Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Beløb brugt til julegaver
Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-12-04 22:38

Hej

Kan man se en statistik over hvor mange penge danskerne bruger på
julehandel over en årrække nogen steder?

Mvh
Jesper

Fra : Anders Mørk

Dato : 09-12-04 09:29

> Kan man se en statistik over hvor mange penge danskerne bruger på
> julehandel over en årrække nogen steder?

Man skal jo nok definere julehandel lidt mere præcist. Er det omsætning via
dankort i december du tænker på? I såfald kunne man måske spørge hos PBS om
de har en statistik.

../Anders

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-12-04 10:15

On Thu, 9 Dec 2004 09:29:27 +0100, "Anders Mørk"
<anders@moerk-nozohour.dk> wrote:

>Man skal jo nok definere julehandel lidt mere præcist. Er det omsætning via
>dankort i december du tænker på? I såfald kunne man måske spørge hos PBS om
>de har en statistik.

Nej, det er mere hele den samlede julehandel jeg tænker på. Hvad den
beløber sig til både med dankort, kreditkort, afbetalingskort og
kontanter.

Mvh
Jesper

Fra : Anders Mørk

Dato : 09-12-04 11:21

> Nej, det er mere hele den samlede julehandel jeg tænker på. Hvad den
> beløber sig til både med dankort, kreditkort, afbetalingskort og
> kontanter.

Danmarks Statistik kan måske hjælpe... Prøv at kigge på:
http://www.dst.dk/OmDS/BagTal/Arkiv/16-12-2003-Det-koster-julen.aspx?

../Anders

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-12-04 12:58

On Thu, 9 Dec 2004 11:21:16 +0100, "Anders Mørk"
<anders@moerk-nozohour.dk> wrote:

>Danmarks Statistik kan måske hjælpe... Prøv at kigge på:
>http://www.dst.dk/OmDS/BagTal/Arkiv/16-12-2003-Det-koster-julen.aspx?

Jo lige præcis - jeg har også i mellemtiden fundet:
http://www.dhs.dk/cgi-bin/dhs/frontend/browse.do?contentOID=20479&contentType=2

Mvh
Jesper