Bal musik fra dengang bedstemor var ung 19~
Fra : Astrup

Dato : 19-12-04 15:09

Hej Dejlige Folk!

Dengang min bedste mor var ung gik hun til bal hver lørdag! Og hun var jo
den smukkeste og den der dansede bedst... (I hvertfald efter det hun selv
har fortalt!) Men nu på hendes gamle dage er hukommelsen begyndt og svigte
lidt, men minderne fra dengang sidder stadig fast! Og derfor ville jeg da
lige høre om der er nogle der ved hva' det var for noget musik de spillede
til (bundebal) i tiden 1930-1940 hvor det vel var der omkring hun gik til
bal hvis kun er født 1913?

Nogle sangtitel forslag. Eller cd forslag! (Evt forhandler) For så kunne
sådan en cd måske sætte lidt fut under bedstemoderen her i juledagene.

Håber der er nogle glade, dejlige musik elskere der kan hjælpe.

Med venlig hilsen Aske Astrup

Fra : Per

Dato : 19-12-04 16:42

Astrup < mr_bean007@ofir.dk > skrev følgende:

> [...]
> sådan en cd måske sætte lidt fut under bedstemoderen her i juledagene.
>
> Håber der er nogle glade, dejlige musik elskere der kan hjælpe.

Hej Aske,

Prøv www.bibliotek.dk (eller måske Det Kongelige Bibliotek's Rex-
søgemaskine)

Der kan du vistnok søge på f.eks. evergreens i perioden 1930-1939 og
1940-1949.

Go' jagt.

Per

Fra : Astrup

Dato : 19-12-04 16:56

Jamen mange tak!

Du fik mig til at tænke på at der oppe på statsbiblioteket i århus jo er en
musik afdeling med gammel musik. Men det skal bare ikke sådan være
"evergreens" da det jo er danske sange. Med dansk tekst.
(Tror faktisk ikke hun forstår engelsk, men okay det behøver man jo heller
ikke for at synge med..!)

men mange takker i hvertfald..!

Med venlig hilsen Aske

Fra : Bj@rne

Dato : 22-12-04 16:19

Astrup wrote:
> [...]
> "evergreens" da det jo er danske sange. Med dansk tekst.
> (Tror faktisk ikke hun forstår engelsk, men okay det behøver man jo heller

Jeg er ret sikker på at Leo Mathiesen var stor dengang, Glenn miller,
Andrew Sisters, jeg tror nok at det var dengang Mills Brothers var unge
og lige havde slået igennem. Jeg vil også gætte på Svend Gyldmark men
jeg er lidt usikker på om ikke det først var i 50´erne.. Mon ikke også
Svend Asmussen havde fået lært at spille på fiolen??? han er da vist 80
i dag (eller deromkring) Bent Fabricius Bjerre???????
Det var da et par bud. Håber ikke det er helt ved siden af
Hilsen Bjarne

Fra : Astrup

Dato : 25-12-04 23:23

Hey Bjarne!

Det vil jeg da prøve og undersøge! Og er rigtigt glad for din hjælp!

Mange takker og fortsat go jul til dig! :)

Kh Aske