coverversioner
Fra : eps

Dato : 08-12-04 14:33

er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
originalen (eller i det mindste lige så gode)

etta

Fra : Mads TJ

Dato : 08-12-04 14:44

> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Marylin Mansons version af "Tainted Love". Men jeg er heller ikke særligt
vild med originalversionen, så det er ikke svært at gøre den bedre.

Mvh
MadsTJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-12-04 16:07

Mads TJ wrote:

> Marylin Mansons version af "Tainted Love". Men jeg er heller ikke særligt
> vild med originalversionen, så det er ikke svært at gøre den bedre.

Jeg kan bedre lide Soft Cells version end originalversionen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips & tricks til at minimere mængden af spam

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 08-12-04 15:03

eps wrote:
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

Queensrÿche's udgave af Dalbello's "Gonna Get Close To You".

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Weissert

Dato : 08-12-04 15:10

Word up med Gun, er en hel del bedre end den med Cameo :)

Fra : rosenauer.dk

Dato : 08-12-04 15:12

> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Sixpence Non The Richers version af There She Goes (Oprindeligt af The
LAs)...

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-12-04 15:27

"eps" <superfuzz_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

Fantomas - Uncle Fucker

Asterius - we hate everyone (Type O Negative-cover, ved ikke om den er
ligeså go' som originalen, men er spændende anderledes)

Murderdolls - White Wedding (Billy Idol-cover, FEE!!!)

KoRn - One (Metallica-cover... YEAAAHHH!!!!)
KoRn - Low Rider

Gregorian-albummene (de har ihvertfald lavet mange fede numrer)

Fear Factory - School (Nirvana-cover)

Ill Niño - Eye For An Eye (Soulfly-cover)

Sepultura - Angel (Massive Attack-cover... FEDT!)
Sepultura - Orgasmatron (Motorhead-cover)

Illdisposed-albummet: Retro (fyldt med fede cover-numrer)

Pantera - Planet Caravan (Black Sabbath-cover)

Type O Negative - Black Sabbath (den gjorde mig vild med de kære
goth-drenge)

Fantomas-albummet: Director's Cut (kan man vist også kalde en lang række af
cover-numrer)

Orgy - Blue Monday

KoRn - Word Up

Guns N' Roses - Knockin' on Heaven's door (Bob Dylan-cover)

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 16:26

> Guns N' Roses - Knockin' on Heaven's door (Bob Dylan-cover)

Hehe, Knockin' er måske ikke Bobs bedste nummer (og i øvrigt "kun" et stykke
filmmusik), men Guns N' Roses' version er sgu da ren kitsch. Hendrix'
version af Dylans "All along the Watchtower" er derimod fantastisk og blev i
Rolling Stone(?) kåret til næstbedste covernummer efter Byrds version af
Dylans "Mr. Tambourine man".

Mvh. Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Basil

Dato : 08-12-04 21:44

Søren Kjeldsen wrote:

> Guns N' Roses - Knockin' on Heaven's door (Bob Dylan-cover)

Ganske enig.
Jeg havde engang en Liveoptagelse fra Paris, som blev sendt på P3 af Alex
Nyborg.
Den live-version af Knock..... var simpelthen fantastisk.
Kai

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 09-12-04 15:21

Ingen trance ?
Jammen så må jeg jo komme med en:

Cosmic Baby - A tribute to BladeRunner
(Vangelis - End Titles From BladeRunner)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-12-04 16:04

On 8 Dec 2004 05:32:38 -0800, superfuzz_666@hotmail.com (eps) wrote:

>er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
>originalen (eller i det mindste lige så gode)

Jeg kan godt lide Rammsteins udgave af "Das Model", men den er ikke
bedre end originalen da jeg også er stor fan af Kraftwerk :)

--
Now Playing:
Dead Can Dance - Persophone

Fra : iddqd

Dato : 08-12-04 17:05

eps wrote:
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Lars Hug's KOPY album er et helt katalog af cover versioner, der er
bedre ned originalerne.

Der er bjerge af gode cover udgaver, faktisk er der sikkert mange numre
vi tænker på som originaler der faktisk er cover udgaver, og der er
selvfølgelig også meget skrald tænk bare på Vikingerne

Mvh

Bruno

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-12-04 17:27

iddqd wrote:

> Lars Hug's KOPY album er et helt katalog af cover versioner, der er
> bedre ned originalerne.

