at jeg kan varme eller afkøle dem,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-04 01:17

Henning Makholm skrev:

>Sandsynligvis i erkendelse af at en ordret håndhævelse af reglerne
>bare ville medføre et ramaskrig og en politisk ændring af samme.

Mon dog? Hvor mange er i dag ikke pligtige at betale farvelicens
allerede?

--
Bertel

Fra : Radio

Dato : 23-12-04 12:30

On Wed, 22 Dec 2004 22:45:42 +0000, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Som skrevet omfatter bekendtgørelsen jo også PCer uden tv-kort i --
>sådan en kan jo nemt gengive billedprogrammer spredt ved hjælp af
>kabelanlæg (nemlig: internettet).

Internet kan også spredes trådløst, f.eks. FWA og andre rf anlæg.

--
Gerner

Hørt i boghandelen.:
Nej lille De, jeg spurgte efter en bog om nissemænd.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Henning Makholm

Dato : 23-12-04 01:55

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk>

> Mon dog? Hvor mange er i dag ikke pligtige at betale farvelicens
> allerede?

Flere end man umiddelbart tror, vurderer jeg ud fra hvor tit
spørgsmålet om licenspligt for pc'er kommer op fx her i gruppen.

Jeg var blandt dem da jeg stadig boede i Danmark.

--
Henning Makholm "We will discuss your youth another time."

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 23-12-04 11:32

"Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk> wrote in message
> [...]
bekendt
> er tvtuneren det går på, og ikke om produktet er et tv eller en anden

I tyskland har har de/får de vidst nye regler på området...mon det spreder
sig til danmark?

http://www.ananova.com/news/story/sm_1113604.html

--
MVH