Online editor
Fra : Jesper Vels

Dato : 21-12-04 17:48

Hej

Jeg har set online editoren http://www.fckeditor.net/

Nogle der kender en der minder om den. Den skal ikke være så avanceret,
mangler nemlig en editor man kan bruge til at kode i, i en browser.

/Jesper Vels

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 21-12-04 19:45

Jesper Vels wrote:
> Hej
>
> Jeg har set online editoren http://www.fckeditor.net/
Det her ser ud til at være en html editor. Hvis det er det du har brug
for så er du i en forkert nyhedsgruppe.

> Nogle der kender en der minder om den. Den skal ikke være så avanceret,
> mangler nemlig en editor man kan bruge til at kode i, i en browser.
Ok, under antagelse af at det er til java vil jeg anbefale et parstykker
her:
IntelliJ idea
BlueJ (bruges tit i undervisningssammengæng)
Eclipse
Netbeans
JCreator
drjava (bruges tit i undervisningssammengæng på lidt lavere niveau)
og nogle mere end andre. Hvis det ikke må koste noget så er Ecplise,
netbeans og drjava gode valg afhængig af hvor avanceret du er.
Hvis det må koste penge så ville jeg gå efter idea.

Alternativt skulle google kunne finde en lang række editorer der nok kan
opfylde dit behov. Google fx med :
http://www.google.dk/search?q=editor+java+IDE&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official

Men hva man kan lide er typisk et spørgsmål om præferencer, så det kan
godt betale sig at forsøge lidt forskellige.

mvh
Peter