ADSL skal man ha fastnet?
Fra : Mikael Jensen

Dato : 13-12-04 14:44

Hej NG

Jeg sidder her med min 512/512 forbindelse fra TDC til 484 kr pr måned,
og ved siden af har jeg min fastnet telefonregning på 450 kr, hvor af
de 50 er taletid resten er afgifter til TDC for at ha Fastnet, mit
spørgsmål er nu , kan det virkelig passe at man skal ha fastnet for at
ha ADSL? det er jo unægteligt noget af en mer udgift bare for at få sin
internet forbindelse.

Mvh
Mikael

Fra : J

Dato : 13-12-04 15:00

Mikael Jensen wrote:
> Hej NG
> kan det virkelig passe at man skal ha fastnet for at
> ha ADSL?

Kan det virkelig passe at ikke ET af de 100000 indlæg der har været om
det spørgsmål, kunne besvare dit? I min newsreader er der f.eks svaret
på der spørgsmål bare 4 indlæg længere nede.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Mikael Jensen

Dato : 13-12-04 20:07

J wrote:

> Kan det virkelig passe at ikke ET af de 100000 indlæg der har været om
> det spørgsmål, kunne besvare dit? I min newsreader er der f.eks svaret
> på der spørgsmål bare 4 indlæg længere nede.

Tak for svaret, nogle gange skal kan man bare ikke se skoven for bare træer.

Det lyder som om at det er på tide at skifte til Tiscali eller cybercity

godjul

Mikael

Fra : J

Dato : 13-12-04 21:54

Mikael Jensen wrote:

> godjul
> Det lyder som om at det er på tide at skifte til Tiscali

Men di vil ikke selv have god jul? ;)

Fra : J

Dato : 13-12-04 21:58

J wrote:

> Men di vil ikke selv have god jul? ;)

du

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-04 15:01

Mikael Jensen skrev:

>kan det virkelig passe at man skal ha fastnet for at
>ha ADSL?

Cybercity kan i nogle tilfælde tilby adsl uden fastnet.

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, hvor spørgsmålet hører
hjemme og er besvaret et utal af gange, så kig der.

Svar herpå bringes i xdslgruppen.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-12-04 16:25

> [...]
> spørgsmål er nu , kan det virkelig passe at man skal ha fastnet for at
> ha ADSL? det er jo unægteligt noget af en mer udgift bare for at få sin

TDC kræver fastnettelefon. Tiscali og Cybercity kan i mange tilfælde levere
uden.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-12-04 21:56

Hej

Mikael Jensen <laageSNABEL@get2net.dk> wrote:

> [...]
>spørgsmål er nu , kan det virkelig passe at man skal ha fastnet for at
>ha ADSL? det er jo unægteligt noget af en mer udgift bare for at få sin

Selvfølgelig ikke, du bestiller en 512/512 FWA forbindelse hos Sonofon
til kr. 434,- /måned, og det er så det... Ingen fastnet tlf. krav.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : ck

Dato : 14-12-04 12:20

> [...]
> er nu , kan det virkelig passe at man skal ha fastnet for at ha ADSL? det
> er jo unægteligt noget af en mer udgift bare for at få sin internet

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tele2 skal have 340 kr for en 512/512. Har den selv og den har kørt uden
problemer.
Og til og med i dag kan du få en 1024/128 til 359 kr.
Jeg mener ikke du skal have fastnet hos dem, men de er noget billigere end
TDC med fastnet.

MVH CK

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-04 15:34

ck skrev:

> [...]
>problemer.
>Jeg mener ikke du skal have fastnet hos dem, men de er noget billigere end

Man skal ha' fastnet for at få adsl hos Tele2.
--
Knud

Fra : ck

Dato : 14-12-04 16:13

> Man skal ha' fastnet for at få adsl hos Tele2.
> --
> Knud

Det kan jeg ikke forstå.
Dette er hvad tele2 skriver på deres hjemmeside om adsl. under spørgsmål og
svar ang: adsl

>Du vælger selv, om du ønsker at kombinere Tele2ADSL med et Tele2 Telefon
>Abonnement.

Det får jeg til det ikke er nøvendigt at have fastnet hos dem.

MVH CK

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-04 16:26

ck skrev:

>Det får jeg til det ikke er nøvendigt at have fastnet hos dem.

Du kan have dit fastnetabonnement hos en anden telefonudbyder,
det behøver ikke være hos Tele2
--
Knud

Fra : ck

Dato : 14-12-04 16:49

> Du kan have dit fastnetabonnement hos en anden telefonudbyder,
> det behøver ikke være hos Tele2
> --
> Knud

OK. Du har ret, det står der også, der skal være en fastnet linie der
virker, i vilkårende for leveringen.

MVH CK

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-12-04 23:54

Mikael Jensen skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> fastnet for at ha ADSL? det er jo unægteligt noget af en mer udgift
> bare for at få sin internet forbindelse.

Køb en forbindelse hos cybercity. En 512/512 inkl. *gratis* telefon til
fastnet døgnet rundt koster kun kr 619,-

Der er intet krav om fastnet, og du kan få porteret dit gamle nummer.
Oprettelsen er vist nok helt gratis.

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/

Jeg har selv den hurtigste forbindelse, og det fungerer fortrinligt hos mig.
Og så kommer der mange sjove features på telefoni delen.

Claus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-12-04 14:56

> Køb en forbindelse hos cybercity. En 512/512 inkl. *gratis* telefon til
> fastnet døgnet rundt koster kun kr 619,-

Du kan ikke sige, at der er gratis telefoni, når abonnementet koster 120 kr.
pr. måned. Det kan omformuleres til "fri taletid" eller lign..

> Der er intet krav om fastnet, og du kan få porteret dit gamle nummer.

Det kommer an på, hvor du bor.

> Oprettelsen er vist nok helt gratis.

Nej, man skal have en tekniker ud, hvis man ikke har en fastnet telefon. Den
tager Cybercity 695 kr. for.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-12-04 14:57

> Nej, man skal have en tekniker ud, hvis man ikke har en fastnet telefon.
Den
> tager Cybercity 695 kr. for.

Jeg ser også lige, at de tager 199 kr. for oprettelse, hvis man køber en
bredbåndsforbindelse med telefoni.

--
Mvh. Jesper