Ø : Hus-Kat .
Fra : Martin Skafte

Dato : 18-12-04 16:11

Jeg er meget interesseret i at overtage / købe en ung kat
(ikke killing ) .

Jeg er kun interesseret i en 'ganske almindelig' huskat -
den vil være inde om vinteren og både ude og inde om
sommeren .

Med venlig hilsen / Yours sencerely

Martin Skafte

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-12-04 17:08

> [...]
>

> Med venlig hilsen / Yours sencerely
>
> Martin Skafte
>
> Nu skriver du jo ikke hvor i landet du bor,men jeg har en kridhvid 1 års
hunkat som mangler et nyt hjem,hun koster 250kr
øsjylland/25760670

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-12-04 21:15

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in message
-sakse-
> Med venlig hilsen
> Sascha og Sillemis
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hmm, synes navnet Martin Skafte forekommer mig bekendt.
Prøv at foretage en søgning i Google Grupper på navnet Martin Skafte.
Klik ind på www.googe.dk, klik på Grupper og søg der.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-12-04 21:16

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> wrote in message
-klip-
> Hmm, synes navnet Martin Skafte forekommer mig bekendt.
> Prøv at foretage en søgning i Google Grupper på navnet Martin Skafte.
> [...]

Rettelse:
www.google.dk da.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : JytteJ

Dato : 19-12-04 00:59

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hmm, synes navnet Martin Skafte forekommer mig bekendt.
> Prøv at foretage en søgning i Google Grupper på navnet Martin Skafte.

Øh, hvad er det du prøver at sige ?? Der er mange sider med navnet Martin
Skafte, men der kan jo være mere end een som hedder MS.
Forklar hvor du vil hen, tak.

JytteJ

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-12-04 02:36

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message
-sakse-
> Øh, hvad er det du prøver at sige ?? Der er mange sider med navnet Martin
> Skafte, men der kan jo være mere end een som hedder MS.
> Forklar hvor du vil hen, tak.
>
> JytteJ

Hej Jytte.
Jeg forklarer gerne:
Jeg har tjekket Martin Skaftes mailadresse her i gruppen, og sammenlignet
den med de omtalte posteringer og mailadresser fra andre grupper i
føromtalte Googlesøgning, det *er* den samme mand.
Det jeg gerne vil, er at advare de rare kattefolk herinde, før de evt.
handler med ham:
Sørg for at få kontant betaling for evt. varer/ydelser/ungdyr med det samme,
så er I på den sikre side, for ifølge andres ord i newsgrupperne, så er han
ikke alt for god at handle med.
Jeg kan ikke udtale mig om hans evner som katteejer da jeg ikke kender
manden, så derfor vil jeg selvfølgelig lade det være op til folk selv at
bedømme ham på det område.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 19-12-04 08:29

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke udtale mig om hans evner som katteejer da jeg ikke kender
> manden, så derfor vil jeg selvfølgelig lade det være op til folk selv at

Den pågældende MS er uforsigtig med sin mailadresse, og modtager af
samme grund formentlig umådeligt meget spam, det virker ikke
professionelt. Med mindre andressen skulle være falsk.
En søgning på selve mailadressen giver 74 hits på Google og viser et
broget billede af MS.
Lad det med mailadressen være en generel advarsel til andre om ikke at
bruge sin rigtige adresse her uden at sløre den.

vh

Bjarne

Fra : JytteJ

Dato : 19-12-04 12:55

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:41c52d2d$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Lad det med mailadressen være en generel advarsel til andre om ikke at
> bruge sin rigtige adresse her uden at sløre den.

Hej
Dette er nok OT, men jeg modtager ret meget spam. Hvordan slører man sin
mailadresse ?

VH.
Jytte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-12-04 16:48

On 2004-12-19 12:55:03 +0100, "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> said:

> Dette er nok OT, men jeg modtager ret meget spam. Hvordan slører man
> sin mailadresse ?

