Navne - hvorfor?
Fra : Lady

Dato : 15-12-04 00:29

Ja, nogen vil måske finde denne tråd dybt uinteressant, men jeg forsøger
alligevel.

Når jeg læser de forskellige indlæg her i gruppen, ryster jeg en gang
imellem på hovedet og tænker " hvordan kan folk kalde deres dyr det?":)
Det skal siges, at det er tænkt med et smil på læben, da jeg selv ( i andres
øjne) har meget sjove navne til mine dyr.
Jeg har 5 dyr som alle er opkaldt efter noget eller nogen i
ishockeyverdenen.

2 kaniner : Ilja og Pirou - en tidligere og en nuværende ishockeyspiller i
Frederikshavn.
1 hund: Cujo - opkaldt efter en af verdens bedste målmænd (efter min mening)
CUrtis JOseph.
2 katte: Hockey og Puck - giver vel sig selv???

Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?
Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

Jeg har tidligere kørt tegneserienavne: Cirkeline, Garfield, Futte, Pippi,
Laban, Laboline, Snurre Snup m.fl.

Synes egentligt det er meget sjovt med temanavne.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-12-04 00:48

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg læser de forskellige indlæg her i gruppen, ryster jeg en gang
> imellem på hovedet og tænker " hvordan kan folk kalde deres dyr det?":)

Min første kat hed Anker Jørgensen. Den lignede.

De næste to var en sort og en hvid - så de hed Sorteper og Snehvide.

Så var der Cleopatra, som hed sådan, fordi det var sådan et flot klassisk
navn (og den henrivende næse....).

Pjevs hed Pjevs, da jeg overtog ham. Og jeg syntes, det ville være lidt
forkert at kalde ham noget andet, når det nu var det, han HED.

Miffi hed egentlig Mis Ifigeneia - klassisk navn, der matchede Cleo. Og da
vi fik hende var hun en MEGET lille kat, der helt klart så ud som om hun var
på vej til ofringen i Aulis.

Thit er opkaldt efter Thit Jensen. Havde jeg vidst, hvor ubegavet en kat,
Thit er, havde jeg nok valgt et andet navn Se selv resten af hendes
navnehistorie her: http://makeashorterlink.com/?T2844170A

Og så kom Svedske, som hed MissRosa. Men i annoncen på www.vildkat.dk havde
Heidi omtalt hende som Svedske - så det hedder hun. Og æh... det passer
altså ret godt til hende *SS*

Det korte af det lange er, at hvis man er lidt opmærksom, kommer det helt af
sig selv, hvad dyret skal hedde. Det er lidt af det samme med børn, der skal
have navne, tror jeg nok. Man kan have ønskenavnet parat, og så viser det
sig alligevel, at det her er en helt anden end man troede.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 15-12-04 10:25

Jeg synes bestemt ikke, at det er nogen uinteressant tråd. Det er da
hyggeligt

Vores sort/hvide huskat hedder Tiggy. Hun hedder det ikke af andre
grunde, end at jeg syntes, det er et sødt navn Og så lever det op
til mine "krav": Det har to stavelser og indeholder et "i", som katte
reagerer godt på. Det er let at kalde. Hendes kælenavn er bare "Tiks".
Da vi fik hende hed hun Lille Mis. Det syntes jeg var lidt uoriginalt...

Den anden mis hedder Kira. Det har opdrætteren fundet på - eller rettere
opdrætterens datter. Der var to i kuldet, og hendes bror hedder Simba.
De skulle begge være opkaldt efter figurerne i Løvernes Konge. Men så er
Kira vist ikke heeeelt rigtigt Det er da vist én af dem fra
Stripperkongens Piger? Nå, men fræk er hun jo (omend hun ikke er
stripper!), så hun har fået lov at beholde sit navn Hendes
"kælenavn" (også opfundet af opdrætteren) er Skrigmissen. Hun råber
nemlig en del - især når der er noget, der ikke lige passer damen

Mvh. Betina

Fra : Katja Andersen

Dato : 15-12-04 13:07

Hejsa!

Løvernes konge 2 får Simba og Nala en datter som hedder Kiara, så kan det
ikke være det din kat skulle ha´ heddet, måske opdrætterens datteren bare
har hørt forkert.
Men helt forkert er det så ikke at den er opkaldt efter en figur i løvernes
konge, det er såmænd bare en lille stave/hørefejl.

