Tis på gulvtæppet
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 10:53

Er der nogen, der ved, hvordan man kan fjerne tissepletter fra gulvtæpper ?

Jeg bruger Sapur Tæpperens til både tis og opkast, og det har en god
virkning på opkast, men tissepletterne forbliver
gule - kan en tæpperense-maskine evt. gøre underværker, eller er der
andre vidunder-midler, som ikke er giftige ?????

På forhånd tak for evt. råd !!!

Tina M

Fra : fam. Ager

Dato : 13-12-04 19:27

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gule - kan en tæpperense-maskine evt. gøre underværker, eller er der
> andre vidunder-midler, som ikke er giftige ?????

En rigtig omgang tæppe rens gør altid underværker!!
Her i huset, hvor der ofte spildes både det ene og det andet pga. 3 unger og
2 katte og 2 hunde, der har jeg brugt "vanish" du ved, det her forholdsvis
nye vidunderpletfjerner... jeg synes at det er suverænt!
men noget effektivt pletfjerner der ikke er giftigt.... jeg ved det ikke,
men hvis man er grundig med aftørring efter behandling af pletterne, tror
jeg da ikke at det gør nogen skade... jeg har ihvertfald ikke oplevet noget
i den forbindelse!!

mvh. marie

Fra : Tournesol

Dato : 13-12-04 20:02

Hejsa

jeg har også prøvet vanish dog ikke på katte tis men på opkastet chokolde
blandet men spahettig (ret ulækkert) og det tog det hele!!!!

Jeg lod dog ikke kattene komme ind i værelset før det var tørt

Ellers måske sådan noget som svafega kan tage det det virker på så meget
andet men dete r måske ikke nemt at få renset ud igen.
eller skummet fra sæbespåner dete r vist godt til mange ting , det er vel
ikke giftigt

Håber du finder ud af det

Knus
(º·.¸(¨*·.¸ ¸.·*¨)¸.·º )
«.·°·.Henriette .·°·.»
(¸.·º(¸.·¨ * * ¨·.¸)º·.¸)
--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Anette

Dato : 13-12-04 22:36

Tournesol <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:
> [...]
> meget andet men dete r måske ikke nemt at få renset ud igen.
> eller skummet fra sæbespåner dete r vist godt til mange ting , det er

Ikke Svarfega eller andet håndrense/olieafrensning - det meste er lavet på
petroleumsbasis der, udover at være giftigt, giver det også nogle grimme
fedtpletter i stoffet som er ligeså besværlige at få af som tissepletter.
Så hellere sæbespåner eller Vanish

/ Anette

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 13-12-04 20:17

fam. Ager skrev i en meddelelse...

> [...]
> men hvis man er grundig med aftørring efter behandling af pletterne, tror
> jeg da ikke at det gør nogen skade... jeg har ihvertfald ikke oplevet

Jeg er også blevet en tro tilhænger af Vanish. Jeg har ellers også brugt
Sapur, men efter en gang at have prøvet Vanish er der ingen tvivl. Resten af
gulvtæppet ser faktisk pludselig beskidt ud Og her er det prøvet på
kattetis, opkast m. galde, hårboller og bremsespor Og det virker hver
gang. Og har for resten heller ingen problemer med at bruge det i min lille
et-værelses hvor mitterne ikke kan fjernes imens pletterne tørrer. De holder
sig pænt væk - tror lugten minder dem lidt om parfume og deo, de kan i hvert
fald ikke lide den.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk