katte pine
Fra : Lene Nielsen

Dato : 11-12-04 00:55

hejsa igen
jeg er stødt på et problem jeg ikke rigtig ved hvordan jeg løser
jeg har jo som sagt nogen maine-coon katte og det ligger sådan at jeg har en
hun maine-coon og en han maine-coon og som bare ikke kan snuppe synet af
hinanden sådan har det stået på i ca 3 mdr jeg har læst i en knald god bog
som hedder "Kattens adfærd og problemadfærd" som er skrevet af Marrianne
Thornberg
og hun er rigtig dygtig men de råd hun kommer med hjælper desværre ikke og
hver gang de er oppe og slås så laver hun det som hedder anal udtømning og
det lugter virklig frygtlig og hun er smurt ind i det bagefter "kampen" på
de 3 mdr har jeg måtte til dyrlæge 6 gange enten forde han har revet hendes
forben til blods eller forde hun halter på bagbenet
hun kan nogen lunde med de andre misser jeg har men hun hvæser også af dem
og har gjort det lige så længe som hun ikke har kunne sammen med min han
hun har i en uge gået i soveværelste og badeværelset de to rum hænger sammen
kun en dør imellem som ikke er lukket så plads er ikke det hun mangler men
jeg ville jo skide gerne at hun ville kunne lære at være sammen med de andre
katte
hvad gøre jeg hun er 2 år
håber der er lidt hjælp at hente

knus lene

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-12-04 01:43

Lene Nielsen wrote:
> [...]
> jeg ville jo skide gerne at hun ville kunne lære at være sammen med de andre

Jeg har desværre ikke nogen løsning klar til dig Det, jeg får ud af
at læse om din situation, er, at hunkatten muligvis ville have det bedre
i et hjem uden andre katte. Hun virker bange for de andre.

Vi har selv haft en lignende situation. En hunkat som var så bange for
alle vores andre katte (hun angreb dem frontalt, hvis de så meget som så
på hende - hun var defensiv), at hun måtte isoleres. Hun blev kastreret
og omplaceret hos en familie uden andre katte - nu er hun den dejligste
familiekat, nogen kan tænke sig. Det var den bedste løsning for alle -
hun blev mindre stresset, vores katteflok blev mindre stresset, hendes
nye familie er lykkelige for hende - vi savner hende, men vi véd, vi
gjorde det bedste for hende!

mvh Camilla

Fra : Hanne Dahl

Dato : 11-12-04 09:54

Hej Lene.

Camilla kommer ind på noget med at omplacere missen.

Nå en kat lige frem tømmer analkirtlerne ved kamp så er den virkelige ikke
tryg ved det hele.
Jeg har da set en del slagsmål ....hvor pelsen virkelig flyver men aldrig
anal tømning. Så det vil være bedst for resten af din katte flok at finde et
godt hjem til misse pigen. *kram *

Hilsen Hanne Dahl

Fra : Lene Nielsen

Dato : 12-12-04 00:09

hejsa og tak for de svar der er kommet
jeg har i dag været inde på vildkat og sætte hende ind og jeg håber at jeg
finder et godt hjem til hende
for det fortjener hun ved ikke om man kan sætte billeder her ind? for jeg
ville da gerne at i kunne se hende

knus lene

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 09:26

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in

> ved ikke om man kan sætte billeder her ind?

Da jeg havde min Doughnut på sendte jeg billeder med emailen og Dorthe
satte dem ind.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 12-12-04 09:31

Lene Nielsen wrote:
> [...]
> finder et godt hjem til hende
> for det fortjener hun ved ikke om man kan sætte billeder her ind? for jeg

Det her er ikke en binær gruppe, og nogle af os henter indlæg fra en ren
tekstserver, men du kan jo bare skrive et link

Bjarne