Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Renten historisk set?
Fra : Michael Ravn

Dato : 12-12-04 09:35

Hvor henne på nettet kan man se hvordan renterne til boligfinansiering
har udviklet sig gennem årene?

Også jeg overvejer de nye lavrentelån med rentegaranti på 6%. Men
mester man ikke muligheden for nedskæring af restgæld ved
rentestigninger?
Michael Ravn

Fra : Karsten Madsen

Dato : 12-12-04 10:12

> Hvor henne på nettet kan man se hvordan renterne til boligfinansiering
> har udviklet sig gennem årene?

Jeg tror du vil finde dette interessant. Det er bud et på udviklingen i
renten.
http://www.henton.dk/default.asp?id=236

kama

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-04 11:08

In article <FYTud.75351$Vf.3592641@news000.worldonline.dk>, Karsten Madsen wrote:

> Jeg tror du vil finde dette interessant. Det er bud et på udviklingen i
> renten.
> http://www.henton.dk/default.asp?id=236

Historisk er eksperterne dårlige end
ham her: http://retecool.com/luckyape/index.html
til at forudsige renteniveau og aktiekurser.

Dit link oenfor er bare nogle historiske spekulationerne, hvorudfra
man mener at 3 cyklusser er nok til at spå.

Fra : Michael Ravn

Dato : 12-12-04 21:18

On Sun, 12 Dec 2004 10:11:51 +0100, "Karsten Madsen" <kama@kamacom.dk>
wrote:

>Jeg tror du vil finde dette interessant. Det er bud et på udviklingen i
>renten.
>http://www.henton.dk/default.asp?id=236

Interessant, men er der ikke en oversigt som går fx. 30 år tilbage i
tiden, med info om renten det enkelte år?
Michael Ravn

Fra : Karsten Madsen

Dato : 13-12-04 13:51

> Interessant, men er der ikke en oversigt som går fx. 30 år tilbage i
> tiden, med info om renten det enkelte år?

Jeg tog fejl af artiklerne. Her er et andet dokument om samme emn,e og
denne gang er der en graf med renten afsat på y-aksen.
Artiklen er fra 2001, så de sidste par år mangler.

http://www.henton.dk/default.asp?id=96

kama

Fra : Michael Ravn

Dato : 14-12-04 23:08

On Mon, 13 Dec 2004 13:50:44 +0100, "Karsten Madsen" <kama@kamacom.dk>
wrote:

>Jeg tog fejl af artiklerne. Her er et andet dokument om samme emn,e og
>denne gang er der en graf med renten afsat på y-aksen.
>Artiklen er fra 2001, så de sidste par år mangler.
>
>http://www.henton.dk/default.asp?id=96

Tak for det. En meget interessant graf.
Michael Ravn

Fra : Diesell

Dato : 12-12-04 11:04

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Også jeg overvejer de nye lavrentelån med rentegaranti på 6%. Men
> mester man ikke muligheden for nedskæring af restgæld ved
> rentestigninger?

Nej, ikke hvis du vælger et lån fra BRFkredit eller Realkredit Danmark.

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Michael Ravn

Dato : 12-12-04 21:18

On Sun, 12 Dec 2004 11:03:56 +0100, "Diesell" <invalid@mail.dk> wrote:

>"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, ikke hvis du vælger et lån fra BRFkredit eller Realkredit Danmark.

Hmm, tak for tippet, er det noget som kan anbefales?
Michael Ravn

Fra : Poul Christensen

Dato : 12-12-04 22:07

mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn) wrote in

> Hvor henne på nettet kan man se hvordan renterne til boligfinansiering
> har udviklet sig gennem årene?

Et naturligt sted at søge vil være Danmarks Statistik og Nationalbankens
hjemmesider. Jeg har fået beregnet tal tilbage til 1987. Skal du længere
tilbage er det nok Statitisk Tiårsoversigt du skal have fat i, evnt. på
biblioteket.

Poul C
poulchr03@ofir .dk