Du ved godt hans cover af Kvinde Min er på det album, ikke?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-04 17:34

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse
> Lars Hug's KOPY album er et helt katalog af cover versioner, der er
> bedre ned originalerne.

det er dog den dårligste plade som jeg har
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Marianne Agger

Dato : 08-12-04 20:06

> [...]
> vi tænker på som originaler der faktisk er cover udgaver, og der er
> selvfølgelig også meget skrald tænk bare på Vikingerne

Jeg er fuldstændig enig! Især "Så længe jeg lever" er fantastisk (meget
følsom), selvom jeg også godt kan lide John Mogensens version med mere gang
i...

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 08-12-04 17:18

eps wrote:
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

Den her får jeg sikkert hug for, men:
Under Byen: Jeg er din mand [oprindeligt af Leonard Cohen]

Måske kan du få noget ud af at kigge på den her side:
http://www.coversproject.com/
- en database over forskellige gruppers coverversioner.

/Mads
_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Rundude

Dato : 08-12-04 17:22

sinead O´conners fortolkning af Prince´s Nothing compared to you og Witneys
fortolkning af Dolly partons I will allways love you...

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Pipeline

Dato : 08-12-04 17:27

Pet Shop Boys' version af U2's "Where The Streets Have No Name".
Fine Young Cannibals' version af Elvis Presley's "Suspecious Minds"

Fra : MM

Dato : 08-12-04 23:19

> Pet Shop Boys' version af U2's "Where The Streets Have No Name".

Du har vel glemt en smiley går jeg ud fra...

~M

Fra : Pipeline

Dato : 09-12-04 12:53

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vel glemt en smiley går jeg ud fra...
>
> ~M

Du kan få smileyen her
Jeg holder alt i alt mere af U2 end af Pet Shop Boys, men lige præcis med
denne sang, synes jeg at PSB melodimæssigt har ramt mere plet end U2.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-12-04 16:18

Pipeline wrote:
> [...]
> Jeg holder alt i alt mere af U2 end af Pet Shop Boys, men lige præcis med
> denne sang, synes jeg at PSB melodimæssigt har ramt mere plet end U2.

Hvilket vist også var PSBs mening med det cover ;)

Fra : Pipeline

Dato : 10-12-04 03:14

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket vist også var PSBs mening med det cover ;)

Ja, nemlig ja! Jeg læste engang er interview med Niel Tennant, hvor han
sagde at første gang han hørte "WTSHNN", så hørte han intet mindre end den
perfekte popsang. Og ikke den rolige version U2 havde lavet.

Fra : AB/9000

Dato : 09-12-04 07:26

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> wrote in message

> Fine Young Cannibals' version af Elvis Presley's "Suspecious Minds"

Der er jeg ikke enig. Elvis' version styrer! Det gør Dwight Yokam's ikke,
mens Waylon Jennings' er decideret katastrofal. Men FYC' version er absolut
i den bedre ende af coverskalaen.

Mvh
AndersB

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 17:48

eps wrote:
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

Hendrix - All along the Watchtower (Dylan)
Joe Cocker - (High) with a little help from my friends (Beatles)
Faith no Morre - Easy like Sunday Morning (The Commodores)

--
Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim.frederiksen snabela gmail.com

Fra : John

Dato : 08-12-04 18:19

"eps" <superfuzz_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Pet Shop Boys - Always On My Mind (Elvis)

A-Ha - Crying In The Rain (Everly Brothers)

En-Rage - Run To You (Bryan Adams)

Mvh

John

Fra : Dopedog

Dato : 08-12-04 18:32

> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

Nirvana - The Man Who Sold The World (David Bowie)
Children Of Bodom - She Is Beautiful (Andrew W.K.)
Children Of Bodom - The Final Countdown (Europe)
Cradle Of Filth - Hallowed Be Thy Name (Iron Maiden - original versionen er
_KANON_ men CoF gør den ENDNU bedre!)
Graveworm - Losing My Religion (R.E.M.)
Marilyn Manson - Sweet Dreams Are Made Of This (Eurythmics)
Guns 'N' Roses - Knocking On Heavens Door (Bob Dylan)
Motörhead - Stand By Your Man (Ved ikke hvem der har lavet original
versionen)
Crematory - One (Metallica)
Emil Bulls - Take On Me (A-HA)

Bare for at nævne dem der lige popper op heh ...

-Ronnie

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 08-12-04 21:00

Ever Eve - The House Of the Rising Sun (The Animals) - 1000 gange
federe end den halv-dårlige original.

Skyclad - Dreamer Deceiver (Judas Priest)

Saxon - You´ve got another thing comin´ (Judas Priest)

Therion - The King (Accept)

Apocalyptica - One (Metallica) - Måske ikke bedre end originalen, men
virkelig speciel.

