Fra : Morsø Køreskole

Dato : 19-05-01 12:18

Fra: "Morsø Køreskole" <korelerer@mail.tele.dk>
Emne: Ang lån
Dato: 18. maj 2001 23:36

da vi har købt ny campingvogn anskaffelses pris 125000
og skal have finanseret 40000 hvor kan man billigst låne dem
da jeg syntes at 6000 i låne omkostninger for uden renten som er fast på
7,96 %

håber det er den rigtige gruppe at spørge

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-01 15:39

On Sat, 19 May 2001 13:18:21 +0200,
Morsø Køreskole <korelerer@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>og skal have finanseret 40000 hvor kan man billigst låne dem
>da jeg syntes at 6000 i låne omkostninger for uden renten som er fast på

Hvor lang tid skal du låne dem over ? Din bank kan normalt låne
dig penge til 1400 kr. i stempelgebyr (hvis der skal pant til).

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 19-05-01 19:10

"Povl H. Pedersen"
> skrev
> Hvor lang tid skal du låne dem over ? Din bank kan normalt låne
> dig penge til 1400 kr. i stempelgebyr (hvis der skal pant til).
*****************
Nope. Hvis der skal pant til, hedder det 1.400 alene til
tinglysningskontoret - hertil kommer 1,5% stempelafgift på pantebrevet samt
sikkert også 600,- til forsikringsselskabet for at notere pantet - og så har
banken endnu ikke beregnet stiftelsesomkostninger til sig selv

--

/Jens S., Esbjerg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-01 11:56

On Sat, 19 May 2001 20:09:42 +0200,
Jens S., Esbjerg <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote:
> [...]
>sikkert også 600,- til forsikringsselskabet for at notere pantet - og så har
>banken endnu ikke beregnet stiftelsesomkostninger til sig selv

OK. Det var bare hvad jeg betalte for at flytte et boliglån til
Jyske Bank, inkl. nyt ejerpantebrev efter deres regler. De penge
kunne han ikke forære mig sammen med de gode renter.

Fra : Morsø Køreskole

Dato : 21-05-01 23:49

Hej jeg snakkede med banken om det og de lavede straks et lån på beløbet og
det ville kun koste mig 400 kr i oprettelse og en rente på 7,5 % så det var
lidt billigerer