kortlæser
Fra : pederdynesen

Dato : 20-12-04 17:20

er der forskellige kortlæser. jeg har en 8 in 1 til mange typer.
til usb port nu siger min søn den er kun til sub 1,.1
han vil haven en til usb 2
køre den ikke hurtig hvis man bruger usb 2 på pc
eller skal kortlæseren være speciel usb2 læser for at
køre hurtiger
peder

Fra : Rander

Dato : 20-12-04 19:00

Mon, 20 Dec 2004 17:19:42 +0100 brugte pederdynesen 9 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

> [...]
>han vil haven en til usb 2
>køre den ikke hurtig hvis man bruger usb 2 på pc
>eller skal kortlæseren være speciel usb2 læser for at

For at kortlæseren kan udnytte den hurtigere dataoverførsel til PC'en skal
begge dele understøtte USB 2.0, der vist er 480 Mbit/sek - USB 1.1 er så
vidt jeg husker 11 Mbit/sek...

Dog kan jeg godt tvivle på om det kan betale sig, da der så vidt jeg ved
ikke findes kort der kan læses fra så hurtigt, at en 1.1-forbindelse ikke
kan følge med...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det eneste, man ved om fremtiden, er, at der bliver stadig mindre af den. (Otto Ludwig)

Fra : Zulu

Dato : 20-12-04 21:36

Rander wrote:

> Dog kan jeg godt tvivle på om det kan betale sig, da der så vidt jeg
> ved ikke findes kort der kan læses fra så hurtigt, at en
> 1.1-forbindelse ikke kan følge med...

Det kan betale sig.

Langt de fleste nyere kort kan sagtens overføre mere end de 800 kbit/s
USB1.1 effektiv kan overføre.

Zulu

Fra : Rander

Dato : 22-12-04 18:30

Mon, 20 Dec 2004 21:36:04 +0100 brugte Zulu 14 linier på at fortælle dette
til dk.edb.hardware:

>Det kan betale sig.
>Langt de fleste nyere kort kan sagtens overføre mere end de 800 kbit/s
>USB1.1 effektiv kan overføre.

Right, jeg var ikke sikker... Så lærte jeg sørme også noget i dag!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Den anden vogn ramte min, uden at give tegn på,
hvad den havde i sinde. (Skadesanmeldelse)