Hilsen Katja

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 15-12-04 13:53

> [...]
> Men helt forkert er det så ikke at den er opkaldt efter en figur i løvernes
> konge, det er såmænd bare en lille stave/hørefejl.

Jo, det er ude tvivl enten en høre- eller stavefejl. Vi synes dog, at
det er en langt morsommere tanke, at opdrætterens husbond (no offence,
guys!) har opkaldt hende efter en af stripperkongens piger - vi HAR sagt
til ham, at det kan han ikke være bekendt Men hun ER jo en lækker
lille lamsebamse, så....

/Betina

Fra : J

Dato : 15-12-04 01:19

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?
> Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

For mange år siden havde jeg en stor, flot og dejlig hunkat - på dens
dyrlægepapirer stod der nok så fint ud for race : Europæisk korthår - den
var helt sort - fik fra en lægefamilie, fordi de kørte meget tit op til
deres sommerhus, en tur der tog et par timer, og alt imens sad den sorte kat
i sin transportkasse og hylede. Det syntes de var synd, og så ville de give
den et nyt hjem, som den altså fik hos mig. Den var et år gammel, da jeg fik
den og den hed Sølle - hvilket slet ikke passede til den. Men familien havde
fundet den uden for deres dør, da den var ganske lille, en kold
regnvejrsaften sad den uden for deres dør og så sølle ud. Så derfor......

Jeg har også haft en helt hvid hunkat, den hed Josefine - det passede bare
lige til hende.

Sølle fik killinger og en af dem hed Sofus - den kom til at bo hos en
amerikansk familie (manden arbejdede på tunnellen under Storebælt) og den
fræsede rundt i deres store hjørnesofa og legede dødsdrom - den kom med til
USA og vi har fået flere sjove breve fra den, hvor den skriver Dear grandpa
and grandma - og spørger til dens mor (som jo desværre ikke lever mere). Det
lød vældig sjovt når de sagde dens navn Sop..fus...

Nu har vi jo så Laurits Løvehjerte Larsen - Larsen fordi det hedder jeg og
vores hund hedder Hansen til efternavn ligesom min mand, så katten skulle
selvfølgelig ha' mit efternavn - klart ikk' og så skulle den hedde noget med
L til fornavn også syntes jeg - og så kom jeg på Laurits og bagefter dukkede
Løvehjerte op - fordi det lød godt, og fordi jeg håbdede den ville passe til
det.
Den lille nye har fået navnet Ludwig Missa Solemnis - min mand ville have
den skulle hedde Missa Solemnis - det er et meget flot stykke musik af
Bethoven - men jeg sagde at Missa var mere et kattepigenavn og så kom den
meget naturligt til at hedde Ludwig for det hed Bethoven til fornavn......
soleklart ikk'
Andre ryster nok på hovedet, men i vores familie har dyrene altid haft gode
navne:
f. eks. en ged - der hed Hyg'li'fyr og en kanin der hed Obaldo.
Hilsen Jette
der er forøvrigt nye billeder af misserne, hvor man kan se, at det går helt
fint med at enes nu - de tager nogen slåskampe nogen gange om dagen, hvor
den lille hyler og hvæser, men den rejser sig op og løber efter den store -
så bange kan den vel ikke være?

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 08:07

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?
> Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

Mis hedder Mis efter Mis og Fister. Han hed Preben da jeg overtog ham.

Andy hed Andy da jeg købte ham. Det reagerer han fint på, så det bliver han
bare ved med at hedde.

Rotterne hedder Perle, Pif, Paf og Puff. Puff med to f'er, fordi hun dels
ser ud som om hun har været i nærheden af noget eksploderende der har lavet
aftegninger på hende, dels har det med at være væk ret pludseligt. Perle er
hvid med en lille bitte smule perlemorsgrå på snude. De to andre er helt
hvide.

Marsvinene hedder Snefnug (hvid med grå aftegninger på snude og poter),
Rufus (rød teddy, ligner en skurebørste), Holger og Sylvester. De tre har
beholdt det navn de havde da jeg overtog dem.
Sylvester er langhåret, sort og hvid. Han ankom sammen med sin langhårede
rødgule bror. De skulle selvfølgelig hedde Pip og Sylvester. Pip er
desværre død.

