Hvor længe tror I det varer
Fra : J

Dato : 10-12-04 12:58

før Laurits bliver "normal" igen.
Vi fik den lille nye killing hjem i går eftermiddag. Ludwig opfører sig
nærmest som om, han aldrig har boet andre steder. Kommer fint ud af det med
Albert (hunden) og har indtaget hele underetagen. Laurits gik fornærmet og
hvæsende ovenpå da den lille kom. Han kom ikke ned igen, kom ikke ind og sov
ved min hovedpude i nat (jeg savnede ham) og har været heroppe indtil nu.
Min mand bar ham ned til maden for en time siden, han knurrede og hvæsede,
men spiste sin mad. Først sådan med at sluge det, men så helt almindeligt,
men da han fik øje på den lille - vups af sted var han hvæsende op ad
trappen igen.
Så de bor på hver sin etage, der er ikke nogen lukkede døre mellem dem. Den
lille ser ud som om, den gerne vil i kontakt, men det vil Laurits bestemt
ikke...... hvor lang tid tror I der går med det her. Jeg ville jo så gerne
have Laurits til at være som før.
Hilsen Jette

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 10-12-04 13:11

Hej Jette,

Dengang vi sammenførte vores 2 katte gik der et pænt styk tid, faktisk
næsten en hel måned, før den "gamle" var nogenlunde normal igen.

De fleste fortalte os, at det ikke er unormalt, at det tager 14 dage.
Men det kan altså også vare lidt længere.

De skal nok finde ud af det. Bare du sørger for, at de ikke direkte
ryger i totterne på hinanden. Det kan skade deres forhold for altid. Men
ellers synes jeg, at det plejer at virke bedst, at man selv lader dem
finde ud af det. Faktisk kunne vi se, at de nogle gange var blevet lidt
bedre venner, når vi kom hjem fra arbejde. Så havde de ikke haft "de
gamle" til at gå og blande sig i deres katte-sager hele tiden. Og hvad
angår katte-kommunikation, så må vi jo nok også indrømme, at misserne er
eksperterne

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-12-04 13:36

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> wrote in message
> [...]
> ikke...... hvor lang tid tror I der går med det her. Jeg ville jo så gerne

Lad ham bare gå og være en vigtig-¨mås i nogle dage. Han vil simpelthen ikke
sætte sig ned på Ludwigs niveau
Men men men, som altid så overvinder nysgerrigheden ham før eller siden...
og så ender det med at de leger løbe-slå-i-hovedet-løbe-slå-i-hovedet-leg.
Herefter er de venner.
De er begge så unge, jeg vil tro at der kun går nogle få dage (max en uge),
så er de bon-kammerater
Nyd skuespillet, hvis man følger godt med, så er det virkelig underholdende.
Du kan altid se om der er noget rigtig galt, ved at se på den nye. Hvis den
er kuet, så er den gal. Hvis den er iskold og blot "fryser" et øjeblik når
der bliver snerrret, og derefter er provokerende igen .... så er alt som det
skal være
Giv Laurits et ekstra kram, men pres ham ikke. Han skal nok blive sig selv
igen snart.
God fornøjelse

Nina

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 10-12-04 13:48

J wrote:
> [...]
> ikke...... hvor lang tid tror I der går med det her. Jeg ville jo så gerne

Der er meget stor forskel på kattene på det punkt.
Nogle katte har slet ingen problemer med at dele deres territorium med
andre, og andre kan slet ikke klare det.
Nogle katte bliver accepteret af de andre, andre ikke.
Det er et godt tegn, at den lille ny opfører sig som om han er hjemme.

Hedwig, den fantastiske lille norske skovperser (halvt norsk skovkat)
vil ikke have andre gæster på sit værelse end mig. Hvis værelset bliver
overrendt og sengen f.eks. dufter af andre katte, så går hun sin vej,
vil ikke kæle, bliver trist og tisser bag fjernsynet. Den eneste hun
tolererer er ottO, som også er halvt perser. Hun bliver altå ikke sur på
dem, men vælger at gå.

Er der mulighed for, at Lauritz kan få et sted i huset, som er "hans"?

vh
Bjarne

Fra : marianne østergaard

Dato : 10-12-04 19:54

Bare et råd til sammenføring:
Sæt en mellemstor papkasse fra nærmeste supermarked med bunden i
vejret.
Skær nogle runde huller, med en diameter så begge misser kan
passere (ca. 15 cm), i kassens top og i to af siderne. Skær også
et par huller, hvor bare et missehovede kan komme igennem.
Så kommer det allervigtigste: Nogle huller, hvor kun en katte-pote
eller -arm kan komme igennem - uden at kattene kan få øjenkontakt.
Selv den mest stivnakkede gamle mis får lyst til at lege, hvis den
kan undgå den nedværdigende øjenkontakt!
Smid evt. en kugle eller en stump snor ind i kassen.
Min erfaring siger at en fornuftig sammenføring kan vare under en
halv time - at de så senere må finde ud af at deles om vores
opmærksomhed, er en anden sag.
Hvis du prøver - vil det glæde mig at høre dit resultat!
Pøj-pøj fra Marianne