forret med rejer
Fra : LK

Dato : 17-12-04 17:16

Er der nogen der har et supergodt bud på en forret med rejer ?

Fra : NoMan

Dato : 17-12-04 17:22

Den her er kanon god, kræver dog også laks...
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=3830&Butterdejsæske

--
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.
Hvorfor skal man skrive svaret under det man svarer ?

Fra : John Jessen

Dato : 18-12-04 13:51

"NoMan" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Den her er kanon god, kræver dog også laks...
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=3830&Butterdejsæske

Nogen som gider forklare det her med butterdejs-"ÆSKER". Er det fordi de 6
butterdejsplader hæver op og bliver til en æske eller......

John

Fra : NoMan

Dato : 19-12-04 21:00

Ja det er derfor........

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 18-12-04 04:47

LK wrote:

> Er der nogen der har et supergodt bud på en forret med rejer ?

Kommer an på rejernes kvalitet. Er det gode rejer, gerne friskkogte/pillede
foretrækker jeg at servere så enkelt som muligt. Gerne på en god klat
mayonnaise rørt på olivenolie med lidt ekstra citronsaft og et ordenligt
skud friske krydderurter - og pyntet med dild, f.eks. Det kan man så evt.
supplere op med kvadrater af ristet toast-brød uden skorpe el. lign.

Hvis rejerne er mindre gode, er de gode tilberedt i hvidvin og hvidløg med
masser frisk persille ved. Hertil er et fornuftigt brød af den italienske
type godt.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : mcloud

Dato : 18-12-04 13:01

Hej LK
her er en enkel og lækker måde at servere rejer på :

400 gram pillede store rejer
150 gram gorgonzola
Olivenolie
Salt og peber
brød til croutoner

Hæld lidt olivenolie på panden og steg rejerne et minuts tid
kom dem op i et ildfast fad ,
skær gorgonzolaen i terninger og fordel dem over rejerne .

Varm det hele i ovnen på 180 grader i et par minutter til osten er smeltet ,

Server på varme tallerkner og drys finthakket persille over
og server varme croutoner de er stegt i lidt olie og 1 fed hvidløg.

mvh og glædelig Jul
mcloud