udskæring af langtidsstegt flæskesteg
Fra : Herb

Dato : 20-12-04 12:07

Jeg hører til dem som mener at langtidsstegt kød er noget af det mest
fantastiske, men det er svært at få fx flæskestegen til at se pæn ud,
når jeg skal skære den ud! Jeg skærer den med en udemærket skarp kniv,
men den ser mest ud som om jeg har skåret den ud med en hammer! :)

Er der nogen som har et trick til at skære langtidstegt flæskesteg
pænt ud?

/Herb

Fra : Torbenth

Dato : 20-12-04 17:15

"Herb" <hgaronfolo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hører til dem som mener at langtidsstegt kød er noget af det mest
klip
> Er der nogen som har et trick til at skære langtidstegt flæskesteg
> pænt ud?

Hej.

Jeg plejer at skære skiverne fra bunden efter at have taget sværen af.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 20:50

"Herb" <hgaronfolo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har et trick til at skære langtidstegt flæskesteg
> pænt ud?

Tag sværen af først og brug en _skarp_ kniv... (du skrive godt no kdin er
skarp, men jeg har flere gange mødt folk som sagde "den er skam skarP", men
jeg kunne lige så godt bruge "ryggen" af kniven... (overdrivelse
fremmer....)

Mvh Tommy