Godt nyt men også dårlig mave og mulig sal~
Fra : Lady

Dato : 12-12-04 22:12

Det er ved at være lang tid siden jeg skrev, at min Hockey (maine coon på
snart 1 år) var ved at drive mig til vanvid med sine bøllestreger.

Jeg fik muligheden for at få hans lillebror fra et senere kuld - i håb om,
at de kunne underholde hinanden og unoderne dermed ville stoppe.

Jeg har nu haft Puck i 1 måned, og de to har bare så meget glæde af
hinanden, og den daglige hylen og vrælen er stort set stoppet.
Puck er overkat, selvom han kun er små 5 måneder gammel og Hockey snart 11
mdr. Det er Puck, der går først til skålen, og han er totalt ligeglad med,
at hunden knurrer af ham, hvis han nærmer sig hundens mad.

Mit problem er Pucks dårlige mave.
Han havde faktisk dårlig mave fra første dag, men jeg troede bare, at det
var overgangen fra den tidligere foder og til det nye, der var problemet.
Efter 14 dage skiftede jeg så over til Acana Kitten, og allerede fra første
dag blev hans mave fin igen. Det holdt desværre kun 4 dage. Så var det lige
så tyndt som vand næsten - det han afleverede.
Jeg ved med sikkerhed, at han INTET andet har spist, så det er mig et KÆMPE
mysterium.

Han er frisk og viser på ingen måde tegn på at være syg. Han spiser, drikker
og leger.
Orm er der ikke tegn på, og hverken han eller forældrene har nogensinde
været ude, så chancen for det er lille.

Jeg har talte med dyrlægen i telefonen, der sagde, at jeg skulle sætte ham
på skånekost - ris, torskerogn bl.a.
Det har jeg så gjort nu i 3 dage, og han spiser også, men han slikker på min
hud alle steder. Mangler han salt??
Jeg ved godt, at det er et tegn på omsorg/kærlighed fra katten, men han har
aldrig gjort det før nu, og det er helt ekstremt.

Hans mave er fin igen, men jeg vil gerne fortsætte på skånekost lidt endnu
og håber så, at hans mave ikke smadres igen med det andet mad.

Skal jeg være bekymret for, om han mangler noget i sin foder? Jeg vil jo
nødigt skade ham.

Mine små djævle kan ses her:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=805&limit_start=0&limit_user=15

Med venlig hilsen T. Jakobsen

Fra : Denise

Dato : 13-12-04 12:56

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> wrote in message

> Hans mave er fin igen, men jeg vil gerne fortsætte på skånekost lidt endnu
> og håber så, at hans mave ikke smadres igen med det andet mad.

Du kan i en overgangsperiode prøve RC Intestinal tør- foder, fås hos
dyrlæger og er også skånekost, og mine 3 er vilde med det. Du kan også koge
noget torsk og mose lidt ærter ned i, det er også godt som skånekost til at
få maven i orden.

> Skal jeg være bekymret for, om han mangler noget i sin foder? Jeg vil jo
> nødigt skade ham.

Jeg kender ikke det foder du giver, men vil selv anbefale enten IAMS eller
Hills, de fås også til killinger. Og med disse fodertyper, og andre hos
dyrlæge eller dyrlæger, bør du ikke være bekymret for, om den får hvad den
skal have. Det skal du kun være hvis du køber i supermarkeder - efter min
mening.

> Mine små djævle kan ses her:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=805&limit_start=0&limit_user=15

Uh, de er bare dejlige.