Det er de dyr jeg har nu. Alle de tidligere er alt for omfattende at skrive
om.

Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-12-04 08:39

Lady wrote:
> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?
> Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

mine nuværende kattes historier er egentlig ikke de sjoveste, men jeg
starter lige med dem, så kommer der lige et par "gamle" bagefter....

Sweety, fik meget naturligt sit navn, fordi da jeg så ham første gang var
han en lille forskræmt men MEGET sød killing på 5 uger.... og det søde gik
ikke af ham da han var kommet hjem, så sweety var bare det mest naturlige
navn*G* og naturligvis passer det ganske udemærket til ham... han ER noget
af det sødeste (og dummeste men det er så en anden snak)

Linda, hedder Linda på stamtavlen, så det gav helt sig selv... til at starte
med var det godt nok mærkeligt at kalde på hende med et "menneske navn" men
nu kan jeg slet ikke forestille mig hun skulle hedde andet*G*

Dizzy Shadowfax.... det er sku en historie for sig*G* hun KUNNE have heddet
Cream Puff*G* (cremefarvet perser, det giver sig selv*G*) men det nedlagde
kæresten veto mod ;)
Dizzy er opkaldt efter min kærestes gamle cremefarvede perserpige.... og
shadowfax kom sig af at jeg overvejede det navn til stamnavn, og undersøgte
betydningen af det (vi ved vel alle at det er Gandalfs hest i LOTR) og fandt
ud af at det betød "skyggerig grå pels" og at hesten gandalf blev beskrevet
som sølvagtig i dagslys og grå om natten... hele den beskrivelse synes jeg
bare passede perfekt til en kat med smoke, og eftersom dizzy skal være
stammoder til opdrættet og hun er creme smoke, sååååå ;)

så de lidt ældre historier.....

først fik vi kitty.... kitty er opkaldt efter jonesy fra Alien 1...... på et
tidspunkt i filmen er der en der render rundt og kalder på ham (kan ikke
huske hvem) og render så og råber "heeere kitty kitty kitty..... kitty
crap!!"..... lige den sekvens synes min daværende kæreste var genial, så
bare muligheden for at kalde katten for kitty crap skulle være åben ;)

så var der Leo løvekat.... lille rød hankilling efter Kitty*G* den gav sig
selv*G*

så var der Jack..... opkaldt efter Jack Daniels whiskey.... ex'ens
yndlingsdrik*G*

så var der Danni.... også opkaldt efter den whiskey*G* det var da oplagt*G*

havde en hund der hed Pjevs*G* hun var et frygtelit pivedyr, og hylede og
pev når hun blev efterladt alene, så det gav sig selv*G*

hun fik siden en hvalp der kom til at hedde Smutti... det blev siden til
Smuller og til sidst Muller*G*

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Michael Adolfsen

Dato : 15-12-04 08:41

Tja... Det med navne er jo noget sjovt noget.
Havde det nu været et barn, var der straks nogen der havde råbt op og
fægtet med arme og ben.
Men kæledyr har jo en helt anden personlighed, så derfor tror jeg vi kan
tillade os lidt mere.
Og hvert kæledyr har nogle forskellige karaktertræk fra noget eller
nogle vi kan genkende.
Så på den måde får man jo lyst til at kalde sit kæledyr noget sjovt,
sødt eller andet.

Vores kat er tja.. en alm. grå og sort stribet lille halv pjusket én.
Og jeg synes det var sødt når den drøner rundt og laver alle mulige
underlige ting.
Så jeg begyndte for sjov at kalde den Pjerrot.
Det lyder så temmelig skørt til en hunkat, men det var bare det første
jeg "faldt" over.
Men hun har fået et lidt mere feminint navn - Miv.
Og det reagerer hun på.

Alt i alt kan folk jo tillade at kalde deres dyr det de vil.
De har jo ikke så mange andre valg :)

Mvh Michael

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-12-04 15:24

On 2004-12-15 00:29:19 +0100, "Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> said:

> orfor hedder jeres katte, som de gør?
> Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

Donna hedder sådan fordi det ret hurtigt blev klart at det er det hun
er - en donna
Ditte var sådan en lille tilbageholdende en i starten - et Ditte
kattebarn At det så i høj grad er gået af hende siden er noget
andet. *gg*
--
Knus fra Ann R

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-12-04 15:29

Lady wrote:

> 1 hund: Cujo - opkaldt efter en af verdens bedste målmænd (efter min
> mening) CUrtis JOseph.

