Din nytårs menù
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 00:08

Ja, vi er nogen som er tidligt ude(menu`en til jul er jo ligesom fastlagt).

Jeg tror vi er enige om følgende (tror med stort)

Velkomst drink: Picam bong med appelsin juice

Forret: Høns i asaps (tartelleter)

Hovederet: Coulotte steg, med bagte kartofter, salat og brød samt
grill/hvidløgs smør.

Dessert: Brownies med is og frugt.

kl. 24 kranse kage og champange

Natmad: Skrottede (altså ingen)

Lad mig høre hvad i skal have?

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 00:10

Tilsæt selv kommaer, og ret selv stavefejl.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-12-04 01:03

On Wed, 22 Dec 2004 00:08:28 +0100, "Kenneth Koustrup"
<kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Forret: Høns i asaps (tartelleter)
>
>Hovederet: Coulotte steg, med bagte kartofter, salat og brød samt

Utroligt - det er den samme menu, jeg fik i 1984....(selv om Pisang
Ambon allerede dengang havde været kitch i 5 år....

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:51

passer jo meget godt med at jeg dengang lige var blevet født

Men så kan du jo også stå inde for sammensætningen

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-04 01:09

> Lad mig høre hvad i skal have?

JEg skal lave desserten.

og det bliver:

portions anrettede tallerkner med

et lille glas chokolademousse med appelsin.
et par kugler mandel og vanilje panacotta med appelsin/mynte gele
og et lille lunt stykke brownie med valnødder og kaffesmag (og måske
lidt appelsin).

Jeg arbejder stadig lidt på hvordan det skal se ud, måske laver jeg en
slags appelsin sovs til at pynte med.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-04 01:10

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-12-04 11:00

Kasper Malmberg wrote:

> et par kugler mandel og vanilje panacotta

Hvordan laver man panna cotta som kugler?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-04 11:27

Kevin Edelvang wrote:

> Hvordan laver man panna cotta som kugler?

Jag havde tænkt mig at forme dem med ske når det havde sat sig. Men nu
har jeg aldrig lave panacotta før så jeg må hellere lave en test inden
den store aften. Hvis ikke det kan lade sig gøre bliver det lavet i en
lille skål.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-12-04 15:42

Kasper Malmberg wrote:

> [...]
> har jeg aldrig lave panacotta før så jeg må hellere lave en test inden
> den store aften. Hvis ikke det kan lade sig gøre bliver det lavet i en

Ah, ok. Det har konsistens lidt mindre fast end klassisk budding. Den kan
snildt laves i en fix form og selv "stå", når den vendes ud. En decideret
kugleform ville jeg dog have svært ved at forestille mig, man kunne få til
at fungere. Så skulle den være væsentlig stivere og så "kugles" med et af de
der kuglejern til frugt - kan ikke lige huske navnet.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:51

MUMS

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-12-04 10:16

Kenneth Koustrup wrote:
> Ja, vi er nogen som er tidligt ude(menu`en til jul er jo ligesom
fastlagt).

> Jeg tror vi er enige om følgende (tror med stort)
>
> Velkomst drink: Picam bong med appelsin juice

Brooklyn Brewery Black Chocolate Stout

> Forret: Høns i asaps (tartelleter)

Østers. Hertil en Young's Double Chocolate Stout.

> Hovederet: Coulotte steg, med bagte kartofter, salat og brød samt
> grill/hvidløgs smør.

Bouillabaisse. Hertil Carlsberg Criollo stout

> Dessert: Brownies med is og frugt.

Chokoladesuppe. Hertil en Kjærstrup chokolade stout.

> kl. 24 kranse kage og champange

Hvis vi kan skaffe det: en belgisk øl brygget med champagnegær. Men
den er ikke så ligetil at opstøve her til lands.

Ebbe

Fra : ivan

Dato : 22-12-04 17:30

Hej Ebbe

Jeg har netop købt en Bush Prestige i Roskilde øl. Den skulle være lavet
efter champagneprincipper, så mon ikke det kunne bruges.

Den er dog ret pebret... 200 kr. for 75 cl.

Højt skum
ivan

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:53

Pokkers så populær den er i år, mon man skulle prøve den..

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:52

okay, noget af det som jeg ikke kender Men forandring er altid dejligt

--

/Kenneth Koustrup

Fra : mcloud

Dato : 22-12-04 16:25

Hej
Vores nytaars menu består af flg.

Forret : rejecocktail med hvidløgsdressing. Vin - Chardonney .
Hovedret : kalvetournedos m. dijonsauce og pommes ? og svampe og grønt.
Vin -Amarone .
Dessert : små chokolader og is . Vin - Sauternes.

mvh og Glædelig Jul og godt Nytår til Alle
mcloud

Fra : Heidi

Dato : 22-12-04 16:36

mcloud wrote:
> Hej
> Vores nytaars menu består af flg.
>
> Forret : rejecocktail med hvidløgsdressing. Vin - Chardonney .

Kunne du tænke dig at dele opskriften på den hvidløgsdressing?

> mvh og Glædelig Jul og godt Nytår til Alle

Tak og i lige måde.

--
Heidi

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:53

Ja jeg ville også helst have rejecocktail, men man må jo være fleksibel når
man er flere der skal holde nytår sammen..

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-12-04 00:23

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse

Du har sendt en del indlæg i dag, hvor du har postet 1-2 linjers svar i
toppen af en mere eller mindre langt og ubeskåret indlæg. Tror derfor, at
du - og mange andre - vil have glæde af, at du lige kaster et blik på denne
side: www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh. Lisbeth

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-12-04 09:38

Beklager hvis jeg har ødelagt din dag,

--

/Kenneth Koustrup
"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-12-04 10:25

Kenneth Koustrup wrote:

> Beklager hvis jeg har ødelagt din dag,
>

> /Kenneth Koustrup
> "Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
> meddelelse news:41ca0350$0$13733$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[klip]

Hej Kenneth, velkommen til nyhedsgrupperne!

Du ødelægger ikke nogens dag ved at topposte. Det gør blot, at en masse
erfarne brugere ikke fremover læser dine indlæg - og dermed at du måske går
glip af nyttige svar på dine spørgsmål. Det er således i din egen interesse
at poste korrekt. Regler er ikke blot til for reglernes skyld. Det er
faktisk meget nemmere at læse indlæg, der er klippet til og citeret korrekt.

Hav en rigtig god jul!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-12-04 10:40

> [...]
> Det er faktisk meget nemmere at læse indlæg, der er klippet til og citeret

"velkommen til nyhedsgrupperne!" Ja, jeg har også kun været her et par år,
og har altid top postet da en tidligere afstemning viste at dette var
nemmere for folk at læse

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-12-04 12:35

Kenneth Koustrup wrote:

> "velkommen til nyhedsgrupperne!" Ja, jeg har også kun været her et
> par år,

Så beklager jeg meget. Jeg holder en del nyhedsgrupper, men havde ikke lige
set dig før

> og har altid top postet da en tidligere afstemning viste at
> dette var nemmere for folk at læse

Hmmm. Jeg kan kun erklære mig uenig. Men denne gang var dit indlæg rart at
læse

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-12-04 11:48

> Beklager hvis jeg har ødelagt din dag,

Der skal heldigvis ret meget mere til at ødelægge min dag. Men som en anden
skriver, er det en fordel at skrive UNDER det, man svarer på. Forklaringen
finder du på den side jeg henviste til.

Og VIL du absolut svare i toppen af et indlæg, så slet alt det under dit
eget svar, for det gør alligevel ingen gavn, når du medtager rub og stub.

Mvh. Lisbeth