usb2 pci-kort
Fra : Kim Hansen

Dato : 13-12-04 18:47

Hej

Jeg har købt et pci-kort med 4 usb2 porte på, men det vil kun køre
usb1.1. Jeg har installeret via usb2 drivere ( både bundkort og pci er
med via chipset )
Jeg bruger xp sp1.

Hvad kan jeg gøre?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Madsen

Dato : 13-12-04 20:00

On Mon, 13 Dec 2004 18:46:35 +0100, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har købt et pci-kort med 4 usb2 porte på, men det vil kun køre
>usb1.1. Jeg har installeret via usb2 drivere ( både bundkort og pci er

Hej

Jeg havde samme problem med mit Sandberg kort, men læste så her :
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=16&threadid=61166&enterthread=y
og fandt denne løsning http://www.geocities.com/p4tgb/WinXP_USB2.zip

Måske det også virker for dit kort
Unzip filen til en mappe, gå i Enhedshåndtering og opdater driveren
for VIA USB host controlleren

Du kan det prøve.

mvh Madsen

Fra : Kim Hansen

Dato : 14-12-04 16:21

>Jeg havde samme problem med mit Sandberg kort, men læste så her :
>http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=16&threadid=61166&enterthread=y

>Du kan det prøve.

Det vil jeg gøre. Jeg har læst de forskellige beskeder, og kan se at
der bliver skrevet at man skal disable usb i bios, og så kun bruge
kortet. Har det også været nødvendigt hos dig ?

Fra : Mads

Dato : 14-12-04 16:53

On Tue, 14 Dec 2004 16:20:31 +0100, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

>Det vil jeg gøre. Jeg har læst de forskellige beskeder, og kan se at
>der bliver skrevet at man skal disable usb i bios, og så kun bruge
>kortet. Har det også været nødvendigt hos dig ?

Nej, jeg har USB1 på bundkortet og det har ikke været slået fra.
Jeg opdaterede bare driveren til USB2 kortet og intet andet.

mvh Mads