Default mysql link_identifier
Fra : Leif

Dato : 16-12-04 15:06

I starten af mine scripts inkluderer "forbindelse.inc.php", der laver
forbindelse til mysql-databasen.
Derefter bruger jeg ikke link_identifier'en i mine mysql-queries.

Nu har jeg midlertidigt brug for at åbne en mysql-link til en anden server
for at hente enkelte ting.

Men nu er default link_identifier ikke den samme mere, den er den sidst
åbnede.
Så enten skal jeg til at åbne min default database igen, eller jeg skal
angive link_identifier på alle mine queries.
Første option kræver at jeg skriver login-oplysninger i flere filer, anden
option at jeg skal rette en hulens masse queries.

Er der ingen måde til at restore default link_identifier?

Fra : Jimmy

Dato : 16-12-04 18:09

"Leif" <idkadm@internet.dk> wrote in message
> anden
> option at jeg skal rette en hulens masse queries.

Det tager ikke mange sekunder med en søgning på mysql_query!
Jeg har selv været i samme situation og konkluderede at når PHP kunne finde
på at bruge andre databaser end min standarddatabase måtte jeg hellere sikre
mig ved eksplicit at angive den.

mvh
Jimmy