barton 2500@3200 versus xp3200
Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-04 17:32

jeg synes min OC'ede Barton 2500@3200 blir mega varm. 1,65v kører den vist
ved.

Blir en ægte XP3200 mindre varm ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-12-04 17:58

Peter Holm wrote:
> jeg synes min OC'ede Barton 2500@3200 blir mega varm. 1,65v kører den
> vist ved.
>
> Blir en ægte XP3200 mindre varm ?

Hvor varm bliver den, og hvilken køler bruger du?

Jeg har en ægte XP 3200+, der kører ved 1,65V (standard). Den bliver ca. 55
grader varm på denne tid af året (den var oppe omkring 58-60 grader i
sommers). Min cpu-køler er en Arctic Cooling Copper Silent 2 TC som
automatisk regulerer blæserhastigheden efter CPU-temperaturen (derfor holder
den ca. samme temp. uanset om den idler eller kører full load).

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-04 18:42

René Lønstrup wrote:

> Hvor varm bliver den, og hvilken køler bruger du?

51 idle - max 63

Jeg har sådan en fætter her med en Papst 19db på

derudover 1 stk papst 19db ind foran + 2 stk 12db papst ud i bag.

400W Chill PSU med 120mm fan LIGE OVER cpu'en.

> [...]
> TC som automatisk regulerer blæserhastigheden efter CPU-temperaturen
> (derfor holder den ca. samme temp. uanset om den idler eller kører

ja, ok, ikke den store forskal. Jeg synes bare mange ligger noget under 50
grader med en Barton 2500@3200 - også uden vandkøling.

Mvh
Peter

Fra : Jakob M

Dato : 16-12-04 20:16

> Blir en ægte XP3200 mindre varm ?

Nej, ikke hvis vcore er den samme.

Mvh
Jakob

Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-04 22:02

Jakob M wrote:

> Nej, ikke hvis vcore er den samme.

ok, det var sådan set bare det jeg ville vise

thx
peter

Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-04 22:02

> ok, det var sådan set bare det jeg ville vise

vide....even