Kunne vel ligeså godt være opkaldt efter hunden i Stephen Kings roman af
samme navn. Tjek for en sikkerheds skyld kræet for hundegalskab

> 2 katte: Hockey og Puck - giver vel sig selv???
>
> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?

Tjah, Oliver hedder Oliver, fordi min eks kæreste ikke lod mig få et ben til
jorden i den diskution ellers havde han heddet Arkimedes og Elvis hedder
Elvis fordi... ja, det slog mig bare første gang jeg så ham.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Crazy Camilla

Dato : 15-12-04 16:20

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej.

Min kat hedder Nudie.
Det var noget opdrætteren kaldte hende, jeg ved ikke hvorfor.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 15-12-04 16:23

Lady skrev i en meddelelse...

> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?

Gizmo hedder Gizmo fordi han blev opkaldt af familien samlet. Det vil sige
min bror og jeg - og Gizmo var et af to navne vi kunne blive enige om. Det
kommer selvfølgelig fra Gremlins filmen og var fordi han dengang kunne
skifte fuldstændigt mellem at være den her lækre, søde, bløde bamse til at
blive et frådende monster - nu er han bare en bamse

Freya hed Freya fra det øjeblik jeg så hende på min fars fortrappe - heldigt
for mig at hun rent faktisk var en tøs

Devi er den hvor jeg har lagt mest arbejde i navnet. Jeg havde fundet hende
på internatet og betalt og havde så en hel aften/nat/morgen/formiddag inden
jeg kunne hente hende ny-neutraliseret dagen efter. Så jeg søgte højt og
lavt på Internettet for at finde et specielt navn til en speciel lille pige.
Og jeg synes da selv jeg har fundet det, Devi betyder nemlig Gudinde på
sanskrit. At det så senere har vist sig at hun ofte kan være det modsatte og
måske burde have et "l" sat på i slutningen af navnet, det er straks en
anden sag

Mvh Tina - og trekløveret
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 15-12-04 21:05

Min første kat hed ''Trítla''.....nu skal det lige siges at jeg er fra
Island og navnet betyder egenlig ''den lille'' af hunkøn.....hvis det
havde været en han så havde det været ''Trítill'' (så fik I osse
undervisning i islandsk )
Min første kat her i Dk hed ''Bamse'' og var en langhåret
perserkat.....da jeg viste min søn katten for første gang sagde jeg til
ham: se....en levende bamse !....og så hang det ligesom ved...
Mine nuværende katte hedder ''Furby'', Tarzan og Ossy.
En furby er noget pelsklædt legetøj som siger underlige lyde når man
trykker det på maven......så det kræver vel ikke nærmere forklaring
Tarzan lignede sådan en dengang jeg fik ham......men nu, 7 kilo senere
er der ikke meget Tarzan over ham længere men han går også under navnene
Skattekat, Master Fatkat og mor's ''lille'' bamsekat.
Da vi fik Ossy fo 2 mdr. siden hed hun Mis Gertrud.....det navn syntes
jeg slet ikke om og vidste fra start af at hun skulle ha' et nyt
navn.....i starten blev hun kaldt ''københavneren'' fordi hun er en
genbrugskat fra Amager. Jeg havde fået at vide at hun var ½ perser, ½
huskat, men da jeg så hende da mindede hun mig om en ocikat og derfra
stammer navnet, ocikat = Ossykat .......en senere fik jeg så at vide
at det var det rene sludder at hun var ½ perser (det havde jeg ligesom
regnet ud )...hun er nemlig ½ orientaler og ½ jysk gårdkat !
Vores kaniner hedder: Mini (var lille dengang han blev døbt), Rosa
(kappetegnet), Leif Otto (efter den gamle mand vi købte huset af),
Carlos (efter terroristen ''sjakalen''), Tyson (bed stykke af sin brors
øre af, broderen blev senere aflivet men den hed selvfølgelig Holyfield
) og sidst men ikke mindst Nuser.....han er min lille baby og rigtig
nuttet !!
Vores chinchillaer hedder Salt & Peber....den ene er grå og den anden
hvid......