Prøv at lægge mærke til at indlæg sendt fra hjemmesiden har indføjet et
KATTE-BAKKE midt i mail adressen. Eller at mange af os andre har et
"fjern" "invalid" eller sådan noget stående et eller andet sted i
mail-adressen. En søgerobot opdager det ikke, og "høster" så en
adresse, der ikke virker. Men et menneske kan se, hvilken bid der skal
pilles ud for at mailen virker, fordi vi kan læse
Andre konstruerer simpelthen en adresse, der ikke eksisterer. Oftest
fordi de ikke ønsker at _nogen_ kan få kontakt med dem. Måske pga
dårlige erfaringer, måske af andre grunde.
--
Knus fra Ann R

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 19-12-04 18:16

JytteJ wrote:
> [...]

> Hej
> Dette er nok OT, men jeg modtager ret meget spam. Hvordan slører man sin

Problemet er, at både søgemaskiner og de mere ondartede
spam-søgemaskiner løber automatisk gennem nyhedsgrupperne og ser alt og
gemmer det. Spam-robotterne opsnapper alt hvad der ligner en E-mail
adresse og gemmer dem. De bliver derefter videreformidlet på store
lister til dem, der spreder millionvis af spam-mails.

Jeg har tidligere deltaget i en anden nyhedsgruppe med en mailadresse,
som jeg kun brugte til det formål, og netop denne adresse hjemsøges
siden da af spam, hvoraf en del indeholder ondartet virus.

Spamrobotterne er så dumme, at de ikke forstår det, hvis du skriver
noget vrøvl ind i adressen, f.eks. navn@spamnejtakmail.dk.
Der er mange varianter

Endnu bedre er det at anskaffe en speciel adresse til brug i
nyhedsgruppen, f.eks. en fra Hotmail.

vh
Bjarne

Fra : Kate

Dato : 19-12-04 20:35

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in

> Endnu bedre er det at anskaffe en speciel adresse til brug i
> nyhedsgruppen, f.eks. en fra Hotmail.

Problemet med hotmail er bare at efter den er blevet til betalingsmail
hvis man vil bruge den sammen med Outlook ekspress så tror jeg ikke
folk får checket den.

Jeg har selv skrevet spamme som "fy-ord" i min adresse fordi jeg
opdagede at NOSPAM blev fjernet, så så kloge er robotterne altså
blevet. En anden idé er at skrive invalid i enden af sin rigtige e-mail
istedet for dk så kan mennesker se hvordan den skal rettes til, men
robotterne har ikke gennemskuet den, endnu

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 19-12-04 21:48

Kate wrote:
> [...]
> istedet for dk så kan mennesker se hvordan den skal rettes til, men
> robotterne har ikke gennemskuet den, endnu

Der er stadig mange som bruger Hotmail på den gammeldags facon som webmail.
Du har ret i, at man ikke skal skrive på engelsk som NOSPAM, men skriver
man noget på dansk, er det stort set udelukket, at robotterne
gennemskuer det.
Bjarne

Fra : Martin Skafte

Dato : 19-12-04 13:02

>.......... *er* den samme mand

Tænk at spilde sin tid på noget så dumt ........... !

Jeg har netop fået skafte@adslhome.dk af TDC,
så hvad du end mener, så er jeg ligeglad .......... !

Jeg har højste status på QXL, så der er vist ingen
problember med at handle med mig ........... !

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 19-12-04 02:56

> Skafte, men der kan jo være mere end een som hedder MS.
> Forklar hvor du vil hen, tak.

En hurtig søgning på www.dgs.dk viser, at der findes ca. 8 MS i danmark...

Heraf har den ene tidligere i et indlæg d. 21/2-2004 på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk ønsket for et symbolsk beløb at erhverve sig en
langhåret, sort, uægte hunkat.

I øvrigt er der ikke mange, der på diverese nyhedsgrupper underskriver
sig med "Med venlig hilsen / Yours sincerely". De fleste nøjes dog med
den danske version. Men måske hr. Martin Skafte selv vil forklare sig?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Martin Skafte

Dato : 19-12-04 08:36

>En hurtig søgning på www.dgs.dk viser, at der findes ca. 8 MS i danmark...

Ja, og så er jeg ikke engang med .................... .

>Med venlig hilsen / Yours sincerely".

