[MorVer] Remote Access
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-12-04 02:23

Skulle der ikke være mulighed for Remote Access i MorVer?

Jeg kan simpelthen ikke forbinde til den på andet end localhost
selvom der i MorVer.ini er indsat IP-adressen på den anden computer
både under [IPAccess] og under [RemoteAccess]. Den anden computer
er forbundet til det samme subnet, eller hvad det nu end hedder,
når to computere er forbundet med hinanden bag en router.

Der er ingen problemer med at forbinde til den fra Localhost
med hverken Xnews eller OE, men fra den anden computer, får jeg:

Request for connection by >thomas-g-madsen< port 49573
Unknown client: >thomas-g-madsen:49573<
Access denied!

Afviser den mig bare fordi, at den ikke kender klienten, eller er
det mon fordi at den anden computer er en Mac? Jeg troede egentlig,
at den var totalt uafhængig af klienten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 18-12-04 10:42

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> det mon fordi at den anden computer er en Mac? Jeg troede egentlig,
> at den var totalt uafhængig af klienten.

Mon ikke nedenstående kan gøre tricket:

http://groups.google.dk/groups?as_umsgid=40761a3c.124395218@ID-4017.user.uni-berlin.de&lr=&hl=da

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 12:54

Carl Drud skrev:

> Mon ikke nedenstående kan gøre tricket:

Nej, desværre.
Har prøvet at indsætte IP-adressen og navnet på Mac'en i både
Hosts og Lmhosts-filen(*), men det er MorVer fløjtende ligeglad
med.

(*) Filerne ligger i mappen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
i WinXP. Jeg går ud fra, at de skal blive liggende dér(?).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 19-12-04 14:13

Thomas G. Madsen wrote:

> Nej, desværre.

Hvor Henrik henne når vi skal bruge ham?

> Har prøvet at indsætte IP-adressen og navnet på Mac'en i både
> Hosts og Lmhosts-filen(*), men det er MorVer fløjtende ligeglad
> med.

Du kunne evt. prøve i en af hamster.en.misc gruppen. Selvom det ikke er
specifikt Hamster relateret. Morver's bagmand har da sin gang i gruppen.

> (*) Filerne ligger i mappen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
> i WinXP. Jeg går ud fra, at de skal blive liggende dér(?).

Det vil jeg også formode.

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 20-12-04 00:53

Carl Drud, du skrev:

> Hvor Henrik henne når vi skal bruge ham?

Det er længe siden jeg holdt op med at bruge MorVer.

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 20-12-04 17:56

Henrik K Hansen wrote:

> Det er længe siden jeg holdt op med at bruge MorVer.

"Wir haben anderen metoden".

Men du er trods alt velbevandret udi dens kroge.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 15:41

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan simpelthen ikke forbinde til den på andet end
> localhost selvom der i MorVer.ini er indsat IP-adressen på den
> anden computer både under [IPAccess] og under [RemoteAccess].

Nå, men det var ikke IP-adressen, men i stedet hostnavnet den
skulle have og man behøver tilsyneladende kun at indsætte det
i [IPAccess]-sektionen i MorVer.ini. Det behøver ikke at stå i
[RemoteAccess]-sektionen.

--
Hilsen
Madsen