Idé til bastardmix
Fra : Sune Salminen

Dato : 14-12-04 17:45

"Jul på Vesterbro" mixet sammen med "What I Am" med Edie Brickell.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 14-12-04 22:41

> "Jul på Vesterbro" mixet sammen med "What I Am" med Edie Brickell.
> -Sune
----------------
Eller:

Joss Stone "You had me" Og Timo Maas "To get down"

Damn det er noget der får mig til at klappe i hænderne.. :))

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--

Fra : Brizz

Dato : 14-12-04 22:38

> "Jul på Vesterbro" mixet sammen med "What I Am" med Edie Brickell.

Hvilken software bruges egentlig til at lave det?
Findes der noget software til at skille instrumenterne fra hindanden?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med updates på akvarie siden

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 14-12-04 22:44

> Hvilken software bruges egentlig til at lave det?
> Findes der noget software til at skille instrumenterne fra hindanden?
--------
Jeg har lavet den med joss og timo i atomix..
-Og det er ikke blevet ringe.. : P

Der er ikke noget der disideret kan dele instrumenterne..
Men der findes en masse filtre du kan køre tingene igennem, og det giver
næsten det samme..

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-12-04 23:58

Brizz wrote:

> Hvilken software bruges egentlig til at lave det?

Enhver audio-sequencer kan bruges.

> Findes der noget software til at skille instrumenterne fra hindanden?

Nej, det kan man ikke. Men man kan bruge sin fantasi og godt med
filtrering! Der findes også andre tricks man kan lave med fasevending og
andre ting.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-12-04 22:47

Sune Salminen wrote:

> "Jul på Vesterbro" mixet sammen med "What I Am" med Edie Brickell.

Hvorfor?

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-12-04 23:26

Peter Juhl wrote:

> Hvorfor?

Fordi det er nøjagtigt den samme akkordrundgang.

Et af numrene skal pitches lidt, tonearten er ikke den samme, men så kan
det også nemt lade sig gøre.

Hvis jeg havde noget forhold til Jul På Vesterbro, så lavede jeg det
selv, men jeg gider ikke sidde og arbejde med et nummer jeg ikke synes
er fedt.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-12-04 23:30

Sune Salminen wrote:

> Fordi det er nøjagtigt den samme akkordrundgang.

Måske - jeg synes ikke kunne huske "Jul På Vesterbro", mit spørgsmål
gik mere på hvorfor verden skal pines med mere bastard pop?

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-12-04 23:38

Peter Juhl wrote:

> Måske - jeg synes ikke kunne huske "Jul På Vesterbro", mit spørgsmål
> gik mere på hvorfor verden skal pines med mere bastard pop?

hehe, de to numre var bare oplagte mål, lidt timestretching og
pitch'ning, så er den der.

Spørg dem der laver det

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 15-12-04 22:31

Peter Juhl wrote:

> Måske - jeg synes ikke kunne huske "Jul På Vesterbro", mit spørgsmål
> gik mere på hvorfor verden skal pines med mere bastard pop?

Fordi det _kan_ lyde godt, måske? :)

Fra : Peter Juhl

Dato : 15-12-04 23:05

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:

> Fordi det _kan_ lyde godt, måske? :)

Øhm, nej... men hey, jeg så lige julemanden flyve hen over himlen!