Hvilket program...?
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 13-12-04 09:07

Hej.

Hvilket program / editor skal jeg vælge, hvis jeg vil ha følgende behov
dækket?

php
xhtml-standard
css
MySQL

Har indtil nu arbejdet i Notepad......

--
MvH

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk

Fjern xx efter uac

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-04 17:12

Ulrik Chr. wrote:

> Hvilket program / editor skal jeg vælge, hvis jeg vil ha følgende
> [...]

Jeg buger Stone's Webwriter - www.webwriter.dk

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 13-12-04 17:56

"Ulrik Chr." skrev:
> Hvilket program / editor skal jeg vælge, hvis jeg vil ha følgende behov
> [...]

Jeg er særdeles godt tilfreds med den gratis ConTeXT, http://context.cx

MvH
AlleyKat

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-04 15:04

AlleyKat (FSS) skrev:

>Jeg er særdeles godt tilfreds med den gratis ConTeXT, http://context.cx

Den så sørme også god ud, men faneme om ikke den stiller om på
min opsætning så IE pludselig bliver default browser - endda uden
at sige et muk om det! Så den røg ud igen.

--
Bertel

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 14-12-04 18:36

"Bertel Lund Hansen" skrev:
> Den så sørme også god ud, men faneme om ikke den stiller om på
> min opsætning så IE pludselig bliver default browser - endda uden
> at sige et muk om det! Så den røg ud igen.

Æhh ok... dét har den ligegodt aldrig gjort hér... hmm måske fordi jeg
aldrig tjekker i browseren i selve context, jeg kalder altid bare min
firefox op og tjekker direkte i den på min lokale webserver. Bare brok dig
godt og grundigt på context's forum, der skulle komme en ny version i løbet
af nogle dage alligevel... ;)

MvH
AlleyKat

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 13-12-04 19:02

Ulrik Chr. wrote:
> Hej.
>
> Hvilket program / editor skal jeg vælge, hvis jeg vil ha følgende behov
> [...]
En anden udmærket gratis editor er SciTE se: http://www.scintilla.org

mvh
Allan

Fra : Jesper Andersen

Dato : 14-12-04 09:31

Jeg bruger PHP Coder, som kan findes under download her: www.phpide.de
Og bare rolig, det er ikke på tysk !

mvh
Jesper Andersen

Fra : Dennis - AdvancedWeb~

Dato : 14-12-04 18:16

Ulrik Chr. wrote:
> Hej.
>
> Hvilket program / editor skal jeg vælge, hvis jeg vil ha følgende behov
> [...]

TSW Webcoder... Med mange fede features... Gratis og på Dansk :D

Er RIGTIG glad for det :p

Dennis
www.advancedweb.dk

Fra : Dennis - AdvancedWeb~

Dato : 14-12-04 18:17

Nårhh, ja.... www.tsw.dk :D

Fra : Peter Binderup

Dato : 15-12-04 18:52

Ulrik Chr. wrote:
> Hej.
>
> Hvilket program / editor skal jeg vælge, hvis jeg vil ha følgende behov
> dækket?

Jeg benytter mig af flere forskellige programmer når jeg laver webudvikling.

Når det er layout så bruger jeg Macromedia Studio MX pakken, hvor jeg
benytter mig af Fireworks til grafik og Dreamweaver til XHTML - mine
stylesheets laver jeg i Topstyle pro.

Når der skal kodes så bruger jeg en kombination af Slickedit (javascript
og hvis jeg skal lave tekstredigering af kildekode), til mine php filer
arbejder jeg med Zend Studio, hvor jeg på min linux spand har
installeret server delen, som snakker med Zend klienten (debug og
profiling).

Det skal sige at ovenstående programmer ikke kan anbefales hvis man kun
er "hygge" udvikler, det har vel kostet mig omkring de 10.000 samlet for
at få de programmer (anskaffelse og opdateringer), men de kan alle
hentes i prøve versioner.

/Peter