LYDER HOLCK, HJØRRING ca. 1525-30
Fra : Olav Gråthen

Dato : 12-12-04 22:29

Hej alle sammen

For en Norsk ven af mig søger jeg oplysning på følgende

LYDER HOLCK, HJØRRING, han har en datter:

Ide Lydersdatter Holck født 1553 Hjørrig

...... Jeg skal en tur på Hovedbibloteket og Riksarkivet op mot jul .....
Men hvad skal jeg lete under .... Er det nogen der har en idé?

Mvh.

Olav Gråthen

Fra : Henrik Nors

Dato : 13-12-04 10:03

hej

det eneste jeg kan bidrage med er at datteren "Ide" er gift med
Anders Nielsen Sappi

m.v.h.

Henrik

Fra : Olav Gråthen

Dato : 13-12-04 16:21

"Henrik Nors" <henrikn@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> det eneste jeg kan bidrage med er at datteren "Ide" er gift med
> [...]

Har du mer informasjon om datteren og manden ?

Olav

Fra : Per Nermo

Dato : 13-12-04 22:12

On Mon, 13 Dec 2004 10:03:15 +0100, "Henrik Nors"
<henrikn@post4.tele.dk> wrote:

>det eneste jeg kan bidrage med er at datteren "Ide" er gift med
>Anders Nielsen Sappi

Men denne IL Holck blev g. ca. 1400 (m. AN Sappi),
dvs. 150 år tidligere enn den Lyder der spørges æfter.

Kan noen vise "linjen" mellem Lyder Holck (ca.1359-før 1440)
fra Randers og Lyder Holck (f.ca.1525) i Hjørring

Per Nermo
nermo@online.no

Fra : Olav Gråthen

Dato : 14-12-04 17:42

Hej alle sammen

Tak for alle svarene ..... Det er nok rigtig det I siger om at Ide
Lydersdatter Holck blev g. ca. 1400 (m. AN Sappi).

Tusen tak for alle svarene - både til Per Nermo og Henrik Nors

Olav