Guitar. Hvad betyder 39"
Fra : Jim Andersen

Dato : 21-12-04 15:45

Føtex har en aku-guitar til 200. Der står 39". Betyder det at det er
børnestørrelse eller hvad.
Jeg kan jo ikke engang få én i den blå avis til de penge.

Skal kun bruges til at underholde børnene med lidt julemusik etc.

Forventer ikke stor lyd eller lang holdbarhed, skal blot kunne holde
stemningen i en halv times tid.

pft
/jim

Fra : plh

Dato : 21-12-04 20:45

"Jim Andersen"

>Der står 39". Betyder det at det er børnestørrelse eller hvad.

Det betyder nok at den er 39" fra den ene ende til den anden.

39" er ca. en meters penge, og det måler min voksenstørrelse nylon-strenge
guitar.

En stålstrenget "western" type er et par " (ca 5cm) længere.

Jeg håber at børnene vil hygge sig ved underholdningen..

Per www.guitarsiden.dk

Fra : Mr bob

Dato : 22-12-04 12:12

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal kun bruges til at underholde børnene med lidt julemusik etc.
>
> Forventer ikke stor lyd eller lang holdbarhed, skal blot kunne holde

Generelt vil jeg sige at man får hvad man betaler for.. Men har du mulighed
for lige at prøve den dernede, så gør da lige det. så kan du jo evt. høre om
den er fuldstøndig til hundene. det er jo ikke de store krav den skal
opfylde..

39" er vidst en normal størrelse spansk akustisk... Er det en western kan
den godt være lidt større.. Elektriske guitarer kan variere meget i
størrelse..

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-12-04 13:07

Jim Andersen wrote:
> Føtex har en aku-guitar til 200. Der står 39".

Tak for svarene.

Har nu købt den. Pakkede den selvfølgelig lige op først og checkede den
overfladisk. Størrelsen er ok, og både samlekvalitet, udseende,
stemme-skruer (eller hvad de nu hedder) er fin fin. Den spiller faktisk også
ganske glimrende. Så denne gang får man altså mere end hvad man betaler for.

Er der nogen der kan huske hvor lang tid der går før fingerspidserne er døde
nok til at man kan spille mere end 3 minutter ad gangen uden at tude af
smerte ?

/jim

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 22-12-04 13:25

Jim Andersen wrote:

> [...]
> Er der nogen der kan huske hvor lang tid der går før fingerspidserne er
> døde nok til at man kan spille mere end 3 minutter ad gangen uden at tude

Der går nok en 200-300 melodier , men så er du jo også i træning.
--
/Sv-E

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-12-04 06:04

> [...]
døde
> nok til at man kan spille mere end 3 minutter ad gangen uden at tude af

Du kunne selvfølgelig også skifte til nogle mere brugervenlige strenge

M.V.H.....Benny..