[KorrNews] Hvad svarer til "or" ?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 17:30

Sikkert uhyre elementært, men jeg har følgende linje i min
news-out.def:

If not Header (Newsgroups) begins with "dk."

Jeg vil også gerne have "lokal." tilføjet til den streng, men
det fungerer mærkeligt nok ikke, hvis man skriver:

If not Header (Newsgroups) begins with "dk." or "lokal."

Hvordan skal man så få den til at fatte, at den skal foretage
sig noget, hvis gruppen starter med dk. _eller_ lokal. ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 19-12-04 17:41

Thomas G. Madsen wrote:

> If not Header (Newsgroups) begins with "dk." or "lokal."
>
> Hvordan skal man så få den til at fatte, at den skal foretage
> sig noget, hvis gruppen starter med dk. _eller_ lokal. ?

Jeg tror det skal være:

If not Header(Newsgroups) matches "dk.*|lokal.*"

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 19:26

Carl Drud skrev:

> If not Header(Newsgroups) matches "dk.*|lokal.*"

Jeps, det ser ud til at virke.
Tak for hjælpen. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 19-12-04 19:41

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeps, det ser ud til at virke.
> Tak for hjælpen. :)

Velbekomme.

I øvrigt tror jeg at jeg har fundet ud hvordan du laver et automatisk
linieskift i din attributions linie.

http://www.holgermetzger.de/efaqmailnews.html#6
(bare rolig, den er på engelsk)

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 20:28

Carl Drud skrev:

> I øvrigt tror jeg at jeg har fundet ud hvordan du laver et automatisk
> linieskift i din attributions linie.

Sørme så. Der skulle bare tilføjes en linje mere til prefs.js med
følgende indhold:
user_pref("mailnews.reply_header_colon", "\n");

Herligt og endnu engang tak. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 19-12-04 23:41

Den 19-12 2004 skrev Carl Drud i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg tror det skal være:
>
> If not Header(Newsgroups) matches "dk.*|lokal.*"

Så tror jeg det skal være:

If not Header(Newsgroups) begins with "dk\.*|lokal\.*"

ellers så matcher det en hel masse andre grupper, også.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-12-04 17:47

Dino skrev:

> If not Header(Newsgroups) begins with "dk\.*|lokal\.*"
>
> ellers så matcher det en hel masse andre grupper, også.

Ok. Så vil jeg ændre linjen til det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 22-12-04 15:24

Den 20-12 2004 skrev Thomas G. Madsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ok. Så vil jeg ændre linjen til det.

Virker det?

Fra : Carl Drud

Dato : 20-12-04 17:53

Dino wrote:

> Så tror jeg det skal være:
>
> If not Header(Newsgroups) begins with "dk\.*|lokal\.*"
>
> ellers så matcher det en hel masse andre grupper, også.

Aha, tak for tippet.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-12-04 23:36

Dino skrev:

> Virker det?

Ja, det tyder på det. Nu har jeg godt nok ikke testet det særlig
meget endnu, men det resulterede da i, at den gjorde det den
skulle i de lokale grupper også, men det gjorde den nu også med
Carls forslag i <news:z8x9xvbz62yk.dlg@cd.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 24-12-04 11:39

Den 23-12 2004 skrev Thomas G. Madsen i
> [...]

> meget endnu, men det resulterede da i, at den gjorde det den
> skulle i de lokale grupper også, men det gjorde den nu også med

Jo, men det ville den også have gjort med mange andre grupper, som fx

no.lokal.oslo
se.transport.lokaltrafik
sslug.lokalt

eller

adobe.acrobat.sdk
alive.local.dk
alt.dk.snak

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-12-04 23:05

Dino skrev:

> Jo, men det ville den også have gjort med mange andre grupper,
> som fx

[snip]

Ja, det vil jo i så fald være noget skidt. Det skal _kun_ gælde
for grupper startende med dk. og lokal.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-01-05 21:09

- Ignore -

Dino skrev:

> Virker det?

Det virker faktisk ikke efter hensigten, for hvis jeg krydsposter
til flere danske grupper, eller sætter FUT til en anden dansk
gruppe, så vælger KorrNews at springe over på min Udenbys_FUT.def,
hvilket den kun skal gøre, når der ikke indgår danske eller lokale
grupper.

News.out ser pt. sådan her ud:

If not Header(Newsgroups) begins with "dk\.*|lokal\.*"
Do Include "Udenbys_FUT.def"
endif

Hvorfor springer den mon over på Udenbys_FUT.def, hvis jeg f.eks.
krydsposter imellem denne gruppe og dk.test?

Xpost to: dk.edb.internet.software.mail+news and dk.test.
Followup to: dk.edb.internet.software.mail+news.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 01-01-05 21:52

Den 1-1 2005 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det virker faktisk ikke efter hensigten,

Så bliver jeg nødt til at stå af, det er flere år siden jeg brugte KN...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-01-05 22:18

Dino skrev:

> Så bliver jeg nødt til at stå af, det er flere år siden jeg
> brugte KN...

Ok og tak for forsøget. :)

Jeg går tilbage til udgangspunktet så. Det er jo i bund og grund
også ligegyldigt, om det står på engelsk i de lokale grupper.

Godt nytår i øvrigt.

--
Hilsen
Madsen