Andet multimedie
bentjuul 3670
Fritlægning
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 17:49

Hej i gruppen

Jeg sider med en opgave som består af 19 stk. ca. A2 collager som skal trykkes fra 3 til 8 farver
i dybtryk, nogle i 8 spotfarver andre i 3 og nogle i cmyk + 1 til 2 farver (guld og sølv).
Jeg skal så skille dem ad i Photoshop, jeg bruger penneværktøjet til afmaske de forskellige
områder og kopier det fritlagte lag over i en spotkanal, nogle af farverne er meget tæt på hinanden
så det er et omfattende arbejde. Nu fandt jeg over en ekstension til Photoshop "Mask Pro" som skulle
gøre livet letter med fritlægning. Nogle der har erfaring med dette program eller et andet da der
sikkert er flere . Jeg arbejder med Photoshop CS.

På forhånd tak.

Mvh

Ole Lykke

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 17:51
Fra : Niels Boegh

Dato : 09-12-04 17:59

> [...]
> program eller et andet da der
> sikkert er flere . Jeg arbejder med Photoshop CS.

Jeg har prøvet "Mask Pro" uden at blive imponeret. For mig at se virker
det ligesom "Extract" i PS. har du prøvet det?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 18:15

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> skrev i en meddelelse news:cpa09a$1pu1$2@news.cybercity.dk...

> Jeg har prøvet "Mask Pro" uden at blive imponeret. For mig at se virker det ligesom "Extract" i PS. har du prøvet det?
>
> Niels

Hej Niels

Ja den bruger jeg ind imellem, men den kan ikke bruges her, collagerne er en blanding
af farvede tegninger, udklip,glimmer, guld i 2 udgaver osv... som ligger som et tykt lag ovenpå og da
alle lagene skal slås ud i hinanden kan jeg ikke lige se at det kan gøres på anden måde end
med penne værktøjet, med mindre der findes noget smart, men der er meget at holde styr på
og når jeg udarbejder en i spotkanaler kommer den op på over 300 mb gemt som eps i dcs2.
Jeg laver alle maskerne først, for ikke at side at kaste rundt med men en fil der bliver større og større.

Mvh

Ole Lykke

Fra : Koeffe

Dato : 16-12-04 16:23

"Nielsen" <olelykkenielsensnabelahotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Hej i gruppen

Selv hej :)
Har lige fundet denne gruppe nu, efter at have ledt efter i grafiker gruppe
i månedsvis!

> [...]
program eller et andet da der
> sikkert er flere . Jeg arbejder med Photoshop CS.

Hvis nu alt går helt galt kan man altid bruge:
http://www.onlinemask.com/index_dk.html

(...og jeg har ingen relationer til dem)

--
Koeffe