Lydkort problemer
Fra : Brizz

Dato : 17-12-04 11:33

Kan ikke finde nogen bedre passende gruppe...here goes.
Har installeret soundblaster Live 24 Bit og det er så fint nok. Noget bedre
end lyden på mit bundkort.
Alt virker...med undtagelse af Windows mediaplayer.
Noget mystisk hvis man spørger mig.

Nogen der har en ide om hvad der kan være gået galt?
Og ikke mindst hvad der kan rette fejlen?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....med updates på akvarie siden

Fra : Madsen

Dato : 17-12-04 12:26

Brizz wrote:
> [...]
> Noget mystisk hvis man spørger mig.
>
> Nogen der har en ide om hvad der kan være gået galt?
> Og ikke mindst hvad der kan rette fejlen?

hej
Du skal ind og vælge hvilket lydkort du vil anvende,findes i
funktioner->indstillinger->enheder->højtalere Kan du vælge den lydenhed der
skal anvendes.

--
Hilsen Madsen

Fra : Brizz

Dato : 17-12-04 14:46

> Du skal ind og vælge hvilket lydkort du vil anvende,findes i
> funktioner->indstillinger->enheder->højtalere Kan du vælge den lydenhed
> der skal anvendes.

Takker so far...
Den stod til en anden lydenhed end mit nye lydkort. Så ændrede jeg den til
mit lydkort og trykkede "Anvend" men virkede stadig ikke. Så genstartede
jeg. Man ved jo aldrig? Men virker stadig ikke. Der står godt nok : "Direct
sound:Soundblaster live 24Bit" men virker stadig ikke. Alt andet virker
stadig fint

Mvh Brian
---

Fra : Madsen

Dato : 17-12-04 15:11

Brizz wrote:

> [...]
> genstartede jeg. Man ved jo aldrig? Men virker stadig ikke. Der står
> godt nok : "Direct sound:Soundblaster live 24Bit" men virker stadig

Hej
Var det i Windows mediaplayer du lavede rettelsen?
--
Hilsen Madsen

Fra : Brizz

Dato : 17-12-04 15:26

> Hej
> Var det i Windows mediaplayer du lavede rettelsen?

Yep...V 10.0
Funktioner-indstillinger-enheder-højtalere-egenskaber-afspilning af lyd:
Direct sound_ Soundblaster live 24Bit

Men det virker stadig ikke. som det eneste sted det ikke virker

Mvh Brian
---

Fra : Madsen

Dato : 17-12-04 15:39

Brizz wrote:

> Yep...V 10.0
> Funktioner-indstillinger-enheder-højtalere-egenskaber-afspilning af
> lyd: Direct sound_ Soundblaster live 24Bit
>
> Men det virker stadig ikke. som det eneste sted det ikke virker

Du skal genstarte Windows mediaplayer før ændringerne virker.
--
Madsen

Fra : Brizz

Dato : 17-12-04 15:47

> Du skal genstarte Windows mediaplayer før ændringerne virker.

Det burde den vel også gøre når jeg har haft genstarter puteren?

Mvh Brian
---

Fra : Madsen

Dato : 17-12-04 16:12

Brizz wrote:

> Det burde den vel også gøre når jeg har haft genstarter puteren?

ja
Jeg har også en opsætning med 2 lydkort og der virker det.
Prøv at kikke under avanceret om der er muligheder der.
--
Madsen

Fra : Brizz

Dato : 17-12-04 16:36

> Jeg har også en opsætning med 2 lydkort og der virker det.
> Prøv at kikke under avanceret om der er muligheder der.

Har ikke kunnet finde noget som kan ændre noget... mystisk synes jeg.

Mvh Brian
---

Fra : Khawk

Dato : 19-12-04 09:02

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Direct sound_ Soundblaster live 24Bit
>
> Men det virker stadig ikke. som det eneste sted det ikke virker

Har du prøvet at skrive dxdiag i et kommandoprompt for at se om der er
problemer med installationen af directx (directsound-delen)

mvh
Kim

Fra : Brizz

Dato : 20-12-04 19:02

> Har du prøvet at skrive dxdiag i et kommandoprompt for at se om der er
> problemer med installationen af directx (directsound-delen)

Har jeg netop gjort og testet alt det jeg overhovedet har kunnet teste og
alt blev kørt uden fejl. Kunne ikke se nogen indikationer om der skulle være
problemer ud over jeg ikke kan høre noget når jeg åbner min media player v
10.0

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 21-12-04 09:39

> Har installeret soundblaster Live 24 Bit og det er så fint nok. Noget
> bedre end lyden på mit bundkort.
> Alt virker...med undtagelse af Windows mediaplayer.
> Noget mystisk hvis man spørger mig.

Nu har jeg fået den til at spille men nægter at fortælle hvad der var galt
*rødmer*

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-12-04 11:47

Brizz wrote:

> Nu har jeg fået den til at spille men nægter at fortælle hvad der var
> galt *rødmer*

Fortæl!

--
Hilsen Madsen

Fra : Brizz

Dato : 21-12-04 15:45

> Fortæl!

Nope. For så bliver jeg nødt til at slå dig ihjel bagefter, og alle de andre
der har læst det også §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-12-04 18:38

Brizz wrote:

> Nope. For så bliver jeg nødt til at slå dig ihjel bagefter, og alle
> de andre der har læst det også §

Så fortæller vi heller ikke noget næste gang du har et problem
Den røde farve passer eller her til jul

--
Hilsen Madsen

Fra : Brizz

Dato : 21-12-04 21:03

> Så fortæller vi heller ikke noget næste gang du har et problem
> Den røde farve passer eller her til jul

Hvis jeg nu bare nøjes med at sige Mute...

Så kan du vel regne resten ud?
normalt plejer der at være et kryds over eller noget men det var slet ikke
til at se den var slået fra Grrrr

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Madsen

Dato : 22-12-04 13:17

Brizz wrote:

> Hvis jeg nu bare nøjes med at sige Mute...
>
> Så kan du vel regne resten ud?
> normalt plejer der at være et kryds over eller noget men det var slet
> ikke til at se den var slået fra Grrrr

Ja
Jeg vil give dig ret, det er ikke nemt at se om den er aktiveret, en ændring
af farve ville være en stor hjælp.
Du og din familie må have en God Jul.

--
Hilsen Madsen

Fra : Brizz

Dato : 22-12-04 13:34

> Ja
> Jeg vil give dig ret, det er ikke nemt at se om den er aktiveret, en
> ændring af farve ville være en stor hjælp.
> Du og din familie må have en God Jul.

Takker og lige over. og takker for den gode indsats med fejlfindingen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk