Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Placering af løbende opsparing?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-12-04 00:07

Vi vil gerne have mest muligt ud af en løbende opsparing på 3-4.000
kr. pr. måned de næste 10 år. Hvad og hvor kan anbefales?

Vi ved ikke rigtig hvad vi vil med pengene når de 10 år er gået: Hæve
til forbrug i passende blokke, eller dele sum og afkast ud på
månedlige plusbidrag til efterløn/folkepension.

Vi er hhv. 51 og 57 år og kun moderat risikovillige.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-12-04 01:16

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til forbrug i passende blokke, eller dele sum og afkast ud på
> månedlige plusbidrag til efterløn/folkepension.

I skal bruge pengene NU, for gemmer i til FP så får i ikke det "ekstra" som
dem der har likvider under 54.000 kr får dvs. tillæg - ældrecheck - osv.
Jeg
kender en dame der har 4 mio kr. hun får næsten ingenting fra det offentlige

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 16-12-04 04:49

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg
> kender en dame der har 4 mio kr. hun får næsten ingenting fra det

Besynderlig filosofi - er det synd for hende at hun må nøjes med hendes 4
mio kr uden at få ret meget fra det offentlige?

Jeg ville nok ofre lidt småpenge på en times rådgivning ved en revisor - han
kan ikke fortælle hvad der er bedst, men kan fortælle om konsekvenserne ved
at sætte pengene på konto, betale gælden i huset ud, sætte dem i
obligationer eller f.eks. sætte dem i en pensionsopsparing. Med bare 3.000
kr/md i 10 år er grundopsparingen jo 360.000 kr., så han skal ikke give ret
meget rådgivning før han har tjent sine egne penge hjem igen. Og måske kan
han også give et godt tips til valg af pengeinstitut.

Mvh

Henning

Fra : Brian R.

Dato : 17-12-04 14:33

> Besynderlig filosofi - er det synd for hende at hun må nøjes med hendes 4
> mio kr uden at få ret meget fra det offentlige?

Ja det er besynderligt - især når man tænker på, hvad den samle dame må have
indbetalt i skatter i alle årene og nu skal straffes.

Tag 2 ens familier, med indentiske store indtægter. Den ene lever fra hånden
til munden, dvs. forbruger alt og lever i sus og dus, men sparer intet op.
Den anden lever på en "knappenålshovede" og sparer alt op til alderdommen.
Den dag når pensionstiden kommer har de ene familie selvfølgelig en stor
formue - den anden har intet.
Derfor er der i vores eksempel også kun den ene familie, der får penge fra
det offentlige.

Hvorfor skal den mådeholdne familie, der har vist økonomisk ansvarlighed
straffes på den måde og den uansvarlige familie have penge????

Mvh,
Brian

Fra : Christian

Dato : 16-12-04 12:43

> [...]
> osv. Jeg
> kender en dame der har 4 mio kr. hun får næsten ingenting fra det

næh..for det skal være dem som har stor gæld i huset samt unger der skal
passe, som via skatten skal betale til folk der er millionære ikke?.