Hvor meget "upload" har man brug for?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-12-04 10:57

Jeg skal have bredbånd på min nye adresse når jeg flytter og jeg har
kigget hos de udbydere der er tilgængelige i området. Hastigheden
sætter jo prisen, men hvad med "upload" - hvor meget har man brug for?

Mit behov er fortrinsvist email, surfing på nettet og lejlighedsvist
upload af filer til diverse hjemmesider, men det er jo ikke voldsomt
mange bytes. Med konstant opkobling, kan jeg vel bare lade "upload"
arbejde i baggrunden, mens jeg laver noget andet, i de forholdsvist
sjældne tilfælde, hvor jeg har behov for at sende en stor fil?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-12-04 11:28

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> skrev 2004-12-11:

> [...]
> arbejde i baggrunden, mens jeg laver noget andet, i de forholdsvist
> sjældne tilfælde, hvor jeg har behov for at sende en stor fil?

Ja så har du ikke brug for meget upload.

Hvis du kun en gang i mellem skal sende meget data afsted fra din computer,
så koncentrer dig om downloadhastigheden

Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-12-04 13:11

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejde i baggrunden, mens jeg laver noget andet, i de forholdsvist
> sjældne tilfælde, hvor jeg har behov for at sende en stor fil?

128kbit upload er nok for de fleste.

Men højere er jo altid bedre....

Venligst

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-04 14:10

Kurt Hansen skrev:

>Jeg skal have bredbånd på min nye adresse når jeg flytter og jeg har
>kigget hos de udbydere der er tilgængelige i området. Hastigheden
>sætter jo prisen, men hvad med "upload" - hvor meget har man brug for?

Når du ikke har i sinde at køre en server hjemmefra, er det ikke
vigtigt med sendehastigheden. Som du selv siger kan det bare køre
i baggrunden.

Hvis du vil have en server, er sendehastigheden afgørende. Så er
det jo den der afgør hvad dine besøgende kan hente med.

--
Bertel