Auto import af txt fil i MySQL base
Fra : Martin

Dato : 19-05-01 23:37

Jeg har en navne base i MySQL på en Linux server der er baseret på et udtræk
fra en Concorde base. Udtrækket kommer som en kommasepareret txt fil, der
bliver ændret fra tid til anden.

Hvordan laver jeg et phpscript der fx en gang i døgnet selv importerer
txtfilen i MySQL basen og dermed opdaterer sig selv. Concorden kan sættes
til at aflevere txt filen et givent sted og med et bestemt interval.

Normalt ville jeg jo manuelt bruge noget lign:
LOAD DATA LOCAL INFILE 'placering\filnavn.txt' INTO TABLE navne FIELDS
TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '\"'

men hvordan gøre det automatisk?

Venlig hilsen Martin
moellehuset@post.tele.dk

Fra : Christian Iversen

Dato : 20-05-01 03:00

> Jeg har en navne base i MySQL på en Linux server der er baseret på et
udtræk
> fra en Concorde base. Udtrækket kommer som en kommasepareret txt fil, der
> bliver ændret fra tid til anden.

[...]
> men hvordan gøre det automatisk?

Nu er jeg jo ikke Linux-ekspert (endnu! , men det må være muligt at gøre
med et cronjob.

Regards, Christian Iversen