Jeg skriver ofte for Amnesty International`s "SKRIV FOR LIV" ( hvilket jeg
hermed kun kan opfordre alle andre til i stedet for dette pjat ...........
! !

I finder "Skriv For Liv" på Amnesty`s danske hjemmeside .

Jeg er vil udemærket til at passe dyr .................... !

Jeg har tidligere haft 2 hunde, 2 katte, 1 hamster, akvariefisk, guldfisk
samt
64 høns og 1 hane, så .................... ? ?

I må alle have en glædelig jul samt et godt nytåt !

Fra : Vic.

Dato : 21-12-04 03:56

Martin Skafte wrote:

> [...]
> guldfisk samt
> 64 høns og 1 hane, så .................... ? ?

Nå, så er du på banen igen, lamme nar. Til alle andre; jeg ville *absolut*
ikke betro denne mand noget som helst, og da slet ikke et levende væsen. Han
svindler, lyver og bedrager alle de steder han kan.
Se f.eks:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=Martin+Skafte+%3Cskafte@adslhome.dk%3E&btnG
Det er så bare lidt af det. Nu vil den "kære" herr Skafte nok påstå, at det
er løgn og latin det hele, men prøv engang at spørge i de forskellige
marked's-grupper, og især EDB-grupperne. Derinde vil I kunne få den ene
svindel-affære efter den anden at vide, begået af den "kære" herr Skafte.
Han har også sit eget svindelfirma, som unlocker og hjælp til legater. Han
påstår at han er moms-registreret, men told og skat kender bare ikke noget
til hans "firmaer".
Summa sumarum, "kære" herr Skafte er *så* langt fra at kunne kalde sig
hæderlig som man næsten kan være. Lad for guds skyld *være* med at sælge
fjolset en kat!

Vic.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 21-12-04 07:42

Vic. wrote:

> [...]
> Summa sumarum, "kære" herr Skafte er *så* langt fra at kunne kalde sig
> hæderlig som man næsten kan være. Lad for guds skyld *være* med at sælge

Tak for linket, det er jo som at lette på låget til en skraldespand,og
så lige op til julen!

Selvom det er noget forvirrende, så ville jeg herefter heller ikke vælge
at sælge MS en kat.

Hvorvidt MS kopierer ulovligt eller er momsregistreret er jeg lidt
ligeglad med, det vil nok ramme ham selv, hvis han snyder så åbenlyst,
men uhæderlig adfærd ved køb/salg skal der advares imod.

Måske skulle man bare høfligt anmode MS om at finde en anden nyhedsgruppe?

Iøvrigt vil jeg godt efterlyse en pænere tone end den som findes i nogle
af indlæggene. At skrive "hans grimme fjold af en kone" er unødvendigt
lavt og usagligt.

vh
Bjarne

Fra : JytteJ

Dato : 19-12-04 12:56

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I øvrigt er der ikke mange, der på diverese nyhedsgrupper underskriver
> sig med "Med venlig hilsen / Yours sincerely".

Det _behøver_ vel ikke at være odiøst at være høflig ??

JytteJ

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 19-12-04 13:04

> I øvrigt er der ikke mange, der på diverese nyhedsgrupper underskriver
>
> Det behøver vel ikke at være odiøst at være høflig ??

Næ, det var såmænd heller ikke det, jeg mente. Det er blot endnu en
indikation på, at det jo nok er den samme person...

Mvh. Betina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-12-04 17:32

"Martin Skafte" <skafte@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er kun interesseret i en 'ganske almindelig' huskat -
> den vil være inde om vinteren og både ude og inde om

Hvis du nu lige venter til efter weekenden, er www.vildkat.dk sikkert oppe
og køre igen. Det er en rigtig god side med katte i alle aldre, der søger
nyt hjem. Jeg har selv fået min kat Svedske gennem vildkat.dk og kan
anbefale siden meget.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Martin Skafte

Dato : 18-12-04 21:09

Jeg bor i København NordVest .

Fra : Vibeke

Dato : 18-12-04 21:49

> Jeg bor i København NordVest .

Hvorfor ikke tage ud på Inges Kattehjem?

