Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G6 - spørgsmål
Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-12-04 10:55

Hej

Jeg har et Canon G3 som jeg overvejer at sælge - og købe et G6

Kan man få vidvinkel til G6'ern - og pris ?

Er der nogen som har erfaring med de 2 kamera'er og kan bekræfte
at G6'ern virkelig er meget bedre ?

Andet ?

Grunden til skiftet er at jeg kan sælge G3'ern til en rigtig god pris - og
det er jo altid sjovt med noget nyt legetøj

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-12-04 11:09

Glemte lige :

Canon G6 sammenlignet med Canon S1 IS ?

Umiddelbart har jeg indtrykket af at Canon mener at G6'ern er
mere "Prof" - men så vidt jeg kan se, så har S1'ern 10x Zoom
mod G6'erns 4x zoom -

Blitzen på S1érn ligner også én som MÅSKE kan mindske
risikoen for røde øjne, fremfor G6'erns - som sidder i øjenhøjde

Andre bud ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : - S C H R E I B E R~

Dato : 21-12-04 13:57

> Canon G6 sammenlignet med Canon S1 IS ?
>
> Andre bud ?
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Fuji S7000

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-04 19:13

In article <cq8rug$1u7n$1@news.cybercity.dk>, Brian S Jensen wrote:
> [...]
>
> Kan man få vidvinkel til G6'ern - og pris ?
>
> Er der nogen som har erfaring med de 2 kamera'er og kan bekræfte

du får 1.5 gange flere pixels i hver retning, Ellers er der ikke
de store forskelle på specifikationer. Så den er nok ikke meget bedre.

> Andet ?

dSLR

> Grunden til skiftet er at jeg kan sælge G3'ern til en rigtig god pris - og
> det er jo altid sjovt med noget nyt legetøj

Så vent lige til januar udsalget for elgiganten fordobler priserne.

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-12-04 21:52

meddelelse

> Så vent lige til januar udsalget for elgiganten fordobler priserne.

Ja, det ville være rigtigt smart... især da de har 30 dages pris garanti....
Mon ikke du skal prøve at kigge i mindre butikker før den slags sker.

Jeg arbejder selv i en stor kæder der udelukkende handler med computer og
relateret produkter.

INGEN priser er blevet sat op, det sjove er så at der heller ikke kommer et
januar udsalg det er noget andet. Man har priserne som der ligger på
markede, hvilket bliver dikteret af vores prisgaranti, der lover
prisforskellen udbetalt hvis en konkurrenden butik har varen på lager, og de
er en fysisk butik. Hvis produktet koster over 1000kr.

mvh Tommy Fer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-04 19:42

Brian S Jensen wrote:
> Jeg har et Canon G3 som jeg overvejer at sælge - og købe et G6

Du får større opløsning - men ellers er der vist ikke vundet meget i forhold
til G3 ?

> Kan man få vidvinkel til G6'ern - og pris ?

Man kunne til G3 (og til G1, G2 og G5) få en vidvinkel forsats og en
teleforsats til at sætte foran det eksisterende objektiv - så det går jeg ud
fra, at man også kan til G6 - men jeg kender dog kun til G3 personligt.

Vidvinkelforsatsen har så vidt jeg husker en faktor 0,7x.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 21-12-04 20:12

On Tue, 21 Dec 2004 10:54:59 +0100, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Kan man få vidvinkel til G6'ern - og pris ?
>
>Er der nogen som har erfaring med de 2 kamera'er og kan bekræfte

Flere pixel
Større skærm
Søgeren er flyttet så objektivet ikke skygger
Bedre greb
Lys i øverste display
Mindre støj ved højere ISO
Hurtigere

Man kan bruge samme vidvinkel og telekonverter

Jens