Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemme som GIF-fil 10x10
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 03:32

Hej gruppe,

kan det lade sig gøre i MS Paint at gemme en fil til brug som ikon på nettet
som en 10x10 GIF-fil.

Det er funktionen, der evt. kan gemme filen som 10x10, som jeg leder efter
(jeg kan godt gemme som GIF-fil)

På forhånd tak

Fra : emj

Dato : 12-12-04 12:53

On Sun, 12 Dec 2004 03:31:53 +0100, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>kan det lade sig gøre i MS Paint

Nej, MS Paint kan ikke bruges til noget fornuftigt overhovedet..
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 13:44

> Nej, MS Paint kan ikke bruges til noget fornuftigt overhovedet..
> Hilsen emj

Okay. Kort svar...

Hvad med andre forslag?

Er der et gratis program som kan bruges?

Fra : emj

Dato : 12-12-04 15:05

On Sun, 12 Dec 2004 13:44:09 +0100, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>Hvad med andre forslag?
>
>Er der et gratis program som kan bruges?

Ja, på
http://www.irfanview.com/
Kan du hente et program, som kan alt. Det er gratis og der er dansk
sprogmodul til
Det hedder Irfanview.
Hent alle plugins også.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 15:15

> Ja, på
> http://www.irfanview.com/
> Kan du hente et program, som kan alt. Det er gratis og der er dansk
> sprogmodul til
> Det hedder Irfanview.
> Hent alle plugins også.

Tak for din hjælp

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 17:23

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, på
> http://www.irfanview.com/
> Kan du hente et program, som kan alt. Det er gratis og der er dansk
> sprogmodul til

Jeg kan kun få engelsk og tysk. Hvor ligger den danske. Har hentet v. 3.9.5
af både Infanview og plugs

> Det hedder Irfanview.
> Hent alle plugins også.

Okay. Jeg er lidt forvirret over programmet. Gør jeg det rigtigt?

Jeg åbner Infanview og create new image

image width og image height sætter jeg til 10 pixel og klikker ok.

derefter gemmer jeg som en GIF-fil og åbner i Paint og tegner der mit ikon?

Min fil fylder godt 800 byte, mens mit ikon hentet fra nettet fylder ca 64
byte. Hvordan kan jeg gemme så den fylder mindre?

Michael

Fra : emj

Dato : 13-12-04 00:10

On Sun, 12 Dec 2004 17:23:07 +0100, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>Jeg kan kun få engelsk og tysk. Hvor ligger den danske.

http://www.irfanview.com/
Der ligger en helt stribe forskellige sprog under Ifranwiev lanquages

>Okay. Jeg er lidt forvirret over programmet. Gør jeg det rigtigt?
>
>Jeg åbner Infanview og create new image
>
>image width og image height sætter jeg til 10 pixel og klikker ok.

Der hvor du indskriver 10 pixels kan du samtidig vælge antal farver.

>derefter gemmer jeg som en GIF-fil og åbner i Paint og tegner der mit ikon?

Du kan sgu da ikke tegne noget på 10x10 pixels.
Et ikon er altid 32x32 pixels eller 16x16 pixels

>Min fil fylder godt 800 byte, mens mit ikon hentet fra nettet fylder ca 64
>byte. Hvordan kan jeg gemme så den fylder mindre?

Hvordan skal man kunne svare på det, uden at vide noget om det ikon,
du har gang i.
Hvor mange farver bruger du? du skal jo ikke vælge 256 farver, hvis du
kan nøjes med mindre.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 00:33

> på
> http://www.irfanview.com/
> Der ligger en helt stribe forskellige sprog under Ifranwiev lanquages

Det kører nu på dansk

> Der hvor du indskriver 10 pixels kan du samtidig vælge antal farver.

OK

> Du kan sgu da ikke tegne noget på 10x10 pixels.
> Et ikon er altid 32x32 pixels eller 16x16 pixels

Tja, jeg har fået inspiration fra en hjemmeside, hvor de havde tagnet en
lille trekantet pil på 10 x 10 pixels. Det er en sådan jeg vil tegne. (det
er de små rød/brune trekanter på nedenstående side)

www.9am.dk

OK

Fra : emj

Dato : 13-12-04 07:55

On Mon, 13 Dec 2004 00:33:13 +0100, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

> [...]
>lille trekantet pil på 10 x 10 pixels. Det er en sådan jeg vil tegne. (det
>er de små rød/brune trekanter på nedenstående side)

Den viste pil har gennemsigtig baggrund. Det kan du ikke lave i
MSpaint eller i Irfanview
Du skal bruge et Billedbehandlingsprogram, hvor du kan tegne og
manipulere, som du har lyst til.
Photoshop Elements eller Paint Shop Pro lightudgave, vil dække enhver
begynders behov for billedbehandling.

Hilsen emj