Hvad gør man når dyrlægen giver op?
Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 15-12-04 13:07

Hvad gør man når dyrlægen giver op?

Hej Jeg har en kat som har fået ørebetændelse i den ene øre, og har haft
det et stykke tid.
Har så prøvet nogle øredråber Anotit vet. i 2 måneder, men det har ingen
virkning!
Var til dyrlægen igen, hvor hun så brokkede sig over at jeg gjorde det
forkert, for medicinen skulle virke. Den dag gik jeg igen, i irritation over
sådan en dyrlæge.
Noget tid senere var jeg så afsted igen, samme sted men spurgte efter en
anden dyrlæge og han solgte glædeligt noget endnu dyrere medicin
Fucidin...... stadig uden virkning.

Var afsted engang til, hvor de tog en prøve. Og det viser sig så at
bakterierne er resistense over for alle de 7 stk midler de har tilrådighed.
Hvad gør man så? Og hvorfor går man så til dyrlæge, når de ikke kan gøre
noget?

Han siger dog at det er steffolkokker (det er nok ikke stavet rigtigt, det
stod ikke i min ordbog), men hvad jeg husker fra biologi er det en relativt
simpel bakterie. Og vi lever i år 2004, så det burde da være muligt at finde
et middel mod de bakterier, men hvor henne?

Kender du et andet middel som kan hjælpe, og om man så kan købe det i "løs"
vægt på fx apoteket?

Har din kat måske også haft det, og så kender en løsning. Indtil videre er
den eneste løsning ad mekanisk vej, med en ørepind.

MVH

Torben

Bemærk katten har det godt, trods lidt irritation i øret, og hører ikke så
godt på det øre, ellers er den frisk nok.

Fra : Denise

Dato : 15-12-04 13:29

"Torben V. Mogensen" <vesettvm@get2net.dk> wrote in message
> Hvad gør man når dyrlægen giver op?

Sikke noget ged. Jeg tror du kender svaret, finder en anden dyrlæge og
betaler endnu flere penge. Men denne gang så forhåbentlig givet bedre ud. Og
du kan jo starte med at ringe til nogle dygtige dyrlæger f.eks. Marianne
Rasmussen til Husum Dyreklinik (38287712) og Felina Katteklinik (38884777) -
som er dem jeg lige kommer på, og så fortælle at du har prøvet det og det,
og om de har andre ideer.
Hvis du skriver hvilken by du bor i, er der sikker nogle herinde der kan
anbefale en dyrlæge, som du så måske kan give nogle ideer videre.
Nogle gange skal man selv gøre en indsats for at finde ud af kattens
problemer, og måske fra andre få ideer hvordan det skal løses, for dyrlæger
kommer nogle gange til kort, eller tænker ikke helt utraditionelt.
En af mine tidligere opdrættere sagde (og hun har en dygtig dyrlæge), at det
irriterede hende, at hun altid selv skulle fortælle dyrlægen, hvad hun
troede kattene fejlede og også nogle gange hvilken medicin hun fra
katteverdenen vidste virkede. Så nogle gange vidste hun faktisk bedre, eller
i hvert tilfælde fortælle ham noget, som han ikke lige kom i tanke om.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-12-04 15:11

On 2004-12-15 13:06:37 +0100, "Torben V. Mogensen" <vesettvm@get2net.dk> said:

> [...]
> simpel bakterie. Og vi lever i år 2004, så det burde da være muligt at finde
> et middel mod de bakterier, men hvor henne?

Stafylokokker, måske?
*suk* Det er en af de bakterier man også *virkelig* frygter på
hospitalerne, fordi den kan blive resistent for antibiotika i løbet af
nulkommafem.. så der er måske desværre noget om det dyrlægen siger.
Jeg ville som Denise siger prøve en ekspertdyrlæge. Ikke fordi det er
sikkert de kan gøre mere, hvis bakterien virkelig er resistent. Men
fordi de nok kender det, hvis der _skulle_ være et eller andet middel,
som ikke normalt bruges osv, der kunne virke.
Held og lykke med mislingen. Det er væmmeligt at ha' ondt i ørerne
--
Knus fra Ann R

Fra : Janne

Dato : 15-12-04 17:37

> [...]
>
> Bemærk katten har det godt, trods lidt irritation i øret, og hører ikke så
> godt på det øre, ellers er den frisk nok.

Hej Torben.

Det kan jeg ikke lide, det er så forfærdeligt når ens misser har det
skidt og man føler at det kan da ikke være rigtigt at der ikke kan gøres
noget.

Jeg kan fortælle at jeg engang havde en chæfer hund, den begyndte at
lugte forfærdeligt bag i, måtte vaske den mange gange om dagen, det var
betændelse i analkirtlerne, tog så til dyrlægen, og fik nogle pencilin
piller til at slå det ned med, men det hjalp ikke. Jeg tror vi prøvede 4
forskellige pencilin piller, (de havde ikke andre mærker end dem) men
det tog kun ca. halvdelen væk.

Så sagde dyrlægen at der desværre ikke kunne gøres mere, det kunne jeg
slet ikke rumme, blev utrolig ked af det, kunne jo ikke forstå det. Og
så var det jeg gik den alternative vej og fandt en homøopat, som jeg fik
nogle dråber af (kan ikke huske hvor længe jeg skulle gi min hund dem)
men der gik ikke mere end 2-3 dage så begyndte det blive mindre og en
lille uge var det fuldstændigt væk og kom aldrig igen. ( Det var slet
ikke dyrt)

Så måske ville det være en god ide at prøve at ringe til en Homøopat,
der arbejder både med dyr og mennesker.

Ønsker din lille misser og dig alt muligt held og lykke med at det
lykkes

Med venlig hilsen
Janne og hende 3 misser

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 17-12-04 01:18

Tak for svarene alle 3, prøver lidt forskelligt, og ser om der er noget der
hjælper.

Torben