Snacks+Snacks. Dont do it better, du it di~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-04 09:03

Snacks+Snacks. Dont do it better, du it different

Kære dyrkere af "mad+drikke" (dvs menneskeheden)

Nuser i Radiserne karikerede engang bessermachen - han serverede
sukkerknalder med honning!

Men der er ting der BARE MATCHER - sovs+kartofler, oksefilet+krølfedt,
gin+vermouth, drambui+whisky, hvidvin+solbærlikør, mand+kvinde(undskyld,
bøsser), hånd i handske osv.

Når lækkerierne i poser med vingummi har forskellig farve og form, men ens
smag og størrelse, så tænker jeg på min opfinderfars selvironiske slogan på
et skilt på hans værksted "Dont do it better, do it different".

Men i Afghanistan lærte jeg at nødder og rosiner er et perfekt snacks par.
Hvilke andre par, der er mere end summen af delene, kender du? Hvad går op i
en højere enhed, og får himlens engle til at bryde ud i skønsang?
Marcipan og nougat, selvfølgelig - men udenfor det (jule)traditionelle?

Snacks-sortiment er fremtidens køkken, tænker jeg. Jeg åbner tynd
EnglishToast og majs-rejer samtidig og syns p.t. at det matcher godt.

Åndsfyrsten Nuser frontal angreb en værdig fjende, medicinal-industrien, ved
at lægge sig mageligt med baghovedet i sin vandskål(samme stilling som på
hundehuset) og meddele

"Når jeg har ondt, så lægger jeg bare mig sådan. Så går alt over. Men det
vil pille-fabrikanterne ikke have at folk finder ud af."

Se det er et anti-snobberi, der inspirerede mig til efter hjemkomst fra
ulandsarbejde (som er dybt skadeligt, altid, overalt) at markedsføre
privatiseret sæddonor-formidling, for at drille mine lægevenner med, at
fremskridts-ideologi er en større velsignelse end nogen milliard-dyr
medico-teknik.
Mange praktiserende læger henviste barnløse patienter til mig - og ved at
mærke den hede glistrupske ånde i nakken fik special-lægerne fordoblet
private gynækologi-klinikkers antal, og venteliste faldt fra 3 år til 3
måneder på hospitals-insemination.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 11-12-04 11:50

Bo Warming wrote:
> [...]
> Hvilke andre par, der er mere end summen af delene, kender du? Hvad går op i
> en højere enhed, og får himlens engle til at bryde ud i skønsang?

Mig og min far har en kærlighed for franskbrødsmadder med leverpostej og
hindbærsyltetøj, Det er himmelsk.

Da jeg boede på Island blev jeg introduceret til en blanding af salte
peanuts og rosiner med chokoladeovertræk. mums..

Ligeledes på Island, bliver der i julen drukket maltøl (eller hvidtøl)
blandet med appelsinsodavand (half and half). Også rigtigt lækkert.

chokolade og blåskimmelost skulle også passe godt sammen. Er ikke selv
den store oste spiser så det ved jeg ikke rigtig noget om

MVH
Kasper

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 12-12-04 12:10

Hov jeg glemte lige

Fetaost og vandmelon

MVH
KAsper

Fra : Bo Warming

Dato : 12-12-04 23:04

"Kasper Malmberg" <kryton-hophop@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> chokolade og blåskimmelost skulle også passe godt sammen. Er ikke selv
> den store oste spiser så det ved jeg ikke rigtig noget om

Jeg sku lige til at skrive, at når man har kvajet sig og købe kaffe i Aldi,
og ikke nænner at smide den ud, så kan man iblande den stærke kaffesorte
kinesiske "Panyong"-te fra Perchs Tehandel i Kronprinsessegade.
Men så kommer du med de særeste, perverse blandingsforslag, der minder om,
da vi som spejdere sang "Kan du li røget sild - med chokoladeovertræk"

Iøvrigt er min søn med i en te-klub, der snobber for Perch - og jeg får vel
mit hjem smadret af en kaffe-betjent-newbie som Ragnar Graasten i
reklamefilmen om skod-kaffe ctr noget finere fra et firma , der betaler de
dyre TV-spot.
Som om smag var objektiv.
Godt at net cops ikke er uventede gæster på den fysiske måde.
"Hvordan rører du rundt i kaffen?
Med en ske!"
Jeg syns ikke, at norske reklamefilm er så sjove som danske - er de, Kurt
Edelvang?

At feta og melon matcher er vel som at sige brød og smør matcher - for meget
kulhydrat og for meget fedt giver hver især et uafbalanceret måltid. Grøn
peber, druer og al frugt matcher vel al ost, og al fed mad kan med fordel
skylles af smagsløgene med sprut - både rødvin og snaps er godt til al ost,
og udpeger man een ost og een drikkevare til super-par , sådan som Irmas
bag-etiket-skribenter og andre vinsnobber har det med - så er man lidt for
subtil!

MÅSKE VIGTIGSTE SMAGS-MATCHE-REGEL ER,
at alt godt kommer fra en selv:

"No thinker´s thoughts give me so much pleasure as my own. This of course
proves nothing in their favour,
but I should be foolish to neglect fruits, which are tasteful only because
they grow on my own tree. " Nietzsche

" Peace comes from within. Do not seek it without.
Gautama Buddha (B.C. 568-488)Indian - Founder of Buddhism

" Selvgjort er velgjort. Gl. Dansk mundheld.

" People are usually more convinced by reasons they discover
themselves, than by those found by others Blaise Pascal

----------------
"Hvad der gør andre menneskers forfængelighed så uudholdelig for os,
det er at den sårer vor egen.Rochefoucauld

"Et menneske fuldstændig fri for forfængelighed ville være uhyggeligt.
Guy de Maupassant

Og os smagsdommere uden dommer-autorisation og sanktions-magt, vi håber at
vi på usenet er noget:

" Grunden til at elskende aldrig keder sig, når de er sammen,
er den at de altid taler om sig selv.Rochefoucauld

Og mens proppen er af

" Vi kan altid lide dem, der beundrer os. La Rochefoucauld

" If we did not flatter ourselves, the flattery of others would not hurt
us.La Rochefoucauld

"There are no grades of vanity, there are only grades of ability in
concealing them. Mark Twain

"Man habitually sacrifices his life to his purse, but he sacrifices his
purse to his vanity, Miguel de Unamuno

"We talk little, when vanity does not make us". La Rochefoucauld

"Vanity is the dread of appearing to be original". Nietzsche

"Vanity is the involuntary inclination to set oneself up as an individual
without really being one". Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-04 11:42

> [...]

og ikke nænner at smide den ud, så kan man iblande den stærke kaffesorte
kinesiske te fra Perchs Tehandel i Kronprinsessegade.
[...]

reklamefilmen om skod-kaffe ctr CAFE NOIR. Som om smag var objektiv.