Vibeke

Fra : www.dyreliv.dk

Dato : 19-12-04 01:27

Hvis en kat skal ud om sommeren, tvivler jeg på den vil være inde hele
vinteren, det ville da også være ondt, at vænne den til kun at være ude om
sommeren.

Hvad er grænsen for somme og vinter ?

Fra : Maria Hansen

Dato : 19-12-04 09:05

> [...]
> Hvis en kat skal ud om sommeren, tvivler jeg på den vil være inde hele
> vinteren, det ville da også være ondt, at vænne den til kun at være ude om

Hej alle

Har lige en kommentar til ovenstående. Ondt vil jeg nu ikke kalde det.
Mine katte er inde fra 1 okotober til 15 april og der er ikke problemer
med det. Jeg har 4 og de nyder at kunne være inde når det er koldt og
sne udenfor. De søger selv ind når vi når midt i september, for så er
det ved at være for koldt.

Årsagen er at vi bor i havehus om sommeren og lejlighed om vinteren, og
der har heller aldrig været noget problem med at flytte dem fra det ene
sted til det andet. Katte har en god even til leve under de forhold som
nu er muligt, og i mine 4 tilfælde nyder de begge dele lige meget.

Glædelig jul og godt nytår.

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Martin Skafte

Dato : 19-12-04 13:04

> [...]

>sted til det andet. Katte har en god even til leve under de forhold som
>nu er muligt, og i mine 4 tilfælde nyder de begge dele lige meget.

Jeg har tænke mig nøjagtig det samme, okay .......... ?

Glædelig jul og godt nytår til jer alle ........... ;---)))

Fra : Kate

Dato : 19-12-04 14:21

Maria Hansen <toffieeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> wrote in

> Årsagen er at vi bor i havehus om sommeren og lejlighed om vinteren,

Vi havde også noget familie som gjorde noget tilsvarende. Om sommeren
boede de i sommerhus i Odsherred og om vinteren i en 2V i Kbh. Katten,
som iøvrigt blev omkring 11år, affandt sig nemt med det arrangement.
Ude om sommeren, lejlighedskat om vinteren.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-12-04 16:40

On 2004-12-19 14:21:25 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> [...]
> som iøvrigt blev omkring 11år, affandt sig nemt med det arrangement.
> Ude om sommeren, lejlighedskat om vinteren.

Kan forklaringen være, at det er to forskellige boliger? Noget med, at
katten forbinder det ene sted med at man kan komme ud, men ikke det
andet? Hvis det var samme bolig, hvor man "pludselig" ikke kunne komme
ud mere, var det måske noget andet?
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 19-12-04 17:56

Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> Kan forklaringen være, at det er to forskellige boliger?

Det kan selvfølgeligt godt være. Katten var vænnet til det fra killing
så den kendte vel rutinen

Fra : Maria Hansen

Dato : 19-12-04 18:28

> [...]
> Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> Det kan selvfølgeligt godt være. Katten var vænnet til det fra killing

Rutinr er måske svaret, men jeg tror mere på at katten forbinder
havehuset med at være ude. Den gamle kat 11 år, har ikke altid været ud,
det kom han først da han var 4 år, da jeg mødte min mand, som havde
havehuset. Men jeg tror katte kan huske mere end man udmiddelbart tror.
Men pludselig at tage det fra dem at de kan komme ud, hvis man en
overgang har ladet dem komme ud og så prøver at vende dem til at være
ende, tror jeg egentlig godt man kan, men det kræver meget tåldmodighed,
katte har jo deres egen vilje!

(:0)Maria

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 19-12-04 20:39

> overgang har ladet dem komme ud og så prøver at vende dem til at
> være ende, tror jeg egentlig godt man kan, men det kræver meget
> tåldmodighed,

Det gør det. Johan var udekat i sine to første leveår, da vi flyttede
blev han overfaldet af en lokal territorieejer og blev meget syg.
Derfor blev han indekat, de første par år var det ikke noget problem,
men senere begyndte han vidst at huske noget han havde glemt og kunne
stå og tigge ved døren i timevis. Han fik så det næstbedste, nemlig lov
til at komme ud og løbe på trappen og i kælderen. Det lod til at
tilfredstille herren

Nu flytter jeg i hus med egen have, så til sommer forventer jeg at
indhegne haven og lade alle fire katte komme ud. Det bliver spændende.