Kim Larsen - Jeg ved en lærkerede (!!!) - Jeg ved ikke hvem der har skrevet
den, men Kim synger den sgu godt!

U2 - Unchained Melody (kan ikke huske hvem der har skrevet originalen som
er lidt kedelig)

Anders

Fra : ASKF

Dato : 08-12-04 21:42

eps ytrede sig i <3c233c58.0412080532.7cf596b0@posting.google.com> med
dette:

>er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
>originalen (eller i det mindste lige så gode)

The Sins of Thy Beloved - The Thing That Should Not Be (Metallica)

Rammstein - Stripped (Depeche Mode)
- Stripped er jeg dog vild med i begge versioner, så jeg er ikke sikker
på om jeg skulle medtage den.

Resten af dem jeg lige kan komme på er allerede nævnt...
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : MM

Dato : 08-12-04 22:54

> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Queensrÿche - "Scarborough Fair"
U2 - "All Along the Watchtower"
Marilyn Manson - "Tainted Love" og "Sweet Dreams"
Sort Sol - "Nights in White Satin"
Metallica - "Whisky in the Jar"

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-12-04 09:14

MM wrote:

> Queensrÿche - "Scarborough Fair"

Ja, den er udmærket. Er den i øvrigt nogensinde udgivet officielt - single
eller sår'n? Har den kun på en udmærket boot med noget pre-Queensrÿche
materiale.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : MM

Dato : 09-12-04 12:28

> Ja, den er udmærket. Er den i øvrigt nogensinde udgivet officielt - single
> eller sår'n? Har den kun på en udmærket boot med noget pre-Queensrÿche
> materiale.

Der er udkommet en digital remastered udgave af Empire albummet, hvorpå den
ligger, den var desuden også på Empire singlen i sin tid.

~M

Fra : Martin Bak

Dato : 09-12-04 00:26

"eps" <superfuzz_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Jeg er ikke meget for det, men nogen har lavet got to get you into my life
bedre end ophavsmændene.. Eart Wind and Fire
--
Martin
http://www.martinbak.dk/ - ny julesang

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-12-04 00:36

Martin Bak wrote:
> "eps" <superfuzz_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg er ikke meget for det, men nogen har lavet got to get you into my
> life bedre end ophavsmændene.. Eart Wind and Fire

Ja, det er en lækker udgave.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 09-12-04 00:50

"eps" <superfuzz_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

Nogle af dem er nævnt, men alligevel:

Siouxie and the Banshees: Dear Prudence
Soft Cell: Tainted Love
Pet Shop Boys: Where the streets have no name
Pet Shop Boys: Always on my mind
Carter the Unstoppable Sex Machine: Panic
Lars Hug: Kvinde min
Boo Radleys: There she goes
Saint Etienne: Only love can break your heart
Jeff Buckley: Hallelujah
Jesus and Mary Chain: Surfing USA
Fiona Apple: Across the universe

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 09-12-04 01:00

Jakob T. Eriksen wrote:
> "eps" <superfuzz_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogle af dem er nævnt, men alligevel:
>
> Lars Hug: Kvinde min

Jeg er uenig.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 18:27

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Jeg er uenig.

Det er jeg godt nok også

Fra : AB/9000

Dato : 09-12-04 07:31

"eps" <superfuzz_666@hotmail.com> wrote in message
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)

Salig Johnny Cash' 3 sidste albums byder på en perlerække af coverversioner,
der bejler til listen:

Hurt (Nine Inch Nails - mit topbud - fantastisk version)
One (U2)
Solitary Man (Neil Diamond)
The Mercy Seat (Nick Cave)

og mange flere ......

Mvh
AndersB

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 09-12-04 15:30

Travis - hit me baby one time!

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-12-04 17:06

Jørgen Flainard wrote:
> Travis - hit me baby one time!

Ahr, så foretrækker jeg Dweezil Zappa's version med fee geddar \m/

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Bj@rne

Dato : 09-12-04 19:40

eps wrote:
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta
Earth wind & fire´s version af Beatles´ got to get you into my life

Fra : Bj@rne

Dato : 09-12-04 19:42

eps wrote:
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta
zz tops -- viva las vegas

Fra : Michael Westi

Dato : 14-12-04 04:20

"eps" <superfuzz_666@hotmail.com> wrote in message
> er der nogen som har et bud på coverversioner som er bedre end
> originalen (eller i det mindste lige så gode)
>
> etta

"Mercy mercy me/I want you" med Robert Palmer.
Om den så er bedre end Marvin Gaye´s oprindelige version kan diskuteres!

Mvh
Michael