Så er det jul igen...
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 23:47

...og hvor er mine mennesker bare flinke, sådan at slæbe et stort træ ind i
stuen, så jeg kan hygge mig. Det er jo ved, at være koldt udenfor, så jeg
har det bedst inde i varmen lige for tiden.
De har endda hængt en masse legetøj op i træet, som jeg er blevet rigtig
dygtig til, at fange og hive ned igen. Gd-hvalpen Assi er også vældig
glad for at tygge i "legetøjet", når jeg først har hentet det ned af træet
til hende. Det jeg ikke selv kan nå, det kan hun nemt daske ned, med sin
hale og så kan jeg fange det.

Joh, vi julehygger skam....

Glade julehilsner fra Filur ( Glad stor killing i julehumør )

--
Mvh. www.tjekmig.dk ( Spændt på om vi stadig har et juletræ på fredag

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pia Nave

Dato : 20-12-04 00:14

Buffy wrote:

> [...]
> har det bedst inde i varmen lige for tiden.
> De har endda hængt en masse legetøj op i træet, som jeg er blevet rigtig

Thi hi, hvor lyder det dog bekendt
Sidste år (hvor Amigo var en lille ny én), havde vi til sidst et juletræ
der kun havde pynt i toppen. Det så altså _noget_ utraditionelt ud.
Heldigvis var de kugler han 'myrdede' af plastik, og ikke glas.

> Joh, vi julehygger skam....

Det gør vi skam også her. Amigo _har_ altså en eller anden underlig
forkærlighed til nissedamer. Specielt ét bestemt nissepar vi har
stående. Nissemanden bliver bare pænt vippet ned på gulvet med et vel
tilrettelagt dask, mens nissedamen bliver slæbt rundt i hele huset, for
til sidst at få pillet hendes nederdel af, og blive efterladt et
tilfældigt sted. Sådan bliver han ved flere gange om dagen!
Underlig hobby den kat har!

> Glade julehilsner fra Filur ( Glad stor killing i julehumør )

Mange tak - og i lige måde

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 13:37

"Pia Nave" <pia@nave.invalid> skrev i en meddelelse news:41c60ad7$0$74680

> [...]
> der kun havde pynt i toppen. Det så altså _noget_ utraditionelt ud.
> Heldigvis var de kugler han 'myrdede' af plastik, og ikke glas.

Ja, vi har også kun plastikkugler på træet. Dem af glas er jo meget
skrøbelige og også livsfarlige for en kat, hvis de går i stykker.
Dog svært, at hænge tingene højere op, da juletræet ikke er højere end ca.
170 cm., så nu er tingene lagt til side, efterhånden som Filur får det
pillet ned, så må vi prøve, at hænge det op igen senere.

> [...]
> til sidst at få pillet hendes nederdel af, og blive efterladt et
> tilfældigt sted. Sådan bliver han ved flere gange om dagen!

Lol, ja de er skøre de kære katte. Mærkeligt at han foretrækker nissedamen.
Han burde vel ikke kunne kende forskel..

Filur havde fanget sig en mus i stuen, her til morgen. Jeg prøvede at få fat
på musen, så jeg kunne smide den og katten ud.
Vores lille DS- gårdhund Bibi, blev pludselig også meget interesseret i
musen. Så mens kat og hund diskuterede, så smuttede musen forsigtigt væk og
Filur kunne ikke finde den igen og det kan jeg heller ikke
Den var ikke særlig bange den mus. Den gav Filur en ordenlig en på snotten..

Nu må de andre katte på arbejde, når de er færdige med, at lege udenfor. Det
sner igen her og de er vældig glade for sne, som de oplevede for anden gang
i går.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Kate

Dato : 20-12-04 18:36

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in

> Så mens kat og hund diskuterede, så smuttede musen forsigtigt væk

Hæhæhæhæ, det dog en ualmindeligt klog mus

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 19:14

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in

> Hæhæhæhæ, det dog en ualmindeligt klog mus

Ja, jeg tror faktisk, at nogle mus går hen og bliver helt tamme
( frygtløse ), fordi de åbenbart ubemærket kan opholde sig i ens hus i
længere tid. Den sad faktisk med face front og kiggede på katten også og den
langede også ud efter katten.

Vi havde engang en mus, der havde hamstret hundemad i en pæn lille bunke
under sofaen. Da den endelig kom frem, kravlede den op på et tæppe, der var
på gulvet og så sad den også bare og kiggede på os. De kan virke meget
kloge, de kære mus.

Vores tre andre katte har ikke været den store hjælp...
Man skal jo passe sin søvn, når man har været ude i sneen og lege.
Så musen er stadig pist væk....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 23:59

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in

> Hæhæhæhæ, det dog en ualmindeligt klog mus

Vi fortsætter lige historien med musen herfra:

Så har Filur stået og været på jagt efter musen, de sidste par timer.
Tilsyneladende havde den gemt sig i et hult skrivebordsben i børneværelset.
Vi synes det var på tide, at hjælpe en nu noget sur Filur, så vi har lyst
med lygte og flyttet lidt rundt på bordet.
Bibi synes igen hun vil give en pote med og pludselig løber mus og en meget
lille hund ind i stuen igen. Hunden løber hen til et panel, hvor musen
tilsyneladende er under et lille stykke gulvtæppe vi endnu ikke har fået
skåret ordenlig til.

Hunden lorgrer som besat og pludselig har hun musen i munden. Den er nu død
og væk.
1-0 til hunden, der denne gang vandt over katten.
Filur kan nu igen slappe af og tænke på søvn, mad og juletræ.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/