Dårlig mave
Fra : Anja Ploumann Johans~

Dato : 09-12-04 11:43

Hej gruppe!
Min kære missemor med de 8 killinger (suk, de er aktive) har fået en rigtig
skidt mave. Hun er på bakken 3 - 4 gange om dagen med tynd mave. Da
killingerne efterhånden alle bruger bakken også bliver det slæbt med rundt
hvis jeg ikke lige når at tømme ud med det samme.

Af mad skal det nævnes at hun spiser RC babycat 34, som killingerne får og
derudover går hun i køkkenet og spiser Fister Hill's Light foder.

Jg har prøvet at give hende lidt A38 for at se om det kunne hjælpe, men det
ser det ikke ud til. Hun virker ikke svag elle lign. men da hun jo har 8 små
misser så er hun ikke andet end skind og ben, og dårlig mave hjælper jo ikke
ligefrem.

For de interesserede kan jeg nævne at jeg aldrig har set så omsorgsfuld en
missemor. Killingerne er nu snart 7 uger gamle og hun ligger stadig hos dem
hele dagen. Ved sovetid går hun rundt og kalder og finder dem allesammen, så
hun ved hvor de er. Det samme gør hun hvis de tager en springtur i stuen. Så
går hun frem og tilbage mellem den undvegne og de resterende.
Prøver man at give hende en lille godbid bærer hun den straks ind til de
små. De bliver passet og plejet og selv om hun er ved at vænne dem fra, får
de da mælk hvis de vil. Hun harogså lært dem alle sammen at gå på bakken.
Jeg ahr kun 2 der besørger ved siden af og det er trods alt kun 10 cm ved
siden af. Der er håb!

Jeg takker allerede nu for hjælpen med maven.

MVH Anja

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 12:13

"Anja Ploumann Johansen" <anjaNOSPAM@ploumann.dk> wrote in message
> [...]
> cm ved siden af. Der er håb!
>
> Jeg takker allerede nu for hjælpen med maven.

Det er ikke usædvanligt med en omgang med så mange killinger. Hvis jeg ikke
tager fejl, så vasker hun dem stadig bagi selv om de spiser og egentlig selv
klarer det på bakken. Det tror jeg er grunden til at hun får mavepine. Hun
må ikke gå sådan i flere dage, for så skal hun måske have hjælp af dyrlægen
til at klare det. Men tilbyd hende noget Cultura eller andet med god
bakterieflora, måske hun gerne vil have det. Ellers er der zoolac, det er
også godt. Men husk, ikke i dagevis i træk, så skal du afsted med hende.
Hilsen Nina

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-12-04 13:08

Anja Ploumann Johansen wrote:
> [...]
> siden af. Der er håb!
>
> Jeg takker allerede nu for hjælpen med maven.

Har du overvejet at prøve Zoolac?
http://anivet.dk/shop/default.asp?ProductID=181
mvh Camilla

Fra : gitte

Dato : 09-12-04 21:50

jeg har haft det samme problem med mine katte store som små havde dirre og
har snart købt mig fattig hos dyrelægen i speciel katte mad , pasta og hvad
dyrelægen ellers anbefalede uden at det hjalp , så fik jeg det råd at prøve
det katte mad flegård har i 5 kg sække og efter 4 dage var alle katte maver
i orden

Fra : Jynis

Dato : 10-12-04 10:55

"gitte" <gitte@unomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
prøve
> det katte mad flegård har i 5 kg sække og efter 4 dage var alle katte

Hej Gitte
Hvad hedder foderet og hvor ligger flegård . Hvilken slags butik er det.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : gitte

Dato : 10-12-04 21:13

..
> [...]
> maver
>
> Hej Gitte
> Hvad hedder foderet og hvor ligger flegård . Hvilken slags butik er det.

på posen står der

topdog
katzenfutter y-mix
og der skulle hve stået det er fra Fleggaard

med venlig hilsen Gitte