header(location) problem
Fra : Anders

Dato : 10-12-04 15:03

Jeg har lavet en session der ser ud som følger

session_start();
if($usr == a and $pass == b){
$_session["real"]= "1";
} else {
$_session["real"] = "2";
}
?>
<?
if ($_session["real"] == 1) {
header("Location: gb.php");
}

Jeg har prøvet at putte "echo "Goddag" ind i stedet for header delen, og
det virker. Men jeg bliver ikke omdirigeret til den anden side som
ønsket. er der nogle der kan sige hvorfor?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-12-04 15:43

Anders wrote:
> Jeg har prøvet at putte "echo "Goddag" ind i stedet for header delen, og
> det virker. Men jeg bliver ikke omdirigeret til den anden side som
> ønsket. er der nogle der kan sige hvorfor?

prøv:

if ($_session["real"] == 1) {
header("Location: gb.php");
exit;
}

--
ulrik nielsen |

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-12-04 00:24

Anders wrote:
> [...]
> det virker. Men jeg bliver ikke omdirigeret til den anden side som
> ønsket. er der nogle der kan sige hvorfor?

Fordi du mangler at angive domænet i din header-redirection - eksempelvis:

header("Location: http://www.domain.dk/folder/gb.php");

NB: "if ($usr == a && $pass == b){" <-- er a og b virkelig konstanter?

Mvh Tommy