Derfor.....!!!

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 15-12-04 21:50

> [...]
> Det skal siges, at det er tænkt med et smil på læben, da jeg selv ( i
> andres øjne) har meget sjove navne til mine dyr.

Ja jeg må jo komme med mine kattes navne.

Den første kat jeg havde hed Simba.
Og det var børnene fra stedet jeg fik ham der bestemte.
Nr 2 hed Fluffy, Og det kun fordi at han var en MCO der lignede en fluffy
Nr 3 hed Luffe, Men hvad kalder man en sort smoke MCO.der er dygtig med
sine poter
Nr 4 som jeg da heldigvis stadigvæk har, Hedder Boris.
For han er en rød MCO, og røde mco'er skal da hedde Boris.
Nr 5 hedder Kosmos og det er avlers valg. Men det betyder nu ikke at han
lyder sit navn.
Mvh Allan

Fra : JytteJ

Dato : 15-12-04 23:28

Min hedder Helena, det har opdrætteren kaldt hende, synes selv det er et
lidt underligt navn til en kat, bortset fra altså at hun er temmelig skøn !

VH.
JytteJ

Fra : Anja Ploumann Johans~

Dato : 16-12-04 15:33

> [...]
>
> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?
> Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

Her i huset regerer Den Mægtige Fister, som hedder Fister, fordi det var det
vi råbte, når han skulle skrubbe ned fra gardinerne som killing.
Derudover har vi Milli, som er opkaldt efter den proportionelle mindre
størrelse hun havde da hun flyttede ind i forhold Fister (Milli som i
millimeter). Før hende havde vi Pico (10^-12) som jo var meget lille i
starten.

Derudover har vi for tiden "banden". De 8 snigmordere (ifølge Fister) som
for øjeblikket raserer huset med 120 km/t. Det er bare skønt med 8 killinger
på en gang. Kun to har fået navne indtil videre (Jeg er lang tid om at "se"
det navn der passer): Fimsen (fimsede farver (laksefarvet og lysegrå på
hvidt) og Pjuske som er den eneste langhårede i kuldet.

Af dem der ikke er her iblandt os mere kan nævnes: Krims (verdens dejligste
med lige så stor personlighed) og Arkimedes (daglig tale MisMis - nemmere at
kalde på!).

Derudover findes der alle chinchillaerne: Mozart, Madame (skrap kælling),
Balou, Billy Boo, Victoria, Tatanga, Fasio (han er ikke bøsse og jeg har
ikke anvngivet ham), Nynne, Dino, Dina, Gimli og Den Grå. Det var vist dem
alle. Puha sikke en flok...

Jeg har med stor fornøjelse læst alle navnene her i gennem. Man ved aldrig
om de lige er den lille tornado i gardinet der skal hedde noget specielt.

MVH Anja

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 17-12-04 09:12

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, nogen vil måske finde denne tråd dybt uinteressant, men jeg forsøger
> alligevel.

[snip]

En slet ikke uinteressant tråd, du har startet.

Vores sidst tilkomne hedder Simba, fordi det hed han, da jeg hentede ham på
internatet. Egentlig et lidt kedeligt navn, men han lystrer det fint, og der
er jo ingen grund til, at han både skal skifte bopæl og navn. Ofte går han
også under betegnelsen Bjørns kat, fordi han, som den eneste af de katte min
kæreste og jeg har haft sammen, frivilligt gider at ligge hos ham.

Sprit er også internatkat, men havde ikke noget navn "med sig", så de første
par dage hed hun faktisk Coke, men min kæreste blev ved med at påpege, at
hun nærmest var en reinkarnation af en af hans tidligere katte, og når
hendes væremåde var en så tro kopi af den gamle Sprit, måtte hun også
hellere have det samme navn. Sprit er en hunkat med et enormt ego, så når
hun er lidt for selvfed og tror, at hun kan bestemme det hele, titulerer vi
hende Prinsesse Sommerhat.

