ZooLac
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-12-04 08:07

Øv, bøv.... Khefren har fået vrøvl med maven. Det startede i fredags med
ret tynd mave. Han er dog frisk nok, og han spiser og leger som han plejer.
Han får sin mad (RC killingefoder + lidt af de voksnes - også RC), men
diverse godbidder har han ikke fået siden fredag. Han har også nået bakken
hver gang. Det er bare lige konsistensen den er gal med.

Lørdag var jeg på apoteket og købe ZooLac, og det har han så fået siden
lørdag eftermiddag (2 gange lørdag, 2 gange søndag og igen her til morgen).
Her til morgen var det stadig tyndt, men jeg synes det har fået en anelse
mere kosistens. Men hvor længe plejer der at gå, før maven er helt i orden
igen?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 14-12-04 11:13

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor længe plejer der at gå, før maven er helt i orden igen?

Nå pyyyha....det lader til at faren er drevet over. Her til morgen var det
blevet MEGET bedre. Nu krydser jeg bare fingre for, at det holder! Tror dog
lige jeg giver ZooLac et par gange mere, til jeg er sikker på at det er
stabilt.

Grunden til at jeg spurgte i går var, at jeg troede ZooLac virkede næsten
med det samme. Så jeg var begyndt at blive en lille smule nervøs. Men jeg er
nok bare lidt utålmodig, når det gælder bedring af de kære små - det kan kun
gå for langsomt .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 14-12-04 17:17

Helle Frederiksen wrote:
> [...]
> nervøs. Men jeg er nok bare lidt utålmodig, når det gælder bedring af
> de kære små - det kan kun gå for langsomt .

Hej Helle
Dejligt faren er drevet over. Man kan heller aldrig vide hvorlænge det
tager, før deres maver er i orden. Vi havde jo en tur med 2 af dyrene, der
varede over 1 uge. Nogle klarer det på et par dage, det kommer jo an på hvad
det skyldes og så tror jeg også unge katte kommer nemmere over engang
maveproblemer.

--
Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-12-04 08:59

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> det skyldes og så tror jeg også unge katte kommer nemmere over engang

Hej Denise.

Ja det er dejligt, at det (forhåbentlig) er overstået . I går
eftermiddags var det igen en smule tyndt, men her til morgen var det helt
normalt. Så nu tror jeg vi stopper med Zoolac og ser om ikke det går. Jeg
HADER bare, når en af misserne ikke er på toppen . Så jeg krydser alt
hvad krydses kan, for at det er helt overstået .

Jeg kan godt huske, at I havde en tur for nylig. Er alle mand så helt på
toppen igen? Fandt du nogen sinde ud af, hvad der havde forårsaget den
omgang?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 15-12-04 12:52

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kan godt huske, at I havde en tur for nylig. Er alle mand så helt på
> toppen igen? Fandt du nogen sinde ud af, hvad der havde forårsaget den

Hej Helle
Ja jeg haaader også når kattene er syge, begge misserne er heldigvis på
toppen igen, de fik også tabt 500 g begge 2 og jeg table 1 kilo (det var
skam fint nok). Når kattene er syge er jeg meget solidarisk, så taber jeg
fuldstændig min appetit. De blev raske pga væske i nakken og skånekost,
efter en faste der ikke rigtigt virkede. Men hvad det kom af fandt vi aldrig
ud af, måske har de spist noget i løbegården eller slikket på vores brænde,
der måske havde noget på. Men det underlige var jo nok at det kun var opkast
og mistet appetit, altså ingen feber og ingen tynd mave, når der altså kom
noget. Men det må jo være mavekatar, det svarer symptomerne til.
Nå ja, i morges måtte jeg afsted med Molly, hun havde noget der irriterede i
munden, og hun er bare umulig at kigge tænder på. Jeg kan godt give piller,
men at holde munden åben længe nok så jeg kan se noget, er totalt umuligt,
hun hyler som jeg er ved at slå hende ihjel og bider hvis kun kan komme til
det. Efter noget slagsmål fik jeg dog set hun var rød i mundvigen bag den
bageste tand. Dyrlægen kunne tilgengæld holde hendes mund åben, så jeg kunne
se. Hun havde så fået noget mundbetændelse så hun fik lige en indsprøjtning
og så skal hun have piller de næste 8 dage. Men bare det ikke er noget
alvorligt er jeg glad, for hun er jo næsten 16 år.
God bedring til missen og lad os håbe det er ovre. Ellers skulle du så måske
prøve med faste og derefter skånekost. Eller kan det være han ikke har det
så godt med RC?

