Hjælp til at vælge chipset og bundkort til~
Fra : Lars Jensen

Dato : 14-12-04 09:49

Jeg vil gerne bygge en computer, som skal køre med Athlon 64-processor. Jeg
skal primært bruge den til spil (gaming) og til at indspille musik, og
styresystemet bliver Windows XP.

Er der nogen, der kan anbefale mig et bundkort?

Er nogen chipset bedre end andre til spil? Jeg har læst, at nogle anbefaler
nforce. Er det den generelle erfaring, at de er de bedste? Eller er der
andre, der er lige så gode?

(Det er næsten ikke til at finde bundkort med nforce-chipset til socket 939,
så hvis det det skal være nforce, må det nok blive en ældre sokkel.)

Hvad skal jeg gå efter?

Mvh.
Lars

FUT: bundkort

Fra : Carsten

Dato : 14-12-04 10:15

Nforce4 til socket 939 er lige på trapperne.
Det indebærer dog sikkert et skift af grafikkort da disse
bundkort sikkert indeholder PCI-Express (ikke AGP).

Der er også mulighed for SLI-forberedt bundkort med
mulighed for senere at opgradere til 2 ens grafikkort.

Hilsen Carsten

Fra : Anders F

Dato : 14-12-04 12:01

"Lars Jensen" <blimblim@hotmail.cominvalid> wrote in message
> [...]
939,
> så hvis det det skal være nforce, må det nok blive en ældre sokkel.)

Asus har lige lanceret et med Nforce4. Det må vel være _Gaming-kortet_ med
understøttelse af SLI?

/A

Fra : Årslev

Dato : 14-12-04 20:56

> [...]
>
> Er der nogen, der kan anbefale mig et bundkort?
>
> Er nogen chipset bedre end andre til spil? Jeg har læst, at nogle

Prøv at kigge på et Asus A8V deluxe bundkort. Det kan det meste af det du
søger, er billigt og er hurtigt. Sæt det sammen med en f.eks. 3500+ AMd64
processor, så er du flyvende.

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-04 12:19

Tak for svarene.

Mvh.
Lars

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 21-12-04 10:26

Lars Jensen wrote:
> [...]
>
> (Det er næsten ikke til at finde bundkort med nforce-chipset til socket 939,
> så hvis det det skal være nforce, må det nok blive en ældre sokkel.)

Både gigabyte og msi har lavet nforce3 bundkort til socket 939, men vist
også de eneste jeg har hørt om. Køre selv med MSI K8N NEO2 54G platinium
(Nforce3 / 939)og det køre kanont sammen med dual ddr, gik fra et P4
system 800 fsb dual ddr og må da indrømme jeg kan mærke forskel og
gaming mæssigt.

Men som der også blev nævnt er nforce 4 på vej, sad lige og kiggede hos
shg,dk under nyt og hot og der er flere Nforce4 bundkort i listen bla
asus og msi, samt det nye via chipset også med pci-e, men det kræver jo
udskiftning af grafikkort og hvis du har tænkt dig at genbruge dit
grafik kort er nforce4 og det nye via chipset nok ikke sagen.

Hygge

Dorthe