Must have film
Fra : Tommy

Dato : 17-12-04 20:28

Hvilke nogen film er must have hvis man nu godt kan lide sådan noget som
f.eks. gyser - jeg mener rigtigt gysere ikke sådan noget børnepis som
scream eller I know what you did last summer eller nogen af de der andre
"shock" gysere fra hollywood.

Eller hvad med cyperpunk film, selv kender jeg stort set kun Hackers og
The Lawnmover Man som cyberpunk.

-
Tommy

Fra : Jesper

Dato : 17-12-04 23:30

Tommy <bell.tommy@gmail.com> wrote:

> [...]
> "shock" gysere fra hollywood.
>
> Eller hvad med cyperpunk film, selv kender jeg stort set kun Hackers og

Alt hvad Michele Soavi har lavet er fantastisk:

Stage Fright/Aquarius
The Church/La Chiesa
The Sect/La Setta
Dellamorte Dellamore

Sidstnævnte er hans mesterværk og de fås alle sammen hos
http://www.absurd-online.dk/

Stuart Gordon:

Dagon
Night of the Ants

For nu at nævne nogle rigtigt gode film!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Morten DH

Dato : 18-12-04 12:50

"Tommy" <bell.tommy@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks. gyser - jeg mener rigtigt gysere ikke sådan noget børnepis som
> scream eller I know what you did last summer eller nogen af de der andre

Jeg er blevet grebet af den asiatisk gyserbølge... Ringu, Phone, Juon, One
Missed Call, Dark Water, The Eye, Tale of Two Sisters m.fl. - har ikke fået
gåsehud af en amerikansk gyser siden The Exorcist tror jeg; men de her
virker hver gang...

> Eller hvad med cyperpunk film, selv kender jeg stort set kun Hackers og
> The Lawnmover Man som cyberpunk.

Ha ha prøv Tetsuo 1 og 2

Fra : zcully

Dato : 18-12-04 13:02

"Tommy" <bell.tommy@gmail.com> wrote in message
> [...]
> f.eks. gyser - jeg mener rigtigt gysere ikke sådan noget børnepis som
> scream eller I know what you did last summer eller nogen af de der andre

Noget af det der har skræmt mig mest er stadig den første Alien. Skal helst
ses i mørke og med høj lyd. Så laver man næsten i bukserne når de kravler
rundt i de ventilations skakter.

Den Japanske The Ring var også ret skræmmende!

> Tommy

/Zcully

Fra : Holst

Dato : 18-12-04 13:15

zcully wrote:

> Den Japanske The Ring var også ret skræmmende!

Dark Water er også ret skræmmende. Tænk at høre og se en dråbevand falde
ned kan være så skræmmemnde.

Fra : Tommy

Dato : 18-12-04 15:02

Holst wrote:

> Dark Water er også ret skræmmende. Tænk at høre og se en dråbevand falde
> ned kan være så skræmmemnde.
Japanske The Ring 1+2 - generelt så synes jeg de japanske gyserfilm er
gode - måske lige bortset fra den nye The Grudge - jeg hader sarah
michelle geller - hun er godt nok en møg-skuespiller - kun kan ikke
spille skuespil om det så galdt hendes liv - hun kunne ikke engang give
liv til den rolle eller spille skræmt/bange. Kæft jeg var skuffet over
den film.

-
Tommy

Fra : ML-78

Dato : 18-12-04 15:51

Tommy skrev:

> Japanske The Ring 1+2 - generelt så synes jeg de japanske gyserfilm er
> gode - måske lige bortset fra den nye The Grudge - jeg hader sarah
> michelle geller

Den er heller ikke japansk.

ML-78

Fra : stenberg

Dato : 18-12-04 22:45

On Fri, 17 Dec 2004 19:28:21 +0000 (UTC), Tommy <bell.tommy@gmail.com>
wrote:

> [...]
> f.eks. gyser - jeg mener rigtigt gysere ikke sådan noget børnepis som
>scream eller I know what you did last summer eller nogen af de der andre

Et bud:

Audition (Ôdishon)
http://imdb.com/title/tt0235198/

Den sidste halve time af filmen er rimelig skræmmende.

Stenberg

Fra : Holst

Dato : 18-12-04 22:53

stenberg wrote:

> Audition (Ôdishon)
> http://imdb.com/title/tt0235198/
>
> Den sidste halve time af filmen er rimelig skræmmende.

Audition er en rigtig, rigtig fed film, og skønt den kan være lidt
skræmmende, så er det nu ikke rigtig skræmmende på gysermåden, synes
jeg. Må have den skrevet på min ønskeliste :)

Fra : Jesper

Dato : 19-12-04 10:51

Holst <newsdec04@shelter.dk> wrote:

> Audition er en rigtig, rigtig fed film, og skønt den kan være lidt
> skræmmende, så er det nu ikke rigtig skræmmende på gysermåden, synes
> jeg. Må have den skrevet på min ønskeliste :)

Undgå den australske udgave, kopien er grim og den har permanente
tekster.

Fra : Maria de Francis

Dato : 19-12-04 13:58

"Holst" <newsdec04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

stenberg wrote:

>Audition er en rigtig, rigtig fed film, og skønt den kan være lidt
>skræmmende, så er det nu ikke rigtig skræmmende på gysermåden, synes jeg.
>Må have den skrevet på min ønskeliste :)

Hmmm.... jeg synes (især) den sidste del af filmen var særdeles skræmmende
på gysermåden, hvis det er den japanske Audition du mener. Jeg krøb da en
smule længere ned i sædet da vi så den, og kæresten lukkede øjnene. Men den
er uden diskussion herfra en fed film.

Mvh
Maria

Fra : BettinaP

Dato : 20-12-04 11:32

> [...]
> "shock" gysere fra hollywood.
>
> Eller hvad med cyperpunk film, selv kender jeg stort set kun Hackers og

Johnny Mnemonic
- den er der godt nok meget delte meninger om, men en cyberpunkfilm er det
da i hvert fald

Takedown
- ved ikke lige om den hører under kategorien cyberpunk, men hvis man er
computernørd med hang til hacking og open source er den en must see

BettinaP

Fra : Jens Lynggaard

Dato : 25-12-04 14:25

Tommy wrote:

> Eller hvad med cyperpunk film, selv kender jeg stort set kun Hackers og
> The Lawnmover Man som cyberpunk.

"Hardware" syntes jeg var ret cyberpunk-agtig tilbage i starten af
90'erne, selvom den måske virker temmelig b-filmsagtig idag:

http://uk.imdb.com/title/tt0099740/

Fra : Jesper

Dato : 25-12-04 23:05

Jens Lynggaard <spam@nospam.net> wrote:

> "Hardware" syntes jeg var ret cyberpunk-agtig tilbage i starten af
> 90'erne, selvom den måske virker temmelig b-filmsagtig idag:
>
> http://uk.imdb.com/title/tt0099740/

Glimrende film og det er "Dust Devil",ligeledes af Richerd Stanley også.