Sidste mand i flokken har haft en slem start på tilværelsen, inden han blev
bragt ind på internatet, hvor jeg hentede ham. Han var mager og pletskaldet,
han havde ridser ved næsen, så han så ud som han, han havde hareskår, og han
havde bestemt ingen gode erfaringer med mennesker, så vi mente, at han
skulle have et navn, der kunne give lidt selvtillid. En tidligere (rød)
hankat kaldte vi Stauning, men "socialist-navne" passer ikke rigtigt til en
sort/hvid kat, så vi endte ved Platon, den første kendte republikaner og
grundlæggeren af moderne filosofi. Nu, hvor Platon har haft fast fodertrug i
næsten et år og er blevet tryg ved mennesker, er han blevet en meget kompakt
kat (ikke tyk; har dyrlægens ord for det!) med en tyk & tæt vinterpels, og
hans væremåde er meget lidt filosoferende, så navnet er nok skudt lidt forbi
målet. Skulle jeg finde på et navn i dag, ville jeg nok opkalde ham efter en
øl, for der er lidt "stamværtshus" over ham.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 11:35

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor hedder jeres katte, som de gør?
> Jeg synes ikke man ret tit ser de "almindelige" kattenavne mere.

Vores to søskende-katte hedder Phoebe og Piper, opkaldt efter to af søstrene
i serien Charmed.
Vores sorte-hvide hunmis hedder Panda. Det kom jeg hele tiden til, at kalde
hende i starten, så vi holdt fast ved det navn. Hun har altid været en meget
rolig kat- også da hun var killing. Hun er vel stadig en stor killing, da
alle vores katter er under et år endnu, men Panda er den ældste af dem.
Filur hedder vores lille hanmis. Han er en rigtig lille Filur. Snakker altid
og er en superkælepot. Han er lillebror i flokken og han er ligeså glad for
hunde, som han er for de andre katte.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Kate

Dato : 18-12-04 10:54

Herligt at læse hvorfor andres katte hedder som de gør

Min første kanin hed Sem. Da jeg fik hende kiggede jeg på hende og
tænkte "hva' pokker kalder man en kanin?" Jeg ville bare ikke ha' hun
skulle hedde Stampe, Nimmer eller Ninus. Efter lidt gransken fandt jeg
en kalender med navnedage og dagen hed Sem, derfor. At jeg så senere
fik at vide at det var et bibelnavn og mandenavn, det ændrede ikke på
det, men jeg blev godt nok drillet med det.
Næste kanin hed Sara fordi hun var kulsort

Derpå fulgte en del kaniner, som jeg vil forskåne jer for. Dog var der
Holly. Navnet fordi den var hollændertegnet, lignede den race bare i
miniformat. Den startede ud med at være en hunkanin, men da den var ca.
8 mdr. opdagede jeg at den havde tap så var det lidt forsent at
levere ham tilbage. Navnet beholdt han dog.

Da jeg fik min første kat var jeg ikke i tvivl, jeg var vild for at få
en kat som skulle hedde Frederik. Da han så endeligt ankom var det for
langt så han kom til at hedde Freddie.
Johan og Sofie kom til at hedde det fordi navnene passede godt sammen
syntes jeg.
Ludwig skulle ha' heddet noget andet, idag husker jeg ikke hvad, men
han blev lidt længere hos sin mor end de andre killinger fordi jeg var
ved at flytte. Da jeg så hentede ham havde hende som havde ham
navngivet ham og jeg syntes det var et fedt navn
Oliwer var bare en Oliwer.
Lante hedder jo egentligt Atlantis, med det kunne jeg ikke rigtigt med,
så på vejen hjem fra Lolland med ham blev det til Lante.
Doughnut er navngivet af mine forældre.
Mowgli kom bare til mig mens jeg ventede på at få ham hjem.

Carl, afdød dejlig kanin, skulle egentligt have heddet Didrik. Jeg
havde, da jeg fik ham en kanin som hed Frederik (navnet skulle bruges
, men så syntes jeg det ville være svært at sige Didrik og Frederik
i samme sætning. Så Carl blev resultatet af en joke/mobning af en
kollega, lidt svært at forklare, men navnet hang ved.

Joey, også kanin, er faktisk opkaldt efter en figur i en Tv-serie, som
TVDanmark med jævne mellemrum sender, der hedder Hænderne fulde.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.