$argv
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 00:08

Jeg har brugt $argv til at overføre variabler mellem mine php sider på
B-ones servere. Dette har indtil videre fungeret ganske fint, men nu ser det
bare ikke ud til at virke mere? Tror nok det er noget med at B-one har
opgraderet! Er der nogen der har lignede erfaringer og evt løsningsforslag?

Siderne virker fint på min lokale "gamle" server.

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Kristensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-12-04 10:25

Johnny Kristensen wrote:
> [...]
> opgraderet! Er der nogen der har lignede erfaringer og evt løsningsforslag?
>
> Siderne virker fint på min lokale "gamle" server.

Formentlig pga. register_globals = off

Prøv:
$_SERVER['argv'] i stedet.

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 11:49

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> Formentlig pga. register_globals = off

> Prøv:
> $_SERVER['argv'] i stedet.

Hej Johan

Nu har jeg siddet og leget en del frem og tilbage med $_SERVER['argv']

Jeg kan fint få det til at virke lokalt, men ikke på B-ones server??

Det jeg sender er:
http://www.jamweb.dk/test/news.php?14

og i min news.php skriver jeg så:
$arg = $_SERVER['argv'];
echo "arg[0] = $arg[0]<br>";

Lokalt skriver den fint "arg[0] = 14" i dokumentet, men på B-ones server
skriver den bare "arg[0] = "

Gør jeg noget forkert, eller kan der være andet der er slået fra på B-ones
server?

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Kristensen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-12-04 12:31

"Johnny Kristensen" <jamSNABELAjamweb.dk> writes:

> Nu har jeg siddet og leget en del frem og tilbage med $_SERVER['argv']

Nogen speciel grund til du vil bruge 'argv'? Hvad med fx. 'QUERY_STRING' eller
$_GET-array'et?

--
Christian Jørgensen | It's always a long day
http://www.razor.dk | - 86400 doesn't fit into a short.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 06:20

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen speciel grund til du vil bruge 'argv'? Hvad med fx. 'QUERY_STRING'
> eller
> $_GET-array'et?

Ja...det er det eneste jeg kender til Jeg er rimelig grøn, men hvis du
kan hjælpe mig med at forklare lidt om hvordan de andre alternativer virker
og hvorfor de er bedre at foretrække vil jeg være mægtig taknemlig.

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 23:00

"Johnny Kristensen" <jamSNABELAjamweb.dk> skrev i en meddelelse

> Ja...det er det eneste jeg kender til Jeg er rimelig grøn, men hvis du
> kan hjælpe mig med at forklare lidt om hvordan de andre alternativer
> virker og hvorfor de er bedre at foretrække vil jeg være mægtig taknemlig.

Hvis der er andre der har bede tid end Christian Joergensen, er I meget
velkomne til at hjælpe......

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Kristensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-12-04 23:25

On Wed, 22 Dec 2004 08:00:13 +1000, "Johnny Kristensen"
<jamSNABELAjamweb.dk> wrote:

>Hvis der er andre der har bede tid end Christian Joergensen, er I meget
>velkomne til at hjælpe......

Du kan tjekke dokumentationen i forhold til hvordan, PHP normalt
benyttes:
http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php

$_REQUEST, $_GET, $_POST, $_COOKIE, $_SERVER, m.fl. er simpelthen den
normale måde at tilgå eksterne variabler på.

argv (og $_SERVER['argv'] ) benyttes mest fra kommandolinjen, så det
kan godt tænkes, at det har fungeret i nogle opsætninger af PHP
(CGI-opsætninger) - men her gætter jeg lidt.

Hvis du ikke ved, om du har brug for at bruge "argv-variable", så har
du helt sikkert ikke, og bør i stedet benytte $_REQUEST og venner.
Tjek ovennævnte link, og prøv eksemplerne på siden, til du føler dig
fortrolig med variabel-overførsel.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 01:58

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du helt sikkert ikke, og bør i stedet benytte $_REQUEST og venner.
> Tjek ovennævnte link, og prøv eksemplerne på siden, til du føler dig

Hej Peter

Tak for linket det var meget spændende at læse, men ud fra hvad jeg forstår
er det kun vedr variabler der bliver sendt fra en form? Jeg vil jo gerne
læse en variabel sendt via et alm link?

www.adresse.dk/index.dk?variabel1+variabel2+variabel......

variabel1, variabel2 osv må da blive samlet i et eller andet array som nemt
kan tilgås? Det var her jeg brugte $argv tidligere, men det funger ikke på
B-one længere!!!

Er jeg helt på sidespor, eller har jeg bare ikke forstået den side du
henviste til godt nok?

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Kristensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-04 02:33

On Wed, 22 Dec 2004 10:57:57 +1000, Johnny Kristensen wrote:

> Er jeg helt på sidespor, eller har jeg bare ikke forstået den side du
> henviste til godt nok?
Jeg vil nærmere sige, at du er i nødsporet Lidt teori:
Udveksling af information mellem en klient og en webserver kan foregå på
2 forskellige måder. Information kan blive medsendt som en del af request
(URL), eller også kan den sendes i http headeren. Medsendt via URL kaldes
metoden GET, mens metoden kaldes POST, hvis det medsendes i http headeren.

Hvis du skal have adgang til data medsendt i URL, skal du anvende array'et
$_GET - http://domæne.tld/get.php?var=test -> echo $_GET['var']. Hvis det
sendes via http headeren, skal du benytte array'et $_POST -
http://domæne.tld/get.php -> echo $_POST['var'].

Med en form kan du selv vælge, om det skal være GET eller POST -
method="get" eller method="post".

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-12-04 02:40

On Wed, 22 Dec 2004 02:33:20 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

> [...]
>$_GET - http://domæne.tld/get.php?var=test -> echo $_GET['var']. Hvis det
>sendes via http headeren, skal du benytte array'et $_POST -

... og $_REQUEST bør så også nævnes, der er neutral overfor om værdien
bliver sendt som en querystring (som i $_GET), som POST-payload (som i
$_POST) eller som en cookie (som i $_COOKIE).

$_REQUEST['foo'] modsvarer $foo , fra "register_globals=on"-tiden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-04 04:45

On Wed, 22 Dec 2004 02:39:35 +0100, Peter Brodersen wrote:

> [...]
> $_POST) eller som en cookie (som i $_COOKIE).
>
> $_REQUEST['foo'] modsvarer $foo , fra "register_globals=on"-tiden.
Jeg kan nu bedst lide, at man ved, hvor input kommer fra - kald mig blot
paranoid Javas måde at håndtere input til servlets er efter min
mening sund logik.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 09:58

Tak for hjælp til alle der har givet deres indput. Det har først og fremmest
læst mit problem, men samtidigt gjort mig MEGET mere PHP klog.

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Kristensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-12-04 10:53

On Wed, 22 Dec 2004 04:44:44 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

>Jeg kan nu bedst lide, at man ved, hvor input kommer fra - kald mig blot
>paranoid

Input kommer i det tilfælde "udefra", og skal behandles som så.
Behøver man at vide mere? :)

Men ja, der er andre praktiske fordele, fx hvis man har cookies med
samme name som form-elementer. Det er dog ingen hemmelighed, at jeg på
simple websider som regel foretrækker at bruge $_REQUEST, netop af
hensyn til de avancerede brugere, der ønsker at forudfylde diverse
forms og lignende.

--
- Peter Brodersen