Det var li'godt kattens!
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-12-04 21:42

Søde Mulle er på pencillin og skal derfor have en lille sprøjtefuld flydende
medicin 2 x dg.

Så fat i krabaten (altså Mulle) i et jerngreb og så ellers forsøge at
sprøjte det ind i hans mund....Men nej, han sprællede helt vildt og selv om
vi til sidst var 3 om det, var det svært.

Ved nærmere eftertanke kom jeg i tanke om nakkegrebet, altså et fast greb i
nakkeskindet...og vupti, han blev pacifiseret og jeg kunne rimeligt nemt -
men dog med en vis form for tvang, give ham medicin.

Men så igår, jeg skulle lige til at give han medicinen, da telefonen
ringede, og jeg lagde sprøjten...hvad gjorde katten? Slikkede medicinen af
sprøjten med vellyst!! Og jeg opdagede at han faktisk _elsker_den medicin og
labber den i sig med største vellyst *GGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Hvem føler sig en smule dum lige nu?

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk (5% af omsætningen doneres til Tortie-kontoen)

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 08-12-04 22:05

Hej Heidi,

Jeg prøvet noget af det samme med Tiggy. Hun får Clamoxyl, så der ikke
skal gå betændelse i den der dårlige klo, du ved (jeg går ud fra, at
Mulle får sin medicin af samme grund). Den første pille jeg skulle give
Tiggy prøvede jeg også at "proppe" i hende. Så blev hun - selvfølgelig -
temmeligt mopset. Nu lægger jeg bare pillen i min hånd sammen med et par
bidder fra madskålen. Så spiser hun selv sin medicin med største velbehag.

Jeg har engang haft en snak med dyrlægen om det der med tvang. Han er
meget imod det, fordi han mener, at de bare bliver dobbelt så bange, som
de behøver af det. Han vil derfor f.eks.ikke så gerne have, at jeg
holder for meget ved misserne oppe på bordet, når vi besøger ham. Jeg
får kun lige lov til at forhindre missen i at flygte. Og det virker
faktisk ganske godt! Vores dyrlæge har engang været ansat hos en dyrlæge
af den gamle skole. Og han tvang altid misserne og brugte "vold". Med
det resultat at misserne altid var skrækslagne, når de besøgte ham.
Frivillighedens vej er nu engang den bedste.

Når det så er sagt, så er der jo altså situationer, hvor vi er nødt til
at være lidt mere insisterende, hvis vi gerne vil have misserne til at
blive raske.

Ski' godt, at din Mulle selv har fundet ud af, at det slet ikke er så
forfærdeligt. Dygtig mis. God bedring med ham (skulle også hilse fra
Tiggy og sige tak for dit råd i fredags

Mvh. Betina

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 08-12-04 22:27

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:
Og jeg opdagede at han faktisk
> _elsker_den medicin og labber den i sig med største vellyst
> *GGGGGGGGGGGGGGGGGG*
>
> Hvem føler sig en smule dum lige nu?

Ha, ja de er nogle gange gode til at gøre os til grin ikke. Og så når man
forsøger at lokke noget mad i den tynde kat, så han kan tage lidt sul på, og
han flygter som om man vil forgive ham. Til sidst gider man ikke mere og
stiller skålen og når man vender ryggen til går han hen og spiser, og så har
man brugt 15 min for at lokke ham, møgkat Eller man har lige støvsuget
rundt om deres kasser, og 2 min. efter har han tømt den ene kasser ud over
gulvet igen. Ja man har mange glæder

--
Hilsen Denise