Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 24-70 f./2.8 billigst?
Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-12-04 14:43

Hvorhenne finder man billigst et Sigma 24-70 f./2.8 til Nikon? Jeg har
kigget på technikderikt.de men der står kun to og de er til Sigma AF og til
Minolta AF.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-12-04 15:11

"Simon Nielsen" skrev
> Hvorhenne finder man billigst et Sigma 24-70 f./2.8 til Nikon? Jeg har
> kigget på technikderikt.de men der står kun to og de er til Sigma AF og
> til
> Minolta AF.

Du kan prøve på Ebay
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=80388&item=3857601082&rd=1

--
Brian

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-12-04 15:15

Brian Lænø wrote:
> Du kan prøve på Ebay
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=80388&item=3857601082&rd=1

Det har ikke ret meget med f2.8 at gøre :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-12-04 15:25

"Hans Joergensen" skrev

> Det har ikke ret meget med f2.8 at gøre :)
>
> // Hans

Jeg havde lige overset f2,8.

--
Brian

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-12-04 15:16

"Brian Lænø" skrev

Samme sælger har også en anden model:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3343&item=3857601264&rd=1
Hvis auktion slutter før han får solgt, så starter han sikkert en ny.

--
Brian

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-12-04 15:32

"Brian Lænø" skrev
> Samme sælger har også en anden model:
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3343&item=3857601264
> Hvis auktion slutter før han får solgt, så starter han sikkert en ny.

Og her er et par stykker mere
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3344&item=3858807561

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=80404&item=3859093395

--
Brian

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-12-04 18:06

Brian Lænø wrote:
> "Brian Lænø" skrev

> [...]

Det bliver sendt fra Honkong, hvorfor man nok må regne med at skulle smide
lidt moms og afgift efter det.

vh
Jan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-12-04 18:16

> Det bliver sendt fra Honkong, hvorfor man nok må regne med at skulle smide
> lidt moms og afgift efter det.
>
> vh
> Jan

Kommer an på sælger. Jeg købte nogle ting fra Hongkong til mit digicam, og
afsender stod bare som privat person. Jeg fik en kvittering på mail, og
selve pakken derfor uden kvittering. Siger ikke det er godt at "snyde", men
bare at det ikke altid er tilfældet med moms og told og den salgs hæslige
sager

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Mathias Christensen

Dato : 09-12-04 16:31

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorhenne finder man billigst et Sigma 24-70 f./2.8 til Nikon? Jeg har
> kigget på technikderikt.de men der står kun to og de er til Sigma AF og
> til
> Minolta AF.

Der er kommet en ny version af dette objektiv, der hedder Macro. Optisk
skulle det vist være en anelse bedre og har fået nogle fine anmeldelser.
http://www.dpreview.com/news/0409/04092204sigma3lenses.asp#press2470
Jeg overvejer nemlig selv dette objektiv som alternativ til Canons 24-70L.

Jeg ved dog ikke om dette er kommet på markedet endnu.

Mvh
Mathias

Fra : Alex W

Dato : 09-12-04 16:51

> Der er kommet en ny version af dette objektiv, der hedder Macro. Optisk
> skulle det vist være en anelse bedre og har fået nogle fine anmeldelser.

Macro ??? Det er nøjagtig det samme som det gamle ... samme mindsteafstand

Det gamle er optisk ganske godt ... Har sådan et.
Det gamle kan købes endnu for ca. 100 euro mindre end det nye Ny indpakning
på gammelt indhold ???

/Alex W

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-12-04 16:59

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det gamle er optisk ganske godt ... Har sådan et.
> Det gamle kan købes endnu for ca. 100 euro mindre end det nye Ny

De steder jeg surfer rundt koster MACRO versionen det samme som den gamle.
Og ja det er den samme model, bortset fra at MACRO har en lille omskifter
(så vidt jeg har hørt) hvor man begrænser fokus området.

Fra : Mathias Christensen

Dato : 09-12-04 17:05

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det gamle er optisk ganske godt ... Har sådan et.
> Det gamle kan købes endnu for ca. 100 euro mindre end det nye Ny

Har blot læst om nogle få på dpreview der har den nye version og samtidig
har erfaring med den gamle. De mener skarpheden er bedre. Der er efter
sigende
også stor forskel på skarpheden ved F2,8 i den gamle version, men det er
selvfølgelig
også en mulighed på den nye. Det vil tiden vise, når der kommer flere på
markedet.

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 09-12-04 18:59

Mathias Christensen wrote:
> [...]
> selvfølgelig
> også en mulighed på den nye. Det vil tiden vise, når der kommer flere på

Jeg har sådan en, købt på ebay og den er kniiiv skarp.

Tommy Hjorth