Buffet til sølvbryllup
Fra : Birgit Boserup Lunds~

Dato : 19-05-01 13:03

Er der nogen der har nogle forslag?
Gerne lidt fisk, kød og dessert.
mvh Birgit

Fra : Anders.G.

Dato : 19-05-01 22:16

Buffet til sølvbryllup ....

Fiskeanretning med risbund ...

Kold dampet fiskefilet på bund af løse Ris .. garniture - Rejer - Asparges -
kolde søde grønærter - pynt med kaviar - tomat - citron - og servere
hjemmelavet dressing og lun flutes til.

Dressing : mayonnaise, piskefløde - tomatpure - citronsaft - salt og peber -
må gerne være lidt syrlig ... kaffefløde kan bruges ...

Hønsesalat:

Hønsesalat - som kabaretfad - Kogt høns i terninger - tilbehør - kolde søde
ærter - frisk ananas i tern - tomatbåde - agurk i tern - samt grøn og rød
peber ... og til slut Kinakål ikke for groft skåret ... - Hjemmelavet
dressing - på log - peberfrugt - Mayonnaise piskefløde - salt og peber -
denne dressing er fin at lave i blender og gerne dagen før. - Lun Flutes.

Både fisk og hønseanretning kan med stor fordel anrettes som kabaretfad -
tænk her på de gamle Platter med 6 rum der var så moderne i sin tid - ideen
er den samme ....

Roastbeef / og små frikadeller .....

Helstegt Oksefilet som til roastbeef - kold eller lun - små frikadeller -
blandet grøn salat - dressing fra hønsesalaten kan bruges - Kartoffelsalat -
Mayonnaise - piskefløde - finhakket rå løg - Engels sovs -
"worcestershire" - salt og peber - kan med fordel laves dagen før og blandes
med de kogte kolde kartofler i skiver.

Og til sidst - Dansk bondebrie - samt Mandarinsalat - som gammeldags frugt
salat på flødeskum - men her kun med Mandariner - knuste makroner -
chokoladestykker - og nøddekerner ...

Langt det meste af denne anretning kan med fordel laves dagen før ...

Har du problemer eller ønsker du yderligere hjælp til ovenstående
anretninger skriv da et privat Mail til mig ...

Det var lidt om en frisk og sommeragtig buffet - held og lykke

Friturekokken

Fra : Friturekokken

Dato : 19-05-01 22:25

Sorry min Adresse er :

E-Mail: gydum@mail.dk

"Friturekokken"

Fejlen skyldes at min søn bruger min Computer

Fra : Birgit Boserup Lunds~

Dato : 20-05-01 08:07

Tak for forslaget, det lyder meget lækkert, det vil jeg arbejde videre på,
men er det nok, skal der ikke mere til?
mvh Birgit
Birgit Boserup Lundsmark <b.boserup@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zitN6.58$qE1.1540@news.get2net.dk...