Alternativ til brunering.
Fra : Morten Holst

Dato : 19-12-04 18:49

Hej NG.

Jeg har en Lanber hvor bruneringen næsten er slidt af. jeg har prøvet med
hjemmebrunering men det er da noget L....
Jeg brunerede den for ca. 3 mdr siden og det er allerede væk igen.

Nogen der har et godt råd til hvad man kan behandle løb og smådele med så de
ikke bliver angrebet så voldsomt af rust?

Morten Holst

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-12-04 19:46

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de
> ikke bliver angrebet så voldsomt af rust?

Hej.

Jeg har også en Lanber Baron hvor bruneringen ligner lort. Kender desuden 2
andre som har samme problem med deres Lanber.
Jeg har engang forespurgt i en våbenforretning om brunering af min Lanber,
men fik at vide at det aldrig bliver godt. Det skulle være noget med det
stål som Lanber bruger.

Alle gode råd er velkomne.

Hvad koster det forøvrigt at få bruneret en haglbøsse ??

God jul

Henning

Fra : Morten Holst

Dato : 19-12-04 20:16

Hej Henning.

Det er heller ikke et våben som jeg vil anbefale til en strandjæger.
Jeg har indhentet tilbud om brunering men det kan ikke betale sig. Med løb
og alle løsdele vil det løbe på i 12-1500,- Og da jeg kun har givet 3000,-
for min Baron så kunne jeg lige så godt ha købt en ny.

Jeg har overvejet at gi løbene en gang ovnspray i mat sort men jeg er ligt
nervøs for resultatet og om det kan holde rusten væk.

Morten Holst