Fra : Pia Nave

Dato : 19-12-04 23:37

Kate wrote:

> Nu flytter jeg i hus med egen have, så til sommer forventer jeg at
> indhegne haven og lade alle fire katte komme ud. Det bliver spændende.

Jamen dog....det lyder da alletiders Så lader det til, at dit ønske
om en løbegård endelig bliver opfyldt
Heldige misser

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Kate

Dato : 20-12-04 18:34

Pia Nave <pia@nave.invalid> wrote in

> Jamen dog....det lyder da alletiders Så lader det til, at dit
> ønske om en løbegård endelig bliver opfyldt
> Heldige misser

Jeps, haven er ideel til formålet. Som jeg ser det skal der reelt kun
hegnes på to sider, så det burde være overkommeligt. Jeg glæder mig som
et lille barn til juleaften

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 21-12-04 10:10

Kate wrote:
> Pia Nave <pia@nave.invalid> wrote in

> Jeps, haven er ideel til formålet. Som jeg ser det skal der reelt kun
> hegnes på to sider, så det burde være overkommeligt. Jeg glæder mig som
> et lille barn til juleaften

Hvor højt skal sådan et hegn være?

vh
Bjarne

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-12-04 10:19

> Hvor højt skal sådan et hegn være?
>
> vh
> Bjarne

Det vigtige er egt ikke, hvor højt hegnet er - katte kan klatre ganske
højt - det vigtige er, at der er en vandret udhæng foroven på ca
0,5m i noget hønsenet eller andet, der giver lidt efter, når de forsøger
at klatre i det.
Sådan har vi gjort det:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=sisawat&picnumber=228
mvh Camilla

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 21-12-04 10:39

Camilla Baird wrote:

> [...]
> højt - det vigtige er, at der er en vandret udhæng foroven på ca
> 0,5m i noget hønsenet eller andet, der giver lidt efter, når de forsøger

Snedigt.

vh
Bjarne

Fra : Kate

Dato : 22-12-04 07:35

> Hvor højt skal sådan et hegn være?

Selvom Camilla har svaret vil jeg alligevel sige, det ved jeg ikke
Jeg har en idé om at jeg skal have fat i en som tidligere deltog her i
gruppen og se hvordan hun har gjort. Hun og hendes mand købte hus og
jeg ved de fik haven hegnet ind så kattene kunne løbe ude. Da hun
opdrætter aby og burmeser, altså livlige katte, så tror jeg det vil
kunne give mig en god idé om hvordan det skal gøres.

Fra : Denise

Dato : 22-12-04 09:09

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> opdrætter aby og burmeser, altså livlige katte, så tror jeg det vil
> kunne give mig en god idé om hvordan det skal gøres.

Man kan gøre som Camilla B, jeg synes det ser godt ud, og så vidt jeg ved er
både Russere og Korater rimelig livlige katte. Eller man kan lave el-tråd
foroven og så behøver man ikke udhænget.
Kate, jeg checkede lige Camilla S' hjemmeside, men fandt kun dette fra haven
http://www.burmese.dk/d/kattehaven.shtml , og skønne billeder af misserne,
men det kan være der findes opdaterede billeder af selve hegnet et andet
sted. De har gjort det selv med lidt hjælp. Mit ønske er indhegnet have med
el-hegn, det hegn vi har nu er det grønne plastic, hvor nabo-naboens katte
eller ræven lejlighedsvis laver huller, for det skal selvfølgelig være
metal. Når jeg har fået bearbejdet manden et par år til, så vil jeg have
tilbud fra www.poda.dk til at lave det, så de næste søskendepar vi får, når
Molly ikke er mere, foruden løbegården også kan færdes i haven.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 23-12-04 11:34

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> http://www.burmese.dk/d/kattehaven.shtml

Der var faktisk flere gode billeder på Camilla's hjemmeside. Jeg vidste
godt de havde lavet noget, men jeg vidste ikke det var med el-hegn i
toppen. Det må kunne laves indenfor nogle acceptable økonomiske rammer.