gemme gløgg
Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-12-04 19:37

Jeg har købt en flaske jule gløgg i netto, den med skrugeprop.
Hvor længe kan sådan en holde sig efter man har haft åbnet den?

Den ahr stået i nogle dage, halvt fuld, og nu er flasken flad af vackum.

Kan den stadig drikkes?
Hvad sker der hvis den er for gammel, smager den bare dårligt, eller hvad?

Ivar Madsen

Fra : Knagsted

Dato : 18-12-04 14:02

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan den stadig drikkes?
> Hvad sker der hvis den er for gammel, smager den bare dårligt, eller hvad?

Personligt mener jeg ikke at købe-glögg overhovedet bør hverken købes eller
drikkes, uanset alder.

Glögg laves ved at hælde lidt vand og lidt sprit (fx. en neutral snaps) i et
glas med laurbærblade, ingefær, nelleiker, stjerneannis, rosmarin,
lakridsrod, og lade det stå - min står gerne i 1 måned, men mindre kan
sikkert gøre det.
På dagen varmes indholdet af en fl. trempanill, fx. en Rioja eller en
Penedes, og der tilsættes sukker efter smag. Det må ikke koge på noget
tidspunkt.... Når sukkeret er opløst tilsættes detfiltrerede ekstrakt - det
tager altså ikke mere end 10 minutter at lave glögg selv, og så har man
kontrol med, hvad der kommer i! Glögg skal da ikke laves på "billig"
overskudsvin, der næppe er egnet til noget som helst.... Og så i en
plastflaske! -#¤%"¤#-
*S*