--
Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-12-04 14:31

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Helle
> Ja jeg haaader også når kattene er syge, begge misserne er heldigvis på
> toppen igen, de fik også tabt 500 g begge 2 og jeg table 1 kilo (det var
> skam fint nok).

Hæ....ja, hvis man bevarer et positivt sind, så kan man som regel finde
fordele ved alting .

> [...]
> og mistet appetit, altså ingen feber og ingen tynd mave, når der altså kom
> noget. Men det må jo være mavekatar, det svarer symptomerne til.

Nåeh ja, det var jo "kun" opkast. Jeg kunne heller ikke lige forstå det, da
jeg synes du ellers plejer at være fortaler for Zoolac . Kunne ikke lige
finde tråden igen. Kunne bare huske, at der blev snakket om skånekost og
syrnede mælkeprodukter.

> [...]
> og så skal hun have piller de næste 8 dage. Men bare det ikke er noget
> alvorligt er jeg glad, for hun er jo næsten 16 år.

Åhr det var godt, at det ikke var noget alvorligt!
Rigtig god bedring til den gamle tøs .

> God bedring til missen og lad os håbe det er ovre. Ellers skulle du så
måske
> prøve med faste og derefter skånekost. Eller kan det være han ikke har det
> så godt med RC?

Jo tak . Jeg havde faktisk overvejet kogt torsk og ærter. Prøvede det for
flere år siden (altså på en kat ;-D), og det virkede ret godt. Men det
bliver forhåbentlig ikke nødvendigt i denne omgang. Jeg kan ikke forestille
mig, at han ikke så godt tåler RC. Han har fået det siden han flyttede ind
(for 2 måneder siden), og der har ingen problemer været overhoved. Jeg har
dog tænkt på, om det er noget han har slæbt med hjem, da vi var på
udstilling d. 5. december. Synes så bare det er mærkeligt, at det først
kommer næsten en uge efter - og at de andre ikke også er blevet smittet ?!
Nå....der er vel heller ikke grund til at bryde hovedet med det . Bare vi
får has på det, og det lader det til.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 16-12-04 10:03

> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ....ja, hvis man bevarer et positivt sind, så kan man som regel finde
> fordele ved alting .

Ja, det gør jo ikke noget vi taber os, men kattene skal helst ikke. De har
da taget 400 g på igen, jeg har haldigvis fastholdt mit tab

> [...]
lige
> finde tråden igen. Kunne bare huske, at der blev snakket om skånekost og

Ja, har de lidt lind afføring kan jeg sagtens finde på og give dem noget
Zoolac, men jeg har nu aldrig brugt at overfodre dem med det, og heldigvis
er det sjældent det sker. Men det er det samme som at give A38 og andre
surmælksprodukter (mener jeg), men det er der ingen af vores, der synes
smager godt.

> indsprøjtning
>
> Åhr det var godt, at det ikke var noget alvorligt!
> Rigtig god bedring til den gamle tøs .

Tak, ja jeg håber jo ikke det er noget alvorligt der kan udvikle sig pga
hendes alder. Men heldigvis er der ikke noget i vejen med appetiten. Hun
tager nogle gange poten op til munden, som om der sidder noget i en tand, så
det generer altså når hun spiser, men så spiser hun bare videre igen. Så
jeg håber kapslerne vil virke snart.

Ja, vi gider altså ikke de syge og halvsløje katte.

--
Hilsen Denise