Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesgin: Sideoversigten: Hvorfor er der "~
Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 09-12-04 10:12

Hej!

Jeg vælger Sidepaletten
Jeg har 16 sider.

I oversigten over sider erder 2 sider med pletter på ............
(li'som et skakbræt) - Hvad betyder det?

Carsten

Fra : Niels Boegh

Dato : 09-12-04 10:44

> I oversigten over sider erder 2 sider med pletter på ............
> (li'som et skakbræt) - Hvad betyder det?

Du har sandsynligvis tilført et billede "Feather" eller "Drop shadow".

Niels

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 09-12-04 11:07

> Du har sandsynligvis tilført et billede "Feather" eller "Drop shadow".

Hvad er det?

Hilsen Carsten
(PS: Jeg bruger DK-version)

Fra : Trine-8500

Dato : 09-12-04 14:00

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> skrev i en meddelelse

> Du har sandsynligvis tilført et billede "Feather" eller "Drop shadow".
>
> Niels

At der er noget på siden der er nedtonet måske??

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 09-12-04 22:02

jeps - det er det!

Jeg kan dog ikke se, hvad fordelen skulle være ved at lave siden plettet i
oversigten fordi der er noget nedtonet. Hvad er idéen med det!

Fra : KNL DtP

Dato : 09-12-04 22:09

<cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan dog ikke se, hvad fordelen skulle være ved at lave siden plettet i
> oversigten fordi der er noget nedtonet. Hvad er idéen med det!

Når InDesign viser "skaktern" på en side i Page-oversigten, så er det for
denne side indeholder Transparency (gennemsigtighed). Dette kan ske ved at
importere en PSD-fil med hul i eller anvender effekter direkte i InDesign som
Drop Shadow o.l.

Det kan være et problem at trykke gennemsigtighed korrekt, og jeg går du fra,
at det er derfor Adobe har valgt at vise hvilke sider indeholder Transparency.
Anvender man effekten, er det nok klogt at sætte Transparency Flatten til
'high' og klaske det hele sammen ved eksport til PDF (ver. 1.3) eller
printning til PS. Så undgår man